یک مسواک خوب، چه ویژگی‌هایی دارد

مسواک زدن

مسواک زدن

اگرچه مردمان برخی تمدن‌های باستانی از ترکه‌های ساییده‌شده برای تمیز کردن دندان‌های‌شان استفاده می‌کرده‌اند، اما امروزه مسواک در شکل‌ها و انواع مختلفی در دسترس انسان‌ها قرار دارد و مسواک زدن به بخشی از بهداشت آنان تبدیل شده است.
اگرچه مردمان برخی تمدن‌های باستانی از ترکه‌های ساییده‌شده برای تمیز کردن دندان‌های‌شان استفاده می‌کرده‌اند، اما امروزهمسواک در شکل‌ها و انواع مختلفی در دسترس انسان‌ها قرار دارد و مسواک زدن به بخشی از بهداشت آنان تبدیل شده است. به همین دلیل، اولین گام برای مراقبت مطلوب از دهان و دندان، انتخاب یک مسواک مناسب است.
توصیه اول متخصصان این است: مسواکی را انتخاب کنید که مُهر ADA روی جعبه آن خورده باشد، چون به شما اطمینان می‌دهد که این مسواک بیش از حد سخت و سفت نیست. بعد باید به این نکته دقت کنید که کدام مسواک‌ها راحت‌تر در دست و دهان شما قرار می‌گیرند. اگر کار کردن با یک مسواک برای شما راحت باشد، هم بیشتر از آن استفاده می‌کنید و هم تاثیر بهتری روی دندان‌های‌تان می‌گذارد.
در کنار این موضوع مهم که مطرح شد، موقع خریدن مسواک حتما به نکات زیر دقت کنید:
موی مسواک باید نرم باشد، نه بیش از حد سخت.
متناسب با اندازه دهان شما باشد. بنابراین اگر دهان کوچکی دارید، یک مسواک کوچک انتخاب کنید. کسانی که دهان بزرگی دارند، باید سراغ مسواک‌های بزرگ‌تر بروند.
هر نوع مسواکی که انتخاب می‌کنید، باید کار کردن با آن راحت باشد.

منبع:everydayhealth

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics