رژیم غذایی مناسب ماه مبارک رمضان

محافظت از پوست برای کسب اطمینان از شاداب و درخشنده بودن آن، می‌تواند باعث ایجاد نگرانی در ماه رمضان شود. گرمای تابستان و روزه‌داری باعث شده‌است که بیشتر افراد فکر کنند پوستشان به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی مهم، تیره به نظر می‌رسد.

 

اما جای هیچ نگرانی نیست! زیرا با مصرف مواد مُغذی ضروری در وعده افطار و سحر، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید. در این پست قصد داریم رژیم غذایی ساده‌ای را به شما عزیزان معرفی کنیم که شامل تمامی مواد غذایی مورد نیاز شماست.

اگر مصرف غذایی شخصی به چند ماده غذایی خاص و تکراری محدود شود، باعث تیرگی و خشک شدن پوستتان خواهدشد. زیرا مواد مغذی خاصی برای حفظ سلامت و ترمیم پوست نیاز است.

مواد مُغذی لازم برای پوست در ماه رمضان

ویتامین A:

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست ویتامین A است که از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و باعث نرمی به آن می‌شود. هویج سرشار از ویتامین A است. این ویتامین در موادی مثل زردآلو، اسفناج و سبزیجاتی با برگ سبز دیده می‌شود. بنابراین در طول ماه رمضان بهتر است هویج تازه یا آب آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

ویتامین B:

کمبود این ویتامین می‌تواند به کم شدن آب پوست منجر شود. همین امر نیز موجب ایجاد چین و چروک در پوست خواهدشد. منابع مهم ویتامین B شامل گوشت قرمز،عدس و غلات سبوس‌دار است. بنابراین سعی کنید گوشت قرمز، مرغ گریل شده و ماهی را به وعده غذایی اصلی خود در ماه رمضان اضافه کنید.

 

شما می‌توانید با جایگزین کردن نان سفید با نان سبوس‌دار از مزایای آن به خوبی بهره‌مند شوید. اضافه کردن سوپ عدس و لوبیا را فراموش نکنید.

 

 

ویتامین E:

یک ویتامین ضروری دیگر، ویتامین E است که به نگهداری ظاهر پوست و کاهش چین و چروک آن کمک می‌کند. این ویتامین عمل تولید دوباره سلول‌ها را بهبود می‌بخشد. ویتامین E در آجیل‌ها و روغن سبزیجات پیدا می‌شود.

 

ویتامین C:

این ویتامین نقش بسیار مهمی در کنترل و نگهداری یکپارچگی و درخشندگی پوست بازی می‌کند. ویتامین C در آب میوه‌هایی همچون پرتقال، توت فرنگی و هندوانه یافت می‌شود.

 

آنتی اکسیدان‌ها:

علاوه بر موارد ذکر شده، سِلنیوم و روی نیز آنتی اکسیدان‌هایی هستند که نقش مهمی در حفاظت از سلول‌های پوستی و داشتن پوستی سالم بازی می‌کنند. سلنیوم و روی در گوشت و غذاهای دریایی یافت می‌شود. بنابراین وعده افطار را با غذاهای دریایی و گوشت غنی کنید.

 

اسیدهای چرب امگا۳:

این اسیدهای چرب نقش مهمی در حفاظت از پوست و شادابی آن بازی می‌کنند. از آنجایی که بدن قادر به تولید این نوع اسیدها نیست باید از طریق مواد غذایی تامین شود.ماهی منبع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ است. پس سعی کنید حداقل هفته‌ای یک‌بار ماهی بخورید.

 

آب:
نوشیدن آب کافی علاوه بر رفع تشنگی برای داشتن پوستی شاداب بسیار ضروری است. در طول ماه رمضان، توجه به این نکته مهم است. آب همچنین به نگهداری قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. بین افطار و سحر، حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و از مزایای آن به خوبی بهره‌مند شوید.

 

بهتراست به خاطر داشته باشید:

مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه را فراموش نکنید. انواع مختلفی از این مواد را به سبد غذایی خود اضافه کنید زیرا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای پوست هستند و می‌توانند سلامت و شادابی پوست را به خوبی حفظ کنند.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics