توصيه هاي لازم پس از انجام كاشت مو

توصیه های لازم پس از انجام کاشت موپس از هر عمل پزشکی، زیبایی و … نیاز به مراقبت هایی وجود دارد که به دستور پزشک و متخصص مربوطه به فردی که عمل روی آن انجام گرفته است داده می شود. عمل کاشت مو هم چیزی از این قضیه کم نداشته و هنگامی که به سلامتی عمل کاشت مو به پایان می رسد باید از برخی توصیه ها که برای سلامتی و زیبایی خودتان است تا مدتی پیروی نمائید که هر چه سریعتر همه چیز به شرایط عادی خود بر گردد و دیگر مشکلی وجود نداشته باشد. در ادامه مطلب، کلینیک تخصصی سلامت و زیبایی نارنجستان لازم می داند که توصیه هایی پس از انجام شدن عمل کاشت مو به شما عرضه نماید. با ما همراه باشید.

 

 

 

 1- در صورتی که پس از عمل، بانداژ انجام شده است باز نمودن آن بایستی پزشک یا یکی از اعضای تیم پزشکی صورت گیرد پس از باز نمودن بانداژ ، شستشوی سر بایستی شروع شود که چگونگی شستشو و دفعات شستشو و استفاده از شامپو توسط پزشک به شما توضیح داده می شود . دارو های تجویز شده توسط پزشک را نیز به دقت و بر اساس دستور پزشک مصرف نمایید . در کلینیک تخصصی کاشت موی طبیعی لیزر و زیبایی نارنجستان داروها و راهکارهایی برای جلوگیری از هرگونه ورم و کبودی صورت به شما داده می شود لطفا دستورات مربوطه را بطور کامل انجام دهید.

2- شب اول پس از عمل حتی الامکان از سوپ و مایعات تغذیه نموده و از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری نمایید . پس از 24 ساعت می توانید از هرگونه غذای دلخواه خود استفاده کنید.

3- در 12 ساعت اول پس از عمل از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری و دقت کامل دارند پرهیز نمایید.

4- در اعمال FUT، همانگونه که پزشکان کلینیک تخصصی کاشت موی طبیعی ، لیزر و زیبایی نارنجستان برای شما توضیح داده اند در این کلینیک از تکنیکهای جدید برای برداشت گرافت و بخیه زدن پشت سر استفاده می شود بطوری که جایی از محل بخیه پشت سر باقی نمی ماند.

5- در 24 ساعت پس از عمل حتی المقدور استراحت نمایید . از ورزش کردن در سه روز اول پس از عمل اجتناب کنید . پس از دو هفته می توانید هر نوع ورزشی را انجام دهید. از شنا کردن در دو هفته اول اجتناب نمایید . از شیرجه زدن در آب وسر زدن به توپ تا یک ماه خودداری کنید.

6- از نکات بسیار مهمی که بایستی به آن دقت نمایید مراقبت از سر و نواحی پیوند شده در هفته اول پس از عمل به منظور جلوگیری از وارد آمدن هر گونه فشار به این نواحی می باشد . به هنگام سوار و پیاده شدن از اتومبیل فوق العاده دقت نمایید.

7- از مصرف الکل ، آسپرین و سیگار کشیدن به مدت یک هفته پس از عمل خودداری کنید.

8- به مدت 4 هفته با گذاردن کلاه در مقابل نور آفتاب از سرخود محافظت کنید . همچنین در این مدت از تعریق زیاد بپرهیزید و در صورت عرق کردن سر را شستشو دهید.

9- پس از عمل احساس بی حسی و کرختی معمولاً در نواحی مختلف سر به ویژه در نواحی میانی و فرق سر وجود دارد این حالت موقتی است و معمولاً از چند هفته تا حداکثر چند ماه پس از عمل به تدریج از بین می رود.

10- گاهی ممکن است خونریزی از نواحی پشت سر و محل بخیه ها اتفاق بیفتد . بهتر است در 3 تا 4 روز پس از عمل بالش خود را به منظور جلوگیری از آلودگی احتمالی روکش کنید . در صورت بروز خونریزی سر را بالا نگه داشته با استفاده از یک گاز پانسمان به مدت چند دقیقه روي ناحیه خونریزی را فشار دهید. همچنین از کمپرس یخ روی ناحیه مربوطه استفاده نمایید .در اکثر موارد خونریزی بسیار ناچیز بوده و پس از چند دقیقه خودبخود بند می آید ولی در صورتیکه ادامه یافت با ما تماس بگيرید .

11-  در چند روز اول پس از عمل در مواردی که ضربه ای به سر وارد شود و یا جسمی روی سر کشیده شود و یا در اثر شانه زدن احتمال خارج شدن یک یا چند گرافت کاشته شده وجود دارد . بنابراین همانطور که قبلا نیز متذکر شدیم در هفته اول پس از عمل در مراقبت از سر و نواحی پیوند شده کاملاً دقت نمایید . در هر حال به خاطر داشته باشید که خروج یک یا چند گرافت اهمیت چندانی در نتیجه عمل شما نخواهد داشت .

12- تجویز سایر داروها در صورت لزوم با نظر پزشک انجام می گیرد .

13- در صورت داشتن هرگونه سوال و یا بروز هر نوع مشکل می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

 

شماره های تماس:

7958 2229 021

5048 2229 021

5273 2282 021

قسمت نظرات در سایت پلی کلینیک تخصصی سلامت و زیبایی نارنجستان
پست الکترونیک : info@n-clinic.com

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics