ویتامین ها و مواد معدنی که به رشد موهای شما کمک می کنند

ویتامین ها و مواد معدنی که به رشد موهای شما کمک می کنند

داشتن موهای سالم و زیبا آرزوی همه ماست. همه ما به دنبال این هستیم که در همه حال خودمان را به بهترین و زیباترین صورت ممکن بیارائیم و با شادابی و لذت در آینه به خود نگاه کنیم. موهای شما و همچنین بدن تان بهم مرتبط هستند. هر دو نیاز به مواد معدنی و مغذی دارند تا سلامت خوبی داشته باشند.در این مطلب می خواهیم به طور مختصر ببینیم که چه ویتامین ها و مواد معدنی و خوراکی هایی وجود دارند که باعث رشد بهتر، و همچنین سرزنده تر و با نشاط تر شدن موهایمان می شوند. با کلینیک تخصصی سلامت و زیبایی نارنجستان در ادامه مطلب همراه باشید:

 

 

 

به یاد داشته باشید که مو در بدنی پیدا می شود که ذخیره پروتئین آن خوب باشند، پس شما باید همیشه در برنامه غذایی تان پروتئین را بگنجانید. شما می توانید پروتئین را در شیر، تخم مرغ، محصوصلاتی که با سویا درست می شوند ، حبوبات و ماست پیدا کنید. زینک زینک ویتامین نیست، اما می توانند در تک تک سلول های بدن شما یافت شود. برای قرن ها ما از زینک برای التیام زخم ها و تسریع بخشیدن به شفای آن استفاده می کردیم اما این ماده می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان برای کاهش تولید رادیکال های آزاد یا مولکول هایی که هر روزه توسط پلاتینیوم آزاد می شوند استفاده شود. اگر زینک در بدن شما کم باشد شما نقاسط سفیدی روی ناخن های دست تان مشاهده می کنید. خوشبختانه، این مسئله براحتی با خوردن یک زینک ۸ تا ۱۱ میلی گرمی در روز قابل جبران است. شما همچنین می توانید جگر گوساله، جوانه های گندن تست شده ، روغن کنجد، کره روغن کنجد و شکلات تلخ استفاده کنید. اما قبل از استفاده از هر مکمل ویتامینی با دکتر خود مشورت کنید  ویتامین E با اضاقه کردن ویتامین  E به رژیم غذایی تان شما شاهد گردش خون بیشتری در رگ هایتان خواهید بود. این ویتامین نیز نظیر ویتامین C و زینک آنتی اکسیدانی است که به طور طبیعی در غلات ، روغن جوانه گندم، آجیل ها، سبزیجات پهن برگ، دانه سویا، روغن سرد فشرده سبزیجات یا حبوبات خشک شده یافت می شود. برای کسانی که از مشکلات فشار خون رنج می برند بسیار مهم است که ویتامین E را زیر نظر پزشک خود مصرف کنند چرا که با مصرف زیاد این ویتامین گردش خون افزایش می یاید و باعث مشکلات پیچیده تری می شود. ویتامین : B5 شما می توانید ویتامین B5 را در انواع غذاهایی مانند جگر، گوشت های طبیعی، زرده تخم مرغ و سبزیجات پیدا کنید. این ویتامین خاص همچنین به عنوان اسید پانتوتنیک شناخته می شود و می توانند به عنوان منبع ویتامین H نیز نامیده شود، همچنین می توانند منبع بسیار خوبی برای کمبودهای رشد موی شما باشد. ویتامین B5 در برابر خاکستری شدن مو بخاطر ترکیب هایی که دارد مبارزه کند ، همچنین مبارز خوبی برای نگه داشتن رنگ طبیعی موی شماست. اینوزیتول دوباره باید ذکر کنیم که اینوزیتول یک ویتامین نیست بلکه قادر است که داخل بدن شما ترکیب شود. اما نقش اساسی در سلامت بدن شما ایفا می کند. برای یافتن اینوزیتول به دنبال غذاهایی مانند نارنج ، پرتقال ، خربزه و طالبی باشید .دلیل این که ما چرا می خواهیم این غذاها را به رژیم غذایی مان اضافه کنیم این است که به نگهداری رطوبت موها و محافظت از آنها در برابر خشکی و شکنندگی کمک می کند. همه عوامل بالا را به یاد داشته باشید، اما این را نیز بدانید که موهای شما و همچنین بدن تان بهم مرتبط هستند. هر دو نیاز به مواد معدنی و مغذی دارند تا سلامت خوبی داشته باشند. به یاد داشته باشید که مو در بدنی پیدا می شود که ذخیره پروتئین آن خوب باشند، پس شما باید همیشه در برنامه غذایی تان پروتئین را بگنجانید. شما می توانید پروتئین را در شیر، تخم مرغ، محصوصلاتی که با سویا درست می شوند، حبوبات و ماست پیدا کنید. همچنین می توانید غذاهای سرشار از لسیتین را نیز برای قوی تر شدن موهایتان به برنامه غذایی تان اضافه کنید. بعضی غذاها نظیر جوانه گندم ، مخمر و جگر دارای لسیتین هستند. با تغییرات جزئی در رژیم غذایی خود می توانید از کمترین مقدار ریزش مو و رشد بیشتر آنها استفاده ببرید.

 

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics