روکش و لمینت و FRC دندان

روکش دندان در پاسداران

در مواردی که به هر دلیلی دندانها دچار تغییر رنگ نامناسب می‌شوند ( به عنوان مثال: درمان ریشه دندانها، ضربه، استفاده از بعضی داروها در هنگام رشد و شکل گیری دندانها در دوران کودکی، استفاده از آب آشامیدنی با میزان بیش از حد فلوراید، افزایش سن و زردتر شدن دندانها و ….) در صورتی که بین دندانها فاصله وجود دارد و یا بالعکس به علت کوچک بودن قوس فکی و کمبود فضا، دندانها روی هم قرار دارند، کوتاه شدن دندانها به علت سایش، شکستگی دندانها، نامنظم بودن دندانهای جلو، شکل نا مناسب دندانها ، می‌توان از صفحات چینی برای درمان استفاده نمود.

در صورتی که محدوده درمان، شامل شش دندان قدامی، یعنی از دندان نیش سمت راست بالا تا نیش سمت چپ بالا باشد، می‌توان دندانها را به میزان دلخواه بیمار سفیدتر نمود. برای گذاشتن لامینیت‌های چینی یا اصلا نیازی به تراش نبوده یا آماده سازی، به میزان حداقل صورت گرفته و سپر دفاعی دندانها که مینا میباشد حفظ می‌گردد. به همین دلیل در صورتی که لامینیت بر مبنای اصول علمی ساخته شده و روی سطح بیرونی دندانها بطور صحیح نصب شود، به هیچ وجه دندانها دچار پوسیدگی نخواهند شد.

مراحل درمان به این صورت است که پس از آماده سازی و قالب گیری انتخاب رنگ انجام شده، سپس لامینیت‌های موقت روی دندان‌ها بطور موقت چسبانیده شده تا بیمار ارزیابی صحیحی از رنگ و فرم لامینیت‌هایی که در نهایت بر روی دندانهایش نصب می‌شوند داشته باشد. پس از گذشت چند روز بیمار تصمیم نهایی خود را در رابطه با فرم و رنگ دلخواه خود اعلام نموده و در لابراتوار لامینیت‌های چینی ساخته می‌شوند. در جلسه دوم پس از خارج نمودن لامینیت‌های موقت، لامینیت‌های اصلی امتحان شده و در صورتیکه از انطباق و فرم و رنگ مناسب برخوردار باشند بصورت دائمی روی دندانها نصب می‌شوند و بمنظور پالیش نهایی و رفع اشکالات کوچک، وقت بعدی گذاشته می‌شود و بدین ترتیب تعداد جلسات مراجعه بیمار، سه جلسه و در ظرف مدت چهارده روز خواهد بود.

 

مزایای لمینت (روکش دندان)

از نظر زیبایی و طبیعی بودن مقام اول را بین راه های مختلف ترمیم دندانهای جلو داشته و مطلوب بیماران ایده آل خواه می‌باشد.
لامینیت‌های چینی به هیچ وجه تغییر رنگ نداده و کشیدن سیگار و یا نوشیدن چای و قهوه تاثیری بر رنگ آنها نمی‌گذارد.
بواسطه اینکه نور را بمانند مینا از خود عبور می‌دهند نسبت به دندان طبیعی قابل تشخیص نمی‌باشند.

شما می توانید از راههای ارتباطی زیر، با کلینیک تخصصی دندانپزشکی نارنجستان در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره ببرید!

نشانی  تهران – پاسداران شمالی – پايين‌تر از چهارراه فرمانيه – روبروی بلوار دستواره – پلاك 495 – مجتمع تخصصی پزشكی و دندانپزشكی نارنجستان

تلفن تماس : 02122295048 
فکس : 02126130592
ایمیل info@n-clinic.ir

 

منبع : کلینک دندانپزشکی نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics