دلایل آب نشدن چربی شکم

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که از چربی شکمی رنج می‌برید، به خوبی اطلاع دارید که از بین بردن این چربی‌ها کار راحتی نیست.
بیشتر این افراد زمان زیادی از عمر خود را به دنبال غذا، رژیم سخت ویا ورزش هستند که بتوانند چربی شکم را هدف قرار دهند اما معمولا موفق نمی‌شوند! در واقع تنها راهی که وجود دارد، تغییر سبک زندگی است.
بعضی از عادت‌های روزانه می‌تواند بسیار مؤثر باشد و روند آب کردن شکم را طولانی‌تر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل آب نشدن چربی شکم را بررسی کنیم.

1. مصرف بیش از اندازه مواد غذایی منجمد شده و تنقلات بسته‌بندی شده
جالب است بدانید حتی مواد غذایی فرآوری شده کم کالری، قند و سدیم نسبتا زیادی دارند و مصرف زیاد این مواد باعث افزایش چربی شکمی می‌شود. هم‌چنین غذاهای نمک‌دار با ایجاد نفخِ بیشتر باعث ذخیره قند اضافی به صورت چربی می‌شوند.

2. تمرینات کرانچ
برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید نیازی به هدف قرار دادن یک بخش از بدن برای چربی‌سوزی نیست بلکه ابتدا باید وزنتان را کم کنید.
برای مثال دراز و نشست زدن زمانی که هنوز چربی زیادی دارید کار مناسبی نیست و فقط باعث ساخت ماهیچه می‌شود و در کنار چربی‌ها ظاهر مناسبی پیدا نخواهد کرد. بهترین روش این است که تمرکز خود را روی حرکاتی بگذارید که کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ساخت عضلات بزرگ‌تر مانند بازو و پا علاوه بر افزایش حجم ماهیچه‌ها، به سوزاندن هرچه بیشتر کالری کمک می‌کند.

3. خواب مناسب و کافی
نداشتن خواب مناسب و کافی می‌تواند باعث افزایش وزن شود!
بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که در طول شبانه روز به طور میانگین 5 ساعت ویا کمتر می‌خوابند بیشتر از بقیه اضافه وزن و خصوصا چربی در بخش شکم دارند.
نداشتن خواب کافی به دلیل آزاد شدن هورمون‌های گرسنگی و نیاز بدن به انرژی بیشتر، افراد را به خوردن بیشتر ترغیب می‌کند و علاوه بر این، زمانی که خسته هستید قاعدتا برای فعالیت بدنی و ورزش هم رغبت کمتری دارید.

4. ورزش و افزایش وزن
انجام تمرینات قدرتی باعث ساخت عضله می‌شوند و در این شرایط، بدن از کالری بیشتری نسبت به چربی استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید چربی شکمتان را آب کنید، بهتر است روی تمرینات قلبی با شدت مناسب تمرکز کنید.
ترکیب تمرینات ورزشی و ایروبیک نیز برای سوزاندن چربی، بسیار مفید است.

5. عادت‌های غذایی سالم
درست است که خوردن چربی‌های اشباع نشده موجود در آجیل، روغن سبزیجات و آووکادو می‌تواند شما را سیر نگه دارد و در نهایت باعث کاهش وزن شما شود ولی افراط در آن‌ها نیز می‌تواند مضر باشد و کالری بدن را تا حد زیادی افزایش دهد. برای مثال 30 گرم بادام حدودا 175 کالری دارد!

6. نوشابه‌های رژیمی
بر اساس مطالعات انجام شده و آمار جهانی، افرادی که نوشیدن نوشابه‌های رژیمی را کنار نگذاشته بودند تقریبا 2 برابر بیشتر از سایر افراد چربی در ناحیه شکم داشتند. اگرچه که متخصصان تغذیه در مورد دلیل این موضوع اطمینان ندارند ولی به نظر می‌رسد که شیرین‌کننده‌های طبیعی هم می‌تواند متابولیسم بدن را کم کند. پس بهتر است نوشیدن آب را جایگزین کنید چرا که بدنِ شما از آب برای شکستن سلول‌های چربـی استفاده می‌کند. هم‌چنین اضافه کردن مقدار کمی لیمو تازه به آب می‌تواند بسیار مفید باشد.

برای دریافت مطالب سایت به صورت خلاصه و مفید، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics