حرکات ورزشی که برای افراد بالای 40 سال مناسب نیستند

فعالیت‌های ورزشی باید مناسب سن افراد باشند. انجام تمریناتی که پرخطر هستند و احتمال آسیب دیدگی‌ در آنها زیاد است برای افراد میانسال و مسن مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حرکت‌های اسکات و وزنه‌زدن (وزنه وزنه‌برداری) برای پرورش اندام به کار گرفته می‌شوند.

این باور وجود دارد که این حرکات ماهیچه‌های زیادی را به کار می‌گیرند و از بروز پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کنند.

 با این وجود به افراد بالای 40 سال انجام این حرکات توصیه نمی‌شود. تغییرات فیزیولوژیکی که بر اثر انجام این حرکات به وجود می‌آید باعث می‌شود که آسیب پذیری این افراد بیشتر شود. اگر بعد از سن 40 سالگی پیچ خوردگی در مفاصل ایجاد شود درمان دیرتر صورت می‌گیرد و بهبودی ناقص‌تر انجام می‌شود. تنها کسانی که مدت طولانی ورزشکار حرفه‌ای بودند شاید بتوانند به این حرکات ادامه بدهند، البته آنها نیز باید میزان وزنه‌ای که می‌زنند را کاهش دهند.

امروزه دستگاه‌های زیادی هستند که حرکاتی مانند اسکات را شبیه سازی می‌کنند و خطر کمتری ایجاد می‌کنند. دستگاه پرس پا یکی از آنهاست.

ممکن است این دستگاه‌ها 100 درصد تاثیر اسکات یا وزنه‌برداری را نداشته باشند، اما برای افراد بالای 40 سال بهتر است که میزان کمتری از این فواید بهره‌مند شوند تا این که آسیب ببینند برای استفاده از دستگاه‌های ورزشی نیز باید مراقب بود. اگر کمردرد دارید از دستگاه پرس استفاده نکنید و در صورت وجود هر نوع درد با پزشک خود برای انجام ورزش مشورت کنید.

از سنین 45 سال به بالا آسیب پذیری بسیار افزایش می یابد. بنابراین باید ورزش‌های مناسب این سنین انجام شود.

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics