چطور سلولیت را درمان و از بین ببریم

لیزر موهای زائد

سلولیت درمان دارد ؟ این سوالیست که خیلی از کسانیکه اضافه وزن دارند و یا وزن کم کرده اند سوال میکنند بسیاری از مردم از داشتن سلولیت بر روی پوست خود شکایت میکنند و میخواهند تا جای امکان پوست صاف و زیباتری داشته باشند.

به همین دلیل مقالات زیادی در در این مورد نوشته ، و درمان های زیادی ترویج شده است، اعم از تغییرات در رژیم غذایی ، کرم ها ، ماساژ و بسیاری راهای دیگر که در زیر به برخی از آنها اشاره میکینم :

راه حل های موجود در درمان سلولیت :

 Methylxanthines

این کرم شامل گروهی از مواد شیمیایی از جمله آمینوفیلین، کافئین، تئوفیلین و میباشد. این مواد شیمیایی در بسیاری از کرم های تخصصی پوست هستند و به دلیل توانایی شناخته شده در شکستن چربی ها به عنوان درمان برای سلولیت محبوب شده است . با این حال، استفاده از این کرم ها در طولانی مدت نتیجه مورد نیاز را بدست نمیاورد و همچنین در قسمتهایی از بدن با میزان چربی بیشتر مثل بعضی رانها تقریبا بی نتیجه خواهد بود .

مکمل های غذایی

تعدادی از این محصولات به بازار عرضه شده است و حاوی انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده مانند درخت چهل سکه بیلوبا، شبدر شیرین، هسته انگور ، روغن گل پامچال و روغن ماهی میتوان نام برد . از اثرات مثبت این مکمل ها بر روی بدن میتوان به افزایش سوخت و ساز بدن، بهبود گردش، محافظت در برابر آسیب سلولی، و شکستن چربی ها اشاره کرد. اما، هیچ مطالعه بالینی معتبر برای حمایت از استفاده از این مکمل های غذایی برای درمان سلولیت وجود ندارد. برخی مکمل های غذایی که برای درمان سلولیت تبلیغ میکنند نیز ممکن است خطرات بهداشتی داشته باشد و یا ممکن است با داروهای دیگری که مصرف میکنیم تداخل پیدا کند و به بدن آسیب جدی وارد کند .

ماساژ درمانی

این روزها ماساژ طرفدارن خودش را میان افراد با اضافه وزن پیدا کرده و در اکثر باشکاهها یک یا چند تخت ماساژ قرار داده شده است ، در بسیاری از مقاله ها مساژ را در درمان سلولیت موثر میداند اما باید بگویم که استفاده از ماساژ با منظور کاهش وزن و یا درمان سلولیت تنها هدر دادن وقت و پول شماست با توجه به هزینه های بالای ماساژ درمانی توصیه میشود تنها برای بازشدن رگها و عضلات و ریلکس کردن ماساژ بگیرید ، در مواردی کاهش موقت سلولیت ممکن است رخ دهد که خیلی سریع باز خواهد گشت.

لیزر، نور، یا فرکانس رادیویی درمانی

FDA برخی از دستگاه های نور درمانی است که ترکیب مکش یا ماساژ با نور هستند را برای کاهش موقت ظاهر سلولیت تایید کرده است . البته این درمان نیاز به جلسه درمان های متعدد و پیوشته دارد .  لیزر پر هزینه تر از درمان ماساژ میباشد.

تزریق کلاژناز

کلاژناز یک آنزیم به طور طبیعی در بدن وجود دارد و موجب شکسته شدن کلاژن، یک جزء از بافت همبند (بافت است که سلول های ما را به هم پیوند) است میشود . برخی مطالعات نشان داده اند که تزریق این آنزیم ممکن است در بهبود ظاهر سلولیت مفید باشد ، اما اثرات طولانی مدت از این تزریق هنوز ناشناخته است، و مطالعات هنوز برای تعیین میزان و مدت زمان بهبود تکمیل نشده است و تحقیقات و آزمایشات برای تعیین اینکه آیا تزریق کلاژناز ممکن است یک گزینه برای درمان سلولیت می شوند.

رژیم غذایی

طرفداران این متد ادعا میکنند که با استفاده از یک رژیم غذایی ویژه میتوانند از شر سلولیت خلاص شوند. آنها در این رژیم ترکیبی از غذاها که می تواند التهاب را کاهش دهد و در بهبود گردش خون در مناطق آسیب دیده و کاهش سلولیت موثر مصرف میکنند . با این حال، هیچ مطالعه در ادبیات پزشکی منتشر نشده که از این ادعا حمایت کرده باشد . کارشناسان معتقدند که خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند احتباس مایعات را کاهش داده و بهبود سلامت کلی و ظاهر پوست را بدنبال خواهد داشت.

استفاده از دستگاه لاغری LPG

دستگاه LPG که از جدیدترین تکنیک های درمان سلولیت و کاهش سایز و لاغری موضعی است، در مناطق مختلف پوست کاربرد دارد.

این دستگاه با استفاده از یک موتور مخصوص باعث ایجاد مکش قابل تنظیم در شدت و فرکانس می شود که با دو غلطک باعث کشیده شدن پوست می شود. ماساژ مکانیکی دستگاه با ایجاد یک فشار مثبت و حرکت کردن بر روی پوست و ایجاد فشار منفی بر لایه های زیرین پوست اثرات خود را بر روی پوست و سلولیت و چربی های زیرین پوست، عضلات، و یا استخوانها و عروق و اعصاب می گذارد، بدون اینکه اثرات سوء بر لایه های فوق بگذارد.

منبع : کلینیک نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics