بزرگ کردن طبیعی سینه با تغذیه و ورزش

بزرگ کردن سینه با ورزش

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند سینه‌های بزرگ‌تری داشته باشند، چرا که بنظرشان لباس‌های با شکوه با سینه‌هایی کوچک یا تخت، به زیبایی جلوه نمی‌کنند. استروژن، اصلی ترین هورمون مسئول رشد و توسعه‌ی سینه در خانم‌هاست. هنگام نوجوانی، معمولا سینه‌های یک دختر شروع به رشد کردن نموده و هر سال به سینه بندهای بزرگ‌تری احتیاج پیدا می‌کند.

اما ممکن است در برخی از دختران، رشد سینه‌هایشان متوقف شود. در حالیکه هنوز علت دقیق عدم رشد سینه در خانم‌ها ناشناخته مانده است، برخی بر این باورند که این اتفاق بدلیل کاهش هورمون استروژن و افزایش تستوسترون رخ می‌دهد. بنابراین با در نظر گرفتن این نظریه، برخی از مواد غذایی و تمرینات ورزشی کمک خواهند کرد تا این رخداد را معکوس کنیم!

افزایش سایز سینه با تمرینات ورزشی

مرحله ۱
روی یک صندلی با پشتی صاف بنشینید و در هر دستتان یک وزنه ی ۲.۵ کیلویی نگاه دارید. دستانتان باید در اطراف شما آویزان باشند، و کمرتان صاف. حالا دست‌هایتان را به سمت خارج و تا آنجایی که هم سطح شانه‌هایتان شوند بالا بکشید. تا ۵ بشمارید، سپس به موقعیت اول بازگردید. هر روز ۳ ست و ۵ بار تکراردر هر ست، این تمرین را انجام دهید.

مرحله ۲
بطور منظم، تمرین شنا سوئدی انجام دهید تا کمک کند در ناحیه‌ی سینه تان عضله ساخته شود. روی شکمتان دراز بکشید، دست هایتان را از آرنج خم کنید و کف دستانتان را روی زمین گذاشته و به پهنای شانه هایتان باز کنید.

بسته به قدرت بدنتی تان، زانوها و یا نوک پنجه‌هایتان را به زمین تکیه دهید، کمرتان هم صاف باشد. حالا به کمک عضلات دست‌هایتان، بدنتان را بالا بکشید و تا ۳ بشمارید، سپس دوباره به موقعیت اول بازگردید و این حرکت را در ۲ یا ۳ ست و ۵ بار تکرار در هر ست انجام دهید.

مرحله ۳
روی یک نیمکت یا میزی کوتاه، به پشت دراز بکشید و در حالی که دستانتان در اطراف بدن به حالت استراحت و موازی با شانه هایتان قرار گرفته‌اند، یک وزنه ی ۲.۵ کیلویی در هر دستتان نگاه دارید. حالا به آرامی وزنه ها را بالا بیاورید تا دستانتان به هم برسند، نباید دست هایتان از آرنج بشکند. حالا دوباره دست‌هایتان را به حالت اول بازگردانده و این حرکت را در ۳ ست و ۱۰ بار تکرار در هر ست انجام دهید.

افزایش سایز سینه با تغذیه مناسب

مرحله ۱
مقدار زیادی میوه ی تازه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار بخورید تا از تولید بیش از اندازه‌ی تستسترون در بدنتان که مانع رشد طبیعی سینه‌ها می‌شود، پیشگیری کنید. تستوسترون همیشه به مقدار کمی در بدن زنان یافت می‌شود. اما خانم هایی که بدنشان بیش از اندازه تستسترون تولید کند، بزودی ویژگی‌های مردانه پیدا خواهند کرد، از جمله اینکه سینه‌هایشان رشد نکرده یا کوچک خواهد شد.

مرحله ۲
استروژن‌های گیاهی همچون دانه‌های سویا، لوبیا و نخود فرنگی مصرف کنید. این خوراکی‌ها حاوی استروژن گیاهی هستند که باعث خواهند شد تولید استروژن طبیعی شما افزایش یابد. باز یادآوری می‌کنیم که استروژن، مسئول رشد طبیعی بافت سینه است.

استروژن‌های گیاهی مشابه استروژن‌هایی نیستند که در درمان‌های هورمونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس در مصرف آن‌ها نگران تشکیل سرطان سینه و دیگر مشکلات پزشکی نباشید.

مرحله ۳
به برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود، گیاهان تازه ‌بیفزایید. بعنوان مثال شنبلیله بعنوان تحریک کننده‌ی رشد بافت‌ها شناخته شده است. گیاه نخل اره‌ای یا سرینو ریپنز، به بهبود هضم و توزیع چربی‌های خوب از مواد غذایی به سمت سینه‌ها کمک می‌کند، همچنین رازیانه نیز باعث افزایش تولید شیر مادران جوان شده و باعث خواهد شد تا سینه‌هایشان بزرگ‌تر بنظر رسد.

منبع : مجله تناسب اندام

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics