افراد مسن مبتلا به سرطان سینه نیاز به ورزش دارند

محققان دانشگاه اورگان با بررسی افراد مبتلا به سرطان سینه بالای 50 سال دریافتند که این افراد به ورزش‌های استقامتی احتیاج زیادی دارند، زیرا روش‌های درمانی آنها باعث بالا رفتن تراکم استخوان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات جدید به افراد مبتلا به سرطان سینه با سنین بالاتر پیشنهاد داده است که از برنامه‌های ورزشی شامل حرکات استقامتی برای قدرتمند کردن و ساختن عضلات و استخوان‌ها، استفاده کنند.

 تحقیقات در این زمینه در مجله “سرطان” منتشر شده است. طبق آمار انجمن سرطان آمریکا حدود 2.8 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به سرطان سینه هستند. بیشتر این زنان بالای 50 سال سن دارند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه اورگان معتقد است که برای افراد مسن مبتلا به سرطان سینه سخت خواهد بود که با وجود دردهای ناشی از سرطان و درمان‌های سنگین، ورزش کنند. محققان می‌گویند که راه‌های درمانی سرطان باعث کاهش تراکم استخوان، کاهش توده بدن و افزایش وزن می‌شود. این بدین معناست که افراد مسن مبتلا به سرطان در خطر چاقی مفرط ، ضعف ، شکستگی استخوان و ابتلای دوباره به سرطان هستند.

تحقیقات فواید انجام ورزش برای افراد بالای 50 سال و مبتلا به سرطان را اثبات کرده است.

160 زن به طور تصادفی در این برنامه یک ساله شرکت کردند. آنها ورزش‌های استقامتی و کششی انجام دادند. نتایج نشان داد زنانی که ورزش استقامتی انجام می‌دهند، قدرت عضلاتشان افزایش می یابد و میزان کاهش تراکم استخوان‌های آنها کمتر می‌شود. میزان تراکم استخوان ستون فقرات این افراد بعد از یک سال ورزش افزایش یافت.

میزان قدرت عضلات در این زنان زودتر از تراکم استخوان کاهش می‌یابد، بنابراین آنها باید به طور مرتب ورزش‌های استقامتی انجام دهند.

محققان معتدند که نتایج این تحقیقات می‌تواند گام اولیه برای مشخص شدن نوع، حجم و طول ورزش مناسب برای افراد مسن مبتلا به سرطان سینه باشد.

 

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics