هفت روش برای سوزاندن سريع‌تر چربی ها

ورزش کردن، سوزاندن چربی، اندام زیبا، کلینیک زیبایی

 مي‌گويند تعريف جنون انجام کاري يکسان بارها و بارها و انتظار داشتن نتيجه متفاوت است، اما اگر اين موضوع صحت داشته باشد، پس در مورد ورزش کردن بايد اکثر ما کاملا ديوانه باشيم.

مهم نيست که ما چند کيلوگرم را هل مي‌دهيم، چند کيلومتر ماشين‌سواري مي‌کنيم، چقدر در کلاس‌هاي ورزشي عرق مي‌ريزيم، در نهايت اکثر ما هرگز واقعا نتيجه مورد انتظار کاهش وزن را از تلاشي که براي دستيابي به آن صرف کرده‌ايم، نمي‌رسيم. براي حل اين مشکل، مي‌توانيد از اين راهکارهايي جديد براي سوزاندن سريع‌تر چربي‌ها استفاده کنيد. در ادامه شما را با هفت نکته و روش آشنا خواهیم کرد که چگونه چربی های خود را بسوزانید. همراه کلینیک لاغری و زیبایی نارنجستان باشید…

 

 استرس را با انجام يوگا کاهش دهيد. استرس ناشي از نامتناسب بودن بدنتان را که به‌خصوص در کنار ساحل شما را فرامي‌گيرد، با تمرين‌هاي تنفسي کاهش دهيد. اين کار شايد کليد رسيدن شما به‌تناسب اندام باشد.

استرس باعث افزايش ميزان کورتيزول يا هورمون استرس و افزايش ذخيره چربي شکمي مي‌شود. بنابراين ورزش بر روي تردميل در باشگاه را با تمرينات يوگا همراه کنيد تا استرس را از خود دور کنيد و بتوانيد به شکمي لاغرتر برسيد. به ‌علاوه چه کسي نيست که نتواند اندکي استرس کمتر يا آرامش بيشتري در کارهايشان داشته باشند.

روش ورزش کردن خود را تغيير دهيد. روال معمول ورزشتان را کنار بگذاريد. اين کار نه‌تنها باعث مي‌شود زماني را که در سالن ورزشي مي‌گذرانيد، خوشايندتر شود، بلکه همچنين کوره سوزاندن کالري شما را در حال فعاليت نگه مي‌دارد. به هر سالن ورزشي که در آمريکا برويد، مي‌توانيد افرادي را ببينيد که در حال انجام ورزش‌هايي دقيقا يکسان به مدت 3بار در هفته هستند. انجام تمرين‌هاي هوازي (Cardio) به مدت 30 تا 60 دقيقه و به دنبال آن سر زدن به اتاق وزنه‌ها براي وزنه زدن. به دنبال دستيابي به نتيجه هستيد؟ پس اين روال را تغيير دهيد. 30 دقيقه وزنه زدن پرفشار که با فاصله‌هاي زماني 90 دقيقه‌اي ورزش هوازي پرفشار دنبال مي‌شود، در طول 2 روز نتايج بهتري را نسبت به 90دقيقه ورزش استاندارد به مدت3 بار در هفته به همراه خواهد داشت.

وعده‌هاي غذايي را پيش از زمان مقرر آماده کنيد. بعضي شب‌ها اين امکان وجود ندارد که غذايي کاملا سالم و خانگي بپزيد. در اينجا بحث آماده کردن به ميان مي‌آيد. اگر اجزاي غذايي نيمه آماده يا برخي اقلام غذايي منجمد سالم ذخيره‌شده براي چنين مواقعي داشته باشيد، مجبور نخواهيد بود به غذاهاي آماده کارخانه‌اي ناسالم از انبار يا يخچال خود متوسل شويد. (شما همه چيزهاي بي‌ارزش را دور نينداخته‌ايد. درست است؟). آشپزخانه‌تان را با مناسب‌ترين مواد غذايي براي کاهش وزن پرکنيد.

عکس بگيريد و روند پيشرفت خودتان را دنبال کنيد. گرفتن عکس قبل، بعد و در حين فرايند کاهش وزن راهي فوق‌العاده است تا در تمام مدت اين آزمون سخت باانگيزه باقي بمانيد. بسياري از ما زماني که شروع به انجام يک رژيم غذايي يا برنامه ورزش جديد مي‌کنيم، تغييرات چشمگيري را حداقل در ابتداي کار در شکل بدنمان مشاهده نمي‌کنيم؛ اما اگر ما بتوانيم زمان را متوقف کنيم تغييرات فراواني را در شکل بدنمان مشاهده خواهيم کرد. عکس گرفتن از خودتان نه‌تنها يک مبنا براي شما ايجاد مي‌کند، به‌طوري ‌که مي‌توانيد روند پيشرفتتان را بدون رفتن روي وزنه بسنجيد (هنگامي‌که با ورزش از يک‌ طرف چربي از دست مي‌دهيد و از طرف ديگر عضله‌هايتان حجيم مي‌شود، عدد وزنتان ممکن است گول‌زننده باشد)، بلکه همچنين مي‌تواند با توجه به کشيده شدن پوستتان به بالا و لاغري و بيرون زدن صورتتان و لاغر شدن بدنتان به شما انگيزه بدهد.

متابوليسم خود را با مصرف غذاهاي دريايي تقويت کنيد. به نظر مي‌رسد بيشتر افراد مي‌دانند که ماهي و روغن ماهي براي آنها مفيد هستند، اما کسي از آنها مي‌داند چرا؟ ماهي تنها واجد پروتئين نيست. بلکه غذايي مقوي است که به علت دارا بودن هورمون لپتين به شما در کاهش چربي کمک مي‌کند. افرادي که به‌طور منظم ماهي مصرف مي‌کنند، مقادير کمتري هورمون لپتين در بدنشان دارند. ازآنجايي‌که ميزان بالاتر هورمون لپتين اغلب با کاهش ميزان متابوليسم همراه است، ماهي يک غذايي حياتي براي کساني است که براي کاهش چربي تلاش مي‌کنند؛ بنابراين يک ماهي آزاد (سامون) غيرپرورشي را آماده کنيد، کمي ليمو روي آن بريزيد و از خوردن يک غذاي بي‌نقص لذت ببريد.

بيشتر پياده‌روي و کمتر رانندگي کنيد. علت انجام اين کار نياز به توضيح ندارد، اما اين کار را شروع کنيد تا در تابستان به ‌تناسب اندام برسيد. هر چه بيشتر پياده‌روي کنيد، بيشتر فعال خواهيد بود و هر چه بيشتر فعال باشيد، کالري بيشتري مي‌سوزانيد و به‌طور بالقوه مي‌توانيد کاهش وزن بيشتري داشته باشيد. به جاي رانندگي در خيابان براي رسيدن به قهوه صبحگاهي، يک پياده‌روي سريع انجام داده و برگرديد. يک دوست يا حيوان خانگي را که به آن علاقه داريد به همراه ببريد. اگر مي‌خواهيد براي يک ساعت با خانواده به پارک برويد، به جاي استفاده از ماشين، اين کار را با پوشيدن يک جفت کفش ورزشي مورد علاقه‌تان و پياده انجام دهيد. مي‌توانيد پياده يا با دوچرخه به آنجا برويد. با اين کار هم در مصرف سوخت صرفه‌جويي مي‌کنيد و همچنين بدنتان براي اين کار سپاسگزار شما خواهد بود.

مصرف کالري‌تان را تنوع ببخشيد. يک‌ چيز را بايد درباره بدن انسان بدانيد، بدن بسيار باهوش‌تر از آن است که فکر مي‌کنيد. وقتي شما براي کاهش وزن ميزان کالري دريافتي‌تان را تا 1500 کالري در روز کاهش مي‌دهيد، بدن شروع به عادت کردن به دريافت اين مقدار کالري مي‌کند و سرعت متابوليسم شما نيز به يک وضعيت کفه‌اي خواهد رسيد. اگر مي‌خواهيد بدنتان را فريب دهيد و جهش مجددي در سرعت متابوليسم خود داشته باشيد، بايد مصرف کالري روزانه خود را تنوع بخشيد تا بدنتان را در حالت شک و ترديد نگه ‌داريد. کاهش کالري به 1200 در يک روز و افزايش آن به 1800 کالري در روز ديگر را امتحان کنيد تا زماني که در مجموع ميزان کالري دريافتي شما متوازن باشد، مشکلي نخواهيد داشت و در عين ‌حال با افزايش سرعت متابوليسم خود به سوزاندن سريع‌تر چربي‌ها کمک کنيد.

مترجم: محمد ملائکه

منبع: Yahoo Health ، کلینیک لاغری و زیبایی نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics