چگونه بیشتر چربی بسوزانیم؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بعضی از افراد این است که چگونه بیشتر چربی بسوزانند و در روند لاغری سریع‌تر عمل کنند. با ما همراه باشید تا چند روش که کمک زیادی به شما می‌کند را بررسی کنیم…


۱٫ یوگا
همانطور که می‌دانید یکی از عوامل چاقی در افراد، استرس است. یوگا ورزشی مناسب برای مبارزه با استرس است و سرعت سوخت‌وساز را افزایش می‌دهد.

۲٫ برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی
به طور جدی برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه‌ریزی کنید و سعی کنید به دنبال وعده‌های غذایی سالم و متعادل باشید. با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، میزان کالری مصرفی، تعداد وعده‌های غذایی و… را در نظر می‌گیرید و به راحتی می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید.


۳٫ نوشیدن آب
همانطور که می‌دانید نوشیدنِ به اندازه آب، کمک زیادی به کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن می‌کند. البته شما می‌توانید با مصرف سبزیجات و نوشیدنی‌های دیگر نیز کمبود آب بدن را جبران کنید اما نباید از نوشیدن خودِ آب به تنهایی غافل شد.


۴٫ پیاده‌روی و دویدن
یکی از بهترین راهکارها برای سوزاندن چربی و کاهش وزن، دویدن است. تحقیقات نشان داده است که حتی بعد از پایان پیاده‌روی، بدن هم‌چنان به سوخت‌وساز ادامه می‌دهد. سعی کنید مسیرهایی را که می‌توانید پیاده بروید را از اتومبیل یا وسایل نقلیه دیگر استفاده نکنید.


۵٫ خواب کافی
شاید عجیب به نظر برسد ولی کمبود خواب و نداشتن استراحت کافی، به افزایش وزن منجر می‌شود. یکی از دلایل این اتفاق این است که بدن گرسنگی را با خستگی و خواب‌آلودگی اشتباه می‌گیرد و با افزایش اشتها و نیاز به غذا، شما را مجبور به پرخوری می‌کند.

۶٫ ورزش
علاوه بر رژیم‌های غذایی، ورزش کردن کمک زیادی به کاهش وزن و چربی‌سوزی می‌کند. اما در نظر داشته باشید که بهتر است به صورت موضعی تمرین نکنید و سعی کنید بر روی چربی‌سوزی کلی بدن و تمرین با وزنه ترجیحاً سنگین‌تر تمرکز کنید.

۷٫ انگیزه
با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد انگیزه می‌توانید پیشرفت بهتری داشته باشید. سعی کنید با هر روشی که می‌توانید این انگیزه را تقویت کنید! حتی می‌توانید پیشرفتتان و کاهش وزنتان در هر بازه زمانی را یادداشت کنید تا نتیجه تلاش‌هایتان را دقیق‌تر ببینید. اگر بتوانید حس رقابت و همراهی با دوستان دیگر که هدفشان مثل شماست را ایجاد کنید، بسیار موفق خواهید بود.

۸٫ فعالیت روزانه
برای اوقات فراغتتان برنامه‌ریزی و فعالیت داشته باشید! سعی کنید مدت زیادی را جلوی تلویزیون ننشینید. هرچه زمان بیشتری را بدون فعالیت سپری کنید، بدنتان بیشتر به آن عادت می‌کند و کار را برای شما سخت‌تر می‌کند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics