25 ترفند کوتاه و عالی برای کاهش وزن – (بخش 1)

 ترفندهایی طلایی برای کاهش وزنسلامتی و تندرستی بیش از چاقی ارزش دارد. در دوران گذشته از زمانی که وسایل راحتی بشر بیشتر شد و زندگی اداری و صنعتی به‌وجود آمد چاقی عمومیت یافت و حتی یک ارزش به‌شمار می‌آمد. ولی در حال حاضر سلامتی بیش از چاقی ارزش دارد، به همین جهت رژیم‌های غذائی و ورزش اهمیتی خاص پیدا کردند. البته وزن هر کس طبق قد، سن، وضعیت عمومی و استخوان‌بندی او متغیر است. در بخش اول این مطلب به بازگو کردن 10 ترفند برای کاهش وزن می پردازیم. با کلینیک تخصصی سلامت و تندرستی نارنجستان در ادامه مطلب همراه باشید.

 

 

 

 

 
1 – عکس بگیرید!

یک عکس همیشه بیشتر از هزاران حرف برای گفتن دارد. این خاصیت تصاویر است. چرا این برخورد را با غذایی که می‌خوریم انجام ندهیم تا ببینیم با ما چه می‌گوید؟ حداقل به مدت ۲ هفته از هر چه می‌خورید عکس بگیرید و هر چه می‌توانید آن‌ها را نگاه کنید. تحقیقات ثابت کرده‌اند کسانی که این کار را انجام داده‌اند الگوی غذا خوردنشان به وعده‌های متعادل‌تری تغییر کرده و برنامه کاهش وزنشان برایشان مؤثر واقع شده. این یک ترفند ساده است، شما با تکرار مشاهده‌ی تصاویر چیزهایی که می‌خورید درک خواهید کرد که چه اشتباهاتی را مرتکب می‌شوید.

2 – آب را جایگزین نوشابه کنید

قبل و بعد از هر وعده‌ی غذایی تان یک لیوان آب بنوشید. بجای نوشیدن نوشابه یا نوشیدنی های الکلی به نوشیدن آب روی بیاورید. فقط از این طریق خودتان را از ۳ تا ۷ کیلو اضافه وزن در هر سال بیمه می‌کنید. همچنین نوشیدن آب باعث خواهد شد بیشتر احساس سیری کنید و جلوی شما را از حمله ور شدن به وعده‌های سنگین غذایی می‌گیرد.

 

3 – بدن شما عادت می کند

”فرددیک هاگرمن“ استاد علوم بیولوژیکی در دانشگاه اوهایو می‌گوید: ”بدن انسان به‌طور شگفت‌انگیزی به ”عادات“ پاسخ می‌دهد. پس اگر شما بدنتان را عادت داده‌اید که روزانه به‌طور مثال ده دقیقه ورزش کنید، سعی کنید این عمل شما همه روزه و به‌طور مداوم صورت بگیرد. بدن شما به این ورزش کوتاه مدت طوری عادت می‌کند که ترک عادت باعث ناراحتی و چاقی‌های موضعی خواهد شد.“

 

4 – از تاثیرات شگفت انگیز دستگاه lpg غافل نشوید

دستگاه LPG که از جدیدترین تکنیک های درمان سلولیت و کاهش سایز و لاغری موضعی است، در مناطق مختلف پوست کاربرد دارد.
لیپوماساژ توسط این دستگاه غیر تهاجمی بوده و نیاز به بی هوشی ندارد. این دستگاه با استفاده از یک موتور مخصوص باعث ایجاد مکش قابل تنظیم در شدت و فرکانس می شود که با دو غلطک باعث کشیده شدن پوست می شود.
ماساژ مکانیکی دستگاه با ایجاد یک فشار مثبت و حرکت کردن بر روی پوست و ایجاد فشار منفی بر لایه های زیرین پوست اثرات خود را بر روی پوست و سلولیت و چربی های زیرین پوست، عضلات، و یا استخوانها و عروق و اعصاب می گذارد، بدون اینکه اثرات سوء بر لایه های فوق بگذارد.

 

5 – ماهی را جایگزین کنید

اگر تا الان ۴ بار در هفته گوشت قرمز می خوردید، سعی کنی ماهی سالمون یا تن را جایگزین کرده تا متوجه مزایای بزرگ آن شوید. با این کار بدنتان را از دست ۱۲۰۰ کالُری اضافه در هفته نجات خواهید داد. جایگزینی ماهی با گوشت نه تنها باعث خواهد شد وزن کم کنید، بلکه یک منبع غذایی عالی برای چند ماده مغذی و پروتئینی را به مواد غذایی مصرفی‌تان افزوده‌اید. ماهی را می‌توانید بصورت بخارپز، سرخ کرده یا کبابی نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

6 – ته بندی کنید

بله! درست شنیدید. داشتن چند میان وعده‌ی سبک اما خوشمزه در روز برای ته بندی، بجای اینکه فقط سه وعده غذایی کامل داشته باشید باعث خواهد شد سریع‌تر لاغر شوید. چرا که اگر بصورت مکرر میان وعده داشته باشید، در مجموع کالُری کمتری دریافت خواهید کرد. برش‌های سیب و کره‌ی بادام زمینی، میوه‌های تازه با پنیر کم چرب و انتخاب‌های دیگر، میان وعده‌های عالی و کم کالُری خواهند بود که باعث خواهند شد بیشتر احساس سیری کنید.

 

7 – از خود “انسان” دیگری بسازید

با انجام تمرینات مداوم، پرهیز از خوردن چربی‌های مزاحم و مصرف روزانه چربی‌ها، از خود انسان تازه‌ای بسازید. ورزش مداوم و رعایت کردن تمهیدات غذائی به سلول‌های بدن شما فرصت بازسازی و دوباره‌سازی می‌دهد. ورزش در مورد جوان‌سازی یاخته‌های بدن نیز اعجاز خاص خودش را دارد.

8 – گوش کردن به موزیک

حین انجام تمرینات می‌توانید به موزیک ریتمیک مورد علاقه خود گوش بدهید. مهم نیست موسیقی مورد نظر چیست. آن‌چه اهمیت دارد آن است که تمرینات شما توأم با هیجان باشد و این از طریق موزیک دارای ریتم میسر است.

9 – از پروتئین سبز غفلت نکنید

اگر تصمیم گرفته‌اید گوشت را از برنامه غذائی خود حذف کنید، به یکباره خود را از کلیه پروتئین‌های بدنساز محروم نکنید. یک لیوان لوبیای سبز حاوی هفت گرم پروتئین است، همین مقدار نخودفرنگی به اندازه یک دانه تخم‌مرغ دارای پروتئین است. پس در کنار گذاردن تدریجی پروتئین حیوانی، حبوبات به‌ویژه لوبیا، لوبیای سبز و نخودفرنگی را فراموش نکنید.

 

10 – اشتیاق برای خوردن

وقتی اشتیاق و علاقه شما برای صرف نوعی غذا به اوج می‌رسد، اگر کمی در برابر آن مقاومت کنید، معمولاً از میزان هوش و اشتیاق شما کاسته خواهد شد. برای ایستادگی بهتر می‌توانید از شیوه‌هائی نظیر دوش گرفتن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و یا هر کار دیگری مغایر با خوردن استفاده کنید. رابینسون می‌گوید: ”با وجود این شما به خوردن نیاز دارید و با رعایت مواردی می‌توانید این کار را به‌راحتی و بدون ترس انجام دهید“.

ادامه در بخش دوم…..به زودی

منابع: aftabir ، مجله سیمرغ ، kazemidiet

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics