۱+۱۲ راهکار برای کاهش وزن حرفه ای

راههکارهای حرفه ای برای لاغری

توصیه متخصصان تغذیه برای افرادی که مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند، رعایت اصول زیر برای داشتن وزنی مطلوب و حفظ سلامت بدن است:

۱- از رژیم غذایی متنوع و متعادل که به صورت اختصاصی برای شما توسط یک متخصص تغذیه طراحی شده است، استفاده کنید.

۲- از حذف گروه های غذایی بپرهیزید و در طول روز مقادیر مشخصی از تمام گروه ها مثل نان و غلات، میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب، گوشت ها و حتی روغن ها استفاده کنید. همراه کلینیک نارنجستان باشید…

 

۳- فعالیت فیزیکی با یک برنامه مشخص و تعیین شده در طول هفته داشته باشید.

۴- در صورت عدم ابتلا به پر فشاری خون و بیماری کلیوی حداقل روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

۵- فکر نکنید با کاهش دریافت انرژی به وزن دلخواه تان می رسید بلکه این کار شما را دچار ایست وزنی خواهد کرد.

۶- کاهش وزن مجاز در طول ماه داشته باشید و از رژیم های پروتئینی و غیر اصولی که باعث از دست دادن آب بدن می شوند، پرهیز کنید چرا که اثر این نوع رژیم های غذایی بسیار کوتاه است و به سرعت وزن از دست رفته حتی بیشتر از قبل باز خواهد گشت.

۷- در رژیم های کاهش وزن از ادویه جات به میزان متعادل استفاده کنید. مصرف ادویه ها در افزایش سوخت و ساز بدن شما بسیار موثر هستند.

۸- رژیم های تک خوری کمکی به کاهش وزن شما نمی کنند و حتی باعث کمبودهایی در بدن شما می شوند که گاهی اوقات عوارض جبران ناپذیری را در پی دارند.

۹- چای سبز به دلیل تاثیر قابل توجه در افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی ها می تواند در رژیم های کاهش وزن موثر باشد؛ به ویژه در زمان ایجاد توقف در روند کاهش وزن یا به عبارت ساده تر ایست وزنی.

۱۰- در صورتی که در طول رژیم های کاهش وزن دچار حالت ایست وزنی شدید، سعی کنید با افزایش فعالیت فیزیکی و تغییر در نوع رژیم زیر نظر یک متخصص تغذیه هر چه سریع تر از این حالت رهایی یابید و روند کاهش وزن مناسبی را تجربه کنید.

۱۱- سبزیجات بخش مهمی از رژیم های کاهش وزن است. مصرف نوع خام یا بخار پز آنها به منظور تامین فیبر یا حفظ آب بدن می تواند در کاهش عوارض رژیم های کاهش وزن مانند یبوست بسیار موثر باشد.

۱۲- میوه ها را به مقدار تعیین شده در رژیم غذایی تان مصرف کنید و از زیاده روی در مصرف میوه ها بپرهیزید. هر واحد میوه حاوی ۶۰ کالری است و زیاده روی در مصرف آنها نیز می تواند یکی از علل عدم موفقیت در کاهش وزن باشد. در عین حال سعی کنید میوه هایی متنوع با رنگ های مختلف استفاده کنید.

داروهای کاهش وزن معجزه نمی کنند

۱۳- استفاده از داروها و جراحی های کاهش وزن فقط با صلاحدید متخصص مجاز است و استفاده خودسرانه و بدون علت از هر دارو یا اصرار در جراحی به منظور رسیدن به هدف می تواند باعث به وجود آمدن عوارض جدی در سلامت شما باشد. سعی کنید با طبیعی ترین روش ممکن یعنی رژیم های کاهش وزن همراه فعالیت فیزیکی به وزن مطلوب برسید و فقط در صورتی سراغ داروهای مجاز بروید که پزشک معالج شما توصیه ای در این زمینه داشته باشد.

منبع : مجله سیب سبز

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics