چربی سوز های قوی را بشناسید

کلم بروکلی، چربی سوز قوی

بروکلی دارای ماده ای بنام سولفورافان است که با استفاده از آن تعداد ، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. از ابتلا به سرطان بخصوص سرطان سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه در انسان جلوگیری می نماید.
بروکلی همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید، ویتامین A , C و ویتامین کا می باشدکه باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شود.
بروکلی به علت دارا بودن مقادیر بالای ویتامین فیبر و بتاکارون پیش ساز ویتامین Aیک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می نماید و فرایند پیری را به تاخیر می اندازد.مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی را در وعده های غذایی خود حتما قرار دهند.
کلسیم موجود در بروکلی به میزان کلسیم موجود در شیر است. در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند یا کمبود کلسیم دارند بسیار مفید است. با وجود این بدلیل وجود ویتامین D در شیر برای بیماران پوکی استخوان شیر منبع کلسیم بهتری است.کلم بروکلی غنی ترین منبع آهن در میان گیاهان بشمار می رود.

آیا با وجود این همه خاصیت میتونه تو لاغری هم موثر باشه؟

 

بوقلمون، پرنده چربی سوز

گوشت بوقلمون به دلیل داشتن پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع، كمترین سطح كلسترول و فقدان چربی میان بافتی در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است و منبع خوبی از ویتامین‌های A، B1، B3، B6، B12 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان به شمار می‌رود. یكی از ویژگی‌های منحصر بفرد گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت‌های سفید، ویتامین A و نقش مهم تقویت سیستم ایمنی آن است كه بویژه در فصل سرما، مصرف آن به كودكان و سالمندان توصیه می‌شود.

گوشت بوقلمون بدون پوست به طور طبیعی چربی كمی دارد و در هر 100 گرم آن تنها یك گرم چربی موجود است.

این گوشت به دلیل دارا بودن اسید آمینه تریپتوفان به ترشح بیشتر سروتونین كمك كرده و باعث سرحالی و آرامش در افراد دچار علائم افسردگی موقت می‌شود.

این پرنده بخاطر چربی پایینش میتونه چربی سوزی هم بکنه.

 

گریپ فروت، یک میوه چربی سوز

انواع سرخ و صورتی گریپ فروت سرشار از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. گریپ فروت، علاوه بر مواد معدنی (آهن و کلسیم) دارای ویتامین‌های B2 ،B1، A و B3 است. این میوه منبعی غنی از فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی است و دارای بیوفلاوونوئید و شماری دیگر از مواد گیاهی است که از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.
اگر ناشتا خورده شود فشار خون را پائین می‌آورد.
قبل از نهار برای درمان واریس مفید است.
قبل از غذا برای رفع چاقی و کاهش وزن مصرف می‌گردد.
این میوه چربی و سدیم ندارد. برخی از آنزیمهای موجود در آن سبب سوزاندن چربیهای بدن میشوند و میتواند باعث کاهش وزن شوند.

واقعا خوردن این میوه میتونه ما رو لاغر کنه؟

 

گوجه فرنگی، چربی سوز موثر

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیك یا بتا كاروتن و مقدار كمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل كلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، كمی آهن، مس و روی نیز هست.
گوجه فرنگی خواص زیادی دارد. گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌كننده ضعف و خستگی، تقویت‌كننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌كنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینكه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

اگر کنار این خواص چربی سوزی و تاثیر رو لاغری رو بذاریم دیگه عالی میشه. کارشناس محترم این موضوع رو تایید میکنن؟

 

ماهی قزل آلا، غذای چربی سوز و خوشمزه

ماهی قزل آلا برای  تناسب اندام به دلیل پروتئین موجود در آن ، و اسیدهای چرب امگا 3  بسیار عالی میباشد. ماهی قزل آلا  همچنین دارای ویتامین های A، B، D  که برای سلامتی بسیار خوبست.
ماهی قزل آلا منبع خوبی از سلنیوم، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D، است که هر سه تای آنها   سطح انسولین در بدن را تنظیم میکند.
اسیدهای  چرب امگا 3  و اسید های آمینه موجود در ماهی قزل آلا به کاهش کلسترول،  انعطاف پذیری شریان ها و تقویت ماهیچه های قلب و ترمیم بافت عروق  کمک میکند.
ماهی قزل آلا هم  برای چشم  مفید است. ماهی قزل آلا شامل چربی های امگا 3 و اسیدهای آمینه است که در جلوگیری از دژنراسیون ماکولا، کوری، خستگی چشم، خشکی و شبکیه کمک می کند.
ایده آل  برای مغز
ماهی قزل آلا منبع غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3،  است که نقش بسیار مهمی در کارکرد مغز دارد. چربی امگا 3 نیز  ضد التهاب است. شما می توانید دو یا سه بار در هفته  از این ماهی مصرف کنید

آیا خاصیت چربی سوزی و کمک به تناسب اندام در بقیه ماهی ها به جز قزل آلا هم وجود داره؟!

 

فلفل چیلی ، چربی سوز تند و تیز

فلفل قرمز سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

فلفل قرمز برای قلب و عروق بسیار مفید است. هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد. (البته این درباره افرادی است که مبتلا به ناراحتی های معده نیستند.)

تحقیقات نشان داده است که فلفل قرمز در کاهش اشتها تاثیر بسیار داشته  و استفاده از آن در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

مصرف چه مقدار فلفل در روز  برای کاهش اشتها و کاهش وزن کافیه؟

 

منبع : mybenita ، کلینیک نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics