بررسی کامل دستگاه IPL رفع موهای زائد

ilp_skin

IPL چیست؟

آی پی ال intense pulse light  یعنی سیستم های نور شدید پالسی. در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد. دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد وجوان سازی پوست و روشن نمودن لکهای صورت و آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزانتر است و سریعتر عمل می کند.

دستگاه IPL با پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس بصورت آرام و بی خطر استفاده می شود. پالس های نوری با ایجاد گرما بدون سوختگی و یا آسیب به پوست فولیکول های مو را تخریب می کند. دستگاه حذف موی IPL سریع و کاملا بدون درد است. عوارض جانبی این روش بسیار کم است ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند.

دستگاه رفع موهای زائد IPL برای افراد دارای پوست روشن و موی تیره مناسب تر می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زائد به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود.

IPL چگونه موجب رفع موهای زائد می شود؟

رنگدانه های پوستی تحت عنوان “ملانین” نقاط هدف دستگاه IPL هستند. این رنگدانه ها موجب جذب انرژی نورانی و تبدیل آن به انرژی حرارتی می شوند. از آنجائیکه رنگدانه های ملانین در پیاز مو تراکم بیشتری دارد، این تبدیل حرارتی موجب تخریب و از بین رفتن پیاز مو و کاهش صدها فولیکول مو در هر تابش اشعه می شود.

این تکنیک در چه نقاطی از بدن قابل استفاده است؟

تمام مناطق بدن می تواند تحت درمان با روش زیبایی IPL قرار بگیرند و هیچ تفاوتی هم بین زنان و مردان از این لحاظ وجود ندارد. انواع پوست ها و انواع مو با رنگ های متفاوت می تواند تحت تأثیر این درمان قرار بگیرد. البته به علت تراکم ملانین در پیاز موهای تیره، افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند پاسخ درمانی بهتری به این تکنولوژی می دهند. در افرادی که پوست تیره تری دارند به دلیل اینکه رنگدانه های ملانین موجود بیشتری در سطح پوست دارند موجب جذب مقداری از انرژی نورانی می شوند لذا انرژی کمتری را به پیاز مو انتقال داده می شود، بنابراین نیازمند جلسات بیشتری برای درمان هستند.

چند جلسه برای درمان مورد نیاز است؟

هر تار مو در سه مرحله رشد می کند اما فقط در فاز رشد فعال، تراکم ملانین در پیاز مو به اندازه ای است که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می کند. از آنجائیکه در هر مقطع زمانی تنها یک سوم موها در این فاز قرار دارند، لذا حداقل 4 تا 6 جلسه برای درمان موهای ناخواسته یا زائد مورد نیاز است. افرادی که دارای پوست تیره یا موهای روشن هستند نیازمند جلسات بیشتری برای درمان هستند.

آیا تأثیرات این روش دائمی است؟

بایستی بدانید که هیچ یک از روش های رفع مو، دائمی و مادام العمر نیستند اما اثر IPL نسبت به سایر روش های موجود ماندگاری بیشتری دارد. برخی افراد به طور کامل درمان می شوند اما اغلب افراد پس از مدتی با رویش مجدد موهایی با ضخامت بسیار کم و کم رنگ تر مواجه می شوند که نیازمند سالانه یک جلسه درمان نگهدارنده هستند.

دستگاهIPL  در موارد زیر کاربرد موثری دارد:

1- درمان دایمی موهای زائد

2- پوستهای خشک با چروک ریزسطحی و جوانسازی پوست

3- افرادی که قرمزی پوست گونه و بینی دارند.

4- آکنه های ملتهب و قرمز

5- پوستهای چرب با منافذ باز

6- قرمزی پس از بهبود جوش

7- کک ومک وآسیب های پوستی ناشی از آفتاب

8- روزاسه

9- تالنژکتازی (ضایعات عروقی)

10- اسکارهای (فرورفتگی) ناشی از جوش

چگونه دستگاه IPL ضایعات عروقی را درمان می کند؟

بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل دیگر می تواند باعث شکنندگی در مویرگ ها و عروق خونی صورت شده و ضایعات عروقی ایجاد کند که تلانژکتازی (telangiectasias) نام دارد. این اتفاق عروق عنکبوتی را پدید می آورد. گاهی شکنندگی مویرگها باعث ایجاد قرمزی یا اریتم در پوست و خجالت افراد در جامعه می شود. روزآسه بیماری پوستی شایعی است که با قرمزی پوست مشخص می شود. تمام این بیماری ها به خوبی به IPL پاسخ می دهند. برای ضایعات عروقی پاها IPL و Nd-YAG laser  با هم می توانند روی این ضایعات کار کنند. طی درمان نور IPL و لیزر توسط خون داخل عروق کوچک جذب شده،عروق را گرم و تخریب می کند. با گذشت زمان عروق تخریب شده دوباره جذب و ناپدید می شوند. همچنین می توان از IPL در درمان واریس که عمقی تر است استفاده شود.

 

دستگاه Ipl و جوانسازی پوست

دستگاه IPL به حفظ شفافیت پوست کمک می کند. گزینه های زیادی برای بهتر نمودن ظاهر پوست از کرم ها و لایه بردارها گرفته تا میکرودرم و لیزر وجود دارد. آیا تمام این روشها می توانند بدون اختلال در فعالیتهای روزانه ،بهبودی را تضمین کنند؟

راه حلی که IPL با استفاده از جوانسازی با نور ارائه می دهد :

– نتایج حاصل از کاربرد دستگاه IPL در جوانسازی پوست به راحتی دیده می شود.

– همه ی صورت را درمان می کند نه فقط نواحی کوچک را.

– بیمار می تواند بلافاصله به فعالیت های روزانه ی خود برگردد

– بصورت تدریجی ظاهری طبیعی را ایجاد می کند

– نتایج آن دراز مدت باقی می ماند

جوانسازی پوست با IPL موثرترین درمان در تمام گزینه هاست.  IPL می تواند بیماری های پوستی زیادی را همزمان درمان کند. این روش درمانی روی قرمزی های پوست که ناشی از عروق خونی بوده ولکه های رنگی نظیر فرکل و آنهایی که ناشی از افزایش سن و نور خورشید هستند موثر می باشد. همچنین IPL گردن و دست ها را که اغلب آسیب ناشی از نور خورشید در آنها بیشتر دیده می شود، درمان می کند.

– لازم به ذکر است دو نوع پیری وجود دارد، ذاتی و بیرونی. پیری ذاتی اجتناب ناپذیر است، همانطور که سن ما افزایش می یابد، به طور طبیعی پوست نازکترو خشکتر می شود. کاهش مقدار کلاژن انعطاف پذیری پوست را کمتر می کند. هرچه انعطاف پذیری پوست کمتر شود، ممکن است چین و چروک های عمیق تری شروع به ظاهر شدن نمایند. سرعت این وقایع را برای هر فرد ژنتیک او تعیین می کند. این روند ابتدا بین سنین 30 تا 35 سال قابل توجه هستند. پیری بیرونی یا اکتسابی بخاطر قرار گرفتن پوست در معرض محیط ایجاد می شود. پیری بیرونی عامل اساسی در پیرتر یا جوانتر بنظر رسیدن فرد نسبت به سن طبیعی می باشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک فاکتور مهم در پیری بیرونی می باشد. پیری ناشی از نور زمانی رخ می دهد الاستین و کلاژن تخریب شده جایگزین نشده و موجب پیدایش خطوط ریز و چروک می شود. همچنین پیری ناشی از نور باعث تغییرات رنگی به همراه گسترش ضایعات سنی و قوام ناخواسته پوست می گردد. شیوه زندگی نیز در پیری بیرونی مهم است. کشیدن سیگار در تخریب الاستین و کلاژن دخیل بوده و قابلیت ترمیم بدن را مختل می کند. ساده ترین راه برای دیدن تفاوت بین پیری درونی و بیرونی، مقایسه پوست صورت و دست وگردن که معمولا در معرض نورخورشیداست با به عنوان مثال پوست پستان یا قسمت داخلی بازو می باشد.

شروع کار با IPL در کلینیک

پزشک برای هر بیمار جدید برنامه درمانی خاصی را بر اساس نوع و شدت مشکل تعیین می کند. بطور میانگین در یک دوره سه هفته ای چهار تا شش جلسه درمان توصیه می شود. هر جلسه معمولا 20 دقیقه طول کشیده و بیمار بلافاصله به فعالیت طبیعی خود بازمی گردد. با IPL نتیجه درمان طبیعی و ماندگاری آن طولانی خواهد بود.

چه انتظاری موقع درمان باید داشته باشید؟

قبل از شروع درمان، معمولا یک لایه ژل سرد روی ناحیه مالیده  شده و بیمار از عینک محافظ استفاده می کند. طی درمان پزشک هندپیس را به  آرامی روی پوست حرکت می دهد. نور بصورت پالس های کوچک به پوست می رسد و معمولا بدون ناراحتی می باشد. گاهی اثرات درمان مثل قرمزی طی یک تا دو ساعت بر طرف می شود. در اکثر موارد صورت درمان می شود اما می توان گردن، قفسه سینه و دستها را نیز درمان کرد.

IPL لایه سطحی پوست را درمان می کند در حالی که انرژی به بافتهای عمقی تر می رسد. هم اکنون مطالعات بالینی انجام می شود تا تاثیر این انرژی را روی ساخت کلاژن مشخص نماید، چون به سفت و کشیده شدن پوست نیز کمک می کند.

نمونه های از قبل و بعد پوست توسط درمان با دستگاه ipl

قبل و بعد دستگاه ipl

قبل و بعد دستگاه ipl

قبل و بعد دستگاه ipl

 

کلینیک لاغری و زیبایی نارنجستان با بیش از 10 سال سابقه مختفر است که خدمات از بین بردن موهای زائد با لیزر و دستگاه ipl به هموطنان ارائه دهد.

شماره تماس : 02122295048

ایمیل : info@n-clinic.ir

تلگرام :  @narenjestanclinic

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics