پلی کلینیک چیست؟

پلی کلینیک چیست؟ تا به امروز می دانستیم که اگر خدای نکرده دچار بیماری ای شدیم بهتر است به یک پزشک مراجعه کنیم. یا مثلا می خواستیم که مشاوره ای در زمینه زیبایی، لاغری، سلامت پوست و مو و یا سلامت دندانمان با پزشک متخصص و مربوطه داشته باشیم…خب باید ابتدا از یک مطب یا همون کلینیک پزشک وقت بگیریم و سر ساعت مقرر به اونجا بریم. حالا میایم اینجا و توی این سایت میبینیم که نوشته شده پلی کلینیک تخصصی لاغری، زیبایی، پوست و مو و دندانپزشکی نارنجستان …یا حتی جاهای دیگه هم این عبارت رو میبینیم..حال در این مطلب می خواهیم به شما همراه و خواننده گرامی و عزیز بگوئیم که اصلاً پلی کلینیک چیست؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید:

 

 

 

 

پلی کلینیک چیست؟

 

طبق تعریف واژگانی پلی کلینیک، این لغت به معنای مطبی است که دارای درمانگاه های مختلف بوده و در صورت لزوم امراض و بیماری های مختلف را در آن جا مورد مداوا قرار می دهند.

 

 

معنی غیر لغوی پلی کلینیک چیست؟

 

پلی کلینیک طبق تعریف آیین نامه در درمانگاه ها و پلی کلینیک مصوب سال 1334، موسسه ای است که (مانند پلی کلینیک تخصصی سلامت و زیبایی نارجستان) در آن چند بخش برای بیماری های مختلف دایر می باشد.

 

پلی کلینیک باید واجد شرایط زیر باشد:

1-      مدیر مسئول پلی کلینیک پزشکی است که تقاضای تاسیس آن را نموده و پروانه به نام او صادر شده است.

2-      برای هر یک از بخش ها باید یک نفر پزشک مسئول معرفی شود.

3-      کارمندان فنی باید واجد صلاحیت بوده و شرایطی را که مورد کارمندان فنی بیمارستان مقرر است دارا باشند.

برای هر بخش حداقل یک اطاق باید وجود داشته باشد. هر پلی کلینیک باید دارای یک اطاق انتظار با وسعت کافی برای بیماران بوده و همچنین دارای یک اطاق مخصوص برای اطاق انتظار بیماران مبتلا به بیماری های واگیردار باشد.

کف اطاق ها و راهروها باید با کاشی سمنتی و یا لینولئوم پوشیده باشد.

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics