کاربرد اوزون در درمان دیابت

اثرات مثبت اکسیژن فعال در دیابت

چند اثر مثبت اکسیژن : دیابت و توانایی اکسیژن فعال به عنوان یک عنصر توانمند و بی‌نظیر در امر احیا سیستم گردش خون و تقویت سیستم دفاعی بدن توانسته به گونه‌ای در رفع کاستی های عدم وجود انسولین مناسب در خون را جهت دیابت پوشش داده و در نهایت تعداد زیادی از مشکلات و کاستی‌های بیماری دیابت را کنترل و در مواردی درمان کند. بطوری که در جامعه پزشکی آن‌را به عنوان اکسیژن نوزاد می‌شناسند و از قابلیت های بی‌نظیر آن در بدن آگاه هستند و در ماهیت خود درمانی بدن نقش مهمی را ایفا می‌کند. عموماً بدن انسان در سنین پایین این عنصر ارگانیک را در خود تولید می‌کند که باعث افزایش ماهیت خود درمانی بدن در مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها و رفع آنان در جوانی می‌گردد و به مرور با افزایش سن، تولید آن کاهش یافته و در نهایت متوقف می‌شود. بطوری که انسان در سنین بالا زودتر بیمار و دیرتر بهبود می‌یابد. اکسیژن فعال علاوه بر افراد دیابتی باعث افزایش سیستم دفاعی افراد کهنسال نیز می‌گردد. به همین منظور ما هشت اثر توانمند اکسیژن فعال در دیابت را جهت آگاهی بیشتر شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

رفع گرفتگی رگها و بهبود اختلالات گردش خون در دیابت :
این گروه از اختلالات دارای عامل مشترکی هستند و آن هم مشکلات ناشی از عدم خون‌رسانی کامل نسبت به انجام و هماهنگی در عروق شناخته شده‌است. معروف‌ترین بیماری که در این خصوص مطرح می‌باشد، دیابت است . دیابت بیماری پیچیده‌ای است که اختلالات عروقی را در بخش هایی از بدن مانند شبکیه چشم، کلیه، اعصاب را منجر می‌شود و اختلالات مربوط به متابولیسم کربوهیدرات‌ها را نشان می‌دهد. از مواردی که مشکلات گردش خون بر دیابت دارد بافت‌هایی مانند پوست که حاوی رگ‌های خونی هستند به خطر افتاده و برای جراحات و عفونت های احتمالی مستعدتر می‌شوند..

زخم های دیابت اغلب در پی خراشیدگی های ساده، خون مردگی و بریدگی پیش می‌آیند. مانند زخم بستر که به سختی درمان شده و همواره باید با پمادها و کرم های موضعی تحت درمان قرار بگیرند. که به تنهایی کارآمدی کمی در درمان دارند. این ارگانیسم‌ها در مقابل این‌گونه عوامل درمانگر مقاومت کرده و عملاً پاتوژن‌ها در مقابل  این درمان‌ها به تکثیر و وخیم‌تر کردن شرایط ادامه می‌دهند .

اتم اکسیژن در ازن درمانی موضعی، اگر بصورت متوالی بکارگرفته شود می‌تواند فرصتی برای غیرفعال‌سازی اکثر پاتوژن‌های آسیب‌رسان را ایجاد کند. به این ترتیب چرخه شدید و خطرناک عفونت متوقف شده و در جهت بهبود و التیام زخم حرکت می‌کند. علاوه بر این، تحریک جریان خون موجب پدیدار شدن کمک‌های غذایی و ایمنی شناختی ضروری به جهت بهبود زخم در دیابت می‌گردد . تصلب شریان‌ها شرایطی است که به‌دلیل ضخیم شدگی و سفت شدن مجراهای شریانی در بدن نمود شرایط انعطاف پذیری طبیعی رگهای خونی به خطر انداخته وهمین امر موجب اختلال در خون‌رسانی در بسیاری از بخش‌های اندامی می‌شود.

در مواردی که سیستم گردش خون آسیب دیده باشد اختلالات پوستی در دیابت پیشروی می‌کنند. این اختلالات شامل تغییرات تروفیکی می‌شوند که مستعد برای جراحت بوده و در نهایت به ایجاد زخم منجر می‌شود و مانند زخم های دیابتی که این شرایط اغلب موجب عفونت های بیماری‌زا چندگانه میگردند. اتم اکسیژن قابلیت خوبی در تبدیل چربی‌ها (کلسترول و گلسیرید) ومواد غذایی به انرژی را دارد و می‌تواند باعث رفع گرفتگی رگ‌ها و بهبود عملکرد خون‌رسانی برای دیابت شود. بطوری که علاوه بر افزایش سیستم دفاعی بدن و احیا گردش خون، مواردی چون سوزش کف پا را رفع می‌کند.  بطور کلی می‌توان گفت علاوه بر استفاده موضعی، مصرف آب حاوی اتم اکسیژن باعث احیا سیستم گردش خون، تقویت بدن، افزایش ماهیت خود درمانی انسان و رفع کلی مشکلات افراد دیابتی می‌گردد.



ترمیم و ضد عفونی زخم
:
همواره دیابتی‌ها نگران ایجاد زخم در بدن خود می‌باشند و به دلیل پیامدهای زیادی که در صورت عدم وجود انسولین اتفاق می‌افتد شرایط را برای ترمیم زخم دشوار کرده و باعث نگرانی این دسته عزیزان می‌شود. مکانیسم اصلی درمان زخم‌های دیابتی، ترمیم و آسیب هایی است که به عروق و اعصاب وارد شده و در این بین اکسیژن فعال توانایی شروع رگ‌زایی، ترمیم و توسعه عروق را دارد. اکسیژن یک مولکول دو ظرفیتی می‌باشد که به خودی‌خود پایدار بوده و چنانچه انرژی لازم بر مولکول O2 وارد کنیم باعث شکسته شدن مولکول اکسیژن شده و آن‌را به اتم اکسیژن یا همان اکسیژن فعال ویا به عبارتی اکسیژن نوزاد تبدیل می‌کنیم. با توجه به اینکه اکسیژن فعال خود به تنهایی در طبیعت  هویت و تعریفی ندارد (پایدار نیست) سریعاً با میکروارگانیسم های اطراف خود واکنش نشان داده و آنها را اکسید کرده و از بین می‌برد و در نهایت علاوه بر ضدعفونی مجدداً اکسیژن فعال یا همان اتم اکسیژن با ایجاد پیوند تبدیل به اکسیژن می‌شود. با توجه به قاعده فوق، اکسیژنِ محدوده مورد نظر افزایش یافته و باعث ترمیم غیرقابل تصور بافت می‌شود. البته همان‌طور که گفتیم اکسیژن فعال ناپایدار بوده و پس از حدود ۲۰ دقیقه به اکسیژن تبدیل می‌شود و از همین روقابل حمل نبوده و باید از آن در زمان تولید استفاده نمود.



کاهش و کنترل قند خون
:
اتم اکسیژن در ازن عملکرد فوق‌العاده‌ای در کاهش و کنترل قندخون در دیابت از خود نشان می‌دهد و در مقایسه با داروهای کنترل قند خون بسیار قوی‌تر عمل می‌کند. بطوری که در ادامه مصرف دارو کنترل قندخون توسط یکی از بیماران دکتر شالن برگر ابتدا روزانه یکبار و در نهایت استفاده از دارو را قطع می‌نماید. به همین منظور کافیست اتم اکسیژن به شکلی وارد سیستم گردش خون نمود. امروزه با روش‌هایی مانند اتوهموتراپی، تزریق به صورت وریدی به داخل رگ، تزریق به عضلات، رکتال و رکتوم، ورود از طریق گوش، استنشاقی، تزریق در غضروف و نوشیدن آب حاوی اتم اکسیژن و …. این کارصورت می‌پذیرد.البته به جز نوشیدن آب حاوی اکسیژن فعال و یکی دو مورد آن،تمامی روشها باید تحت نظر پزشک انجام شود. برای این منظور کلینیک نارنجستان از افراد فوق متخصص و کارشناسان ویژه زخم و اوزون تراپی دعوت به همکاری کرده که سبب تفاوت این مرکز با سایر مراکز در کشور شده‌است. این عمل با تزریق گاز اتم اکسیژن (ازن) توسط دستگاه مدیکال به داخل آب انجام شده و نوشیدن آن در همان ابتدا و قبل از تبدیل آن به اکسیژن، می تواند قندخون را به طرز حیرت‌آوری به صورت ارگانیک و بدون عوارض کنترل کند.

تقویت سیستم دفاعی و رفع سستی بدن :
همواره بدن به تولید و کنترل مولکول های مهم و حیاتی مانند ATP  DPG23 Interleukin  ، اینترفرون و… در خون مشغول است که باعث محافظت از انسان و افزایش مقاومت سیستم دفاعی بدن می‌گردد. با توجه به اینکه عرضه این گونه مولکول‌ها در افراد دیابتی کافی نیست، عمدتاً با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. جالب است بدانید اتم اکسیژن به طرز فوق العاده ایی باعث افزایش ۵۰% ATP، DPG23، و میزان قابل توجهی Interleukin و اینترفرون می‌شود که در نهایت سستی و رخوت بدن مخصوصاً در دیابت به طرز فوق‌العاده‌ای کاهش و باعث افزایش بی‌نظیر سیستم دفاعی بدن می‌گردد.


تقویت و بهبود بینایی
:
همان‌گونه که اشاره شد وجود اتم اکسیژن در خون باعث افزایش فوق العاده 50 درصدی مولکول ATP می‌شود. زمانی که نقش انکار ناپذیر این مولکول در سیگنال‌دهی میان سلول‌ها در شبکیه عصبی  مورد بررسی قرار می‌گیرد جای هیچ تعجبی ندارد که این مولکول‌ها در عملکرد صحیح حواس پنج گانه بازیگر مهمی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال دریافت‌کننده های مولکول ATP که در سلول‌های شبکیه چشم‌ها وجود دارند اطلاعاتی را که از سلول‌ها میله‌ای و مخروطی چشم یا همان دریافت‌کننده های نور در چشم دریافت می‌کنند که باعث تقویت و بهبود بینایی می‌شود و در قالب یک تناوب بی‌نقص اعصاب شبکیه این مولکول‌ها ماده‌های ارزشمندی به نام استیل کولین را به کار گرفته و اطلاعاتشان را به شکل فوق‌العاده‌ای به مراکز پردازشگر مغزی ارسال می‌کنند.


افزایش اکسیژن
رسانی به بافتها :
البته گفتنی است انسان تحت شرایط عادی به واسطه مولکول کلیدیDPG23 عامل محرک گلبول قرمز در امر اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها می‌باشد و از آنجایی‌که مولکول کلیدی،DPG23  به اندازه کافی در سیستم گردش خون افراد دیابتی وجود ندارد، عملاً اکسیژن رسانی به بافت‌ها صورت نپذیرفته و پیامد های معمول این عارضه را به بار می‌آورد. چنانچه بتوانیم اکسیژن فعال را به خون وارد سیستم گردش خون کنیم، شاهد تولید و عرضه مناسب مولکول کلیدی،DPG23  شده و بدین ترتیب می‌توان روند اکسیژن‌رسانی بافت‌ها را توسط سلول‌قرمز به طور کامل درمان نماییم.


تقویت و بهبود دندان و لثه
ها :
افراد دیابتی بیشتر در معرض خطر زخم و عفونت لثه‌ها، پوسیدگی و لق شدن دندان‌ها هستند. با توجه به خاصیت پاتوژنیک اتم اکسیژن وماهیت ضد باکتری آن،حذف عفونت و پوسیدگی دندان از جمله توامندی‌های بی‌نظیر این عنصر حیاتی است.همچنین به‌دلیل افزایش اکسیژن در آن محدوده باعث ترمیم بافت زخم‌ها و رفع حساسیت در لثه و دندان می‌شود به طوری که تمام مشکلات آلودگی‌های دندانی را که ۴۵۰ نوع باکتری اسیدی فراهم می‌آورند در مقابل اتم اکسیژن ضعیف بوده و به راحتی از بین می‌روند. امروزه در فرانسه، یونیت‌های مجهز به سیستم ازن درمانی ظرف مدت ۹ تا ۱۵ ثانیه آلودگی‌ها را بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان و سِرشدن آن، کاملاً حذف می‌کند.


بهبود سوخت وساز و متابولیسم بدن
:
اکسیژن فعال به طرز حیرت‌آوری باعث افزایش فعالیت سوخت و ساز و مولکول‌ها شده و وظیفه مستمر مواد غذایی به انرژی را به خوبی انجام می‌دهد. بطوری که دکتر شالن برگر این نتایج را مشابه فعالیت‌های ورزشی جهت بهبود سوخت و ساز سلولی و تبعات آن توصیف می کند.

منبع : گردآورنده آقای میرزاآقایی از اُزُن سنتر ( با کمی تغییر )

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics