منافذ پوستی را دستکاری نکنید

منافذ پوست

همه ما دارای منافذ پوستی هستیم و گاهی اوقات در زندگی با آن‌ها به مشکل برخورده‌ایم. دکتر جوئل شلسینگر، متخصص پوست، می‌گوید: «منافذ پوستی از آن چیزهای خیلی ریزی هستند که افراد زیادی را آزار می‌دهند و فرقی هم بین زنان و مردان ندارد». به نظر متخصصان، بعضی از عادت‌ها می‌توانند کاری کنند که منافذ پوستی بزرگ‌تر به نظر برسند و در برخی موارد حتی باعث مشکلات پوستی شوند.

در ادامه با عادت‌هایی آشنا می‌شویم که منافذ پوستی را مسدود می‌کنند. اولین عادتی که چنین مشکلی را به وجود می‌آورد، دستکاری و کندن جوش‌ها و منافذ پوستی است. اگر هدف‌تان واقعا این است که جوش‌های کمتر و منافذ کوچک‌تری داشته باشید، پس این عادت را برای همیشه کنار بگذارید.

دکتر شلسینگر می‌گوید: «وقتی که به پوست فشار وارد می‌کنید یا آن را می‌کِشید، به شکل‌گیری خطوط ریز و التهاب کمک می‌کنید که به‌ مرور زمان اندازه منافذ پوستی را بزرگ‌تر می‌کنند. فشار دادن پوست و حرکات تند و خشن دست روی آن، خطر انتقال یافتن چربی‌ها، باکتری‌ها و مواد زاید دیگر را از دست‌ها به پوست صورت افزایش می‌دهد. این اتفاق درنهایت می‌تواند گرفتگی منافذ پوستی منجر شود». همه ما می‌دانیم که کنار گذاشتن این عادت واقعا سخت است، اما سعی کنید که به‌جای کندن جوش‌ها از اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید برای مقابله با آن‌ها استفاده کنید.

کلینیک نارنجستان

منبع : سلامتیسم

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics