اشتباهات رایج که به مو‌ آسیب می‌رساند!

امروزه روش های گوناگونی برای مراقبت از پوست و مو ایجاد شده است که اهمیت زیادی در زیبایی هرکس دارد ولی در مقابل هم مواردی وجود دارند که آسیب جدی به آنها وارد می‌کنند. در این قسمت سعی داریم راه هایی ساده اما کاربردی را در رابطه با سلامت مو به شما همراهان سایت کلینیک نارنجستان معرفی کنیم.

اشتباه هایی رایج که برای مراقبت از مو نباید انجام داد!

1. استفاده از شامپو هایی که مناسب مو سر شما نیست!



انتخاب شامپوی مناسب برای حفاظت از مو ها بسیار مهم است. پیش از اینکه اتفاقی برای مو هایتان بیفتد با پزشک خود این موضوع را بررسی کنید و از مناسب بودن آن با نوع مو هایتان اطمینان حاصل کنید.

2. تعداد دفعات شستن مو

تعداد دفعات شستن مو ها به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله نوع مو، شرایط اقلیمی و آب و هوا. اگر مو های چربی دارید توصیه ما شستن آنها به صورت یک روز در میان است. در صورتی که زیاد فعالیت زیادی دارید و زیاد عرق میکنید شستن روزانه نیز توصیه می‌شود.

3. روش صحیح شستن مو های سر

قبل از شستشوی موهایتان، آنها را شانه کنید. مقدار شامپو نیز باید متناسب با اندازه مو های شما باشد.
مقداری شامپو کف دستتان بریزید و دست هایتان را به هم بمالید تا کف کند. سپس شامپو را ابتدا به ریشه مو و سپس به ساقه موهایتان بمالید. از حرکت ماساژی استفاده کنید و پوست سرتان را با انگشت به آرامی لمس کنید (ناخن ها میتواند باعث خراشیدگی در پوست سر شود) تا اتمام شستشو این کار را تکرار کنید و مطمئن شوید که پس از پایان شستشو شامپو و کف روی سرتان باقی نمانده باشد.

4. استفاده از نرم کننده‌ها

شستن بیش از اندازه موها با نرم کننده می‌تواند باعث افزایش ریزش مو بشود. فقط در صورتی که پزشک استفاده از آن را به شما توصیه کرده باشد، میتوانید از آن‌ها استفاده کنید. البته موهای رنگ شده و فر شده نیز میتوانند از نرم‌کننده ها استفاده کنند.

5. دمای آب

استفاده از آب داغ یکی دیگر از اشتباهات رایج مردم در شستشوی موهاست. آب داغ به رنگ موهایتان آسیب وارد می‌کند و غدد تولید کننده چربی را فعال می‌کند. آب ولرم باعث پاک شدن سر از آلودگی و چربی‌ها شده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. پیش از خروج از حمام گرفتن دوش آب سرد باعث بهبود گردش خون در مو ها و حفظ نرمی و لطافت مو می‌شود.

6. گره زدن حوله دور سر ممنوع!!

بعد از خروج از حمام، به آرامی موهایتان را با حوله خشک کنید و هرگز آن‌را دور سرتان گره نزنید زیرا این‌کار آسیب جدی به فولیکول مو وارد می‌کند. اگر می‌خواهید موهایتان سریع‌تر خشک شود می‌توانید از یک تی‌شرت کتان استفاده کنید.

7. شانه زدن بیش از حد مو

شانه زدن بیش از اندازه مو می‌تواند باعث شکستگی و کشیدگی موهایتان شود. هرگز بعد از شستن موها، آن‌ها را بلافاصله شانه نکنید! اجازه دهید رطوبت مو ها تا حدودی از بین برود و تا آن زمان می‌توانید با دست گره موها را باز کنید. بعد از آن می‌توانید با یک شانه دندانه بزرگ موهایتان را شانه کنید.

8. استفاده از حالت دهنده‌ها

سشوار، اتو مو و… باعث خشک شدن و شکستگی مو می‌شود و توصیه می‌شود در صورتی که نیاز به استفاده از آن‌ها پیدا کردید از وسایل و اسپری‌های مقاوم کننده مو در مقابل حرارت استفاده کنید.

9. روش درست سشوار کردن موها

پس از اینکه موهایتان را با حوله خشک کردید با استفاده از سشوار موها را از ریشه تا انتها خشک کنید. بهتر است از دهانه های کوچک سشوار استفاده کنید. در ابتدا می‌توانید از دمای بالاتری استفاده کنید اما پس از خشک شدن موها دمای سشوار را کم‌تر کنید. برای انجام این‌کار باید از سشوار هایی که قابلیت تنظیم دما را دارند استفاده کنید.

10. رژیم غذایی

رژیم های غذایی و استفاده از مواد غذایی سالم نقش بسزایی در سلامت بدن خصوصا سلامت مو دارد. رژیم غذایی شما باید وعده های غذایی که شامل ویتامین و مواد معدنی می‌باشد را دربرگیرد. استفاده از غذا های دریایی نیز در رشد مو و درخشندگی آن‌ها تأثیر زیادی دارد. آهن و کلسیم را فراموش نکنید!

11. سلامت مو ها به خطر میفتد!

گاهی اوقات ریزش شدید موها و دیگر مشکلات می‌تواند خبر از مشکلات گوارشی، هورمونی، استرس و… دهد. بنابراین پیش‌گیری و درمان سریع‌تر می‌تواند مؤثر باشد. بنابراین ملاقات با متخصص بهترین راه‌حل است. شما عزیزان می‌توانید با دنبال کردن شبکه های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام و…) کلینیک نارنجستان از تخفیفات ویژه و حتی خدمات رایگان (مشاوره و…) نیز بهره‌مند شوید. سلامتی از هرچیزی مهم‌تر است…..

12. استفاده از کلاه

کلاه میتواند محافظ خوبی در مقابل عوامل خارجی مانند آفتاب باشد. هم‌چنین استفاده از کلاه مخصوص شنا در استخر توصیه می‌شود. در هنگام خرید کلاه راحتی و تنگ نبودن آن‌را بررسی کنید.

13. شانه خود را بشوید!

شانه و برس شما باید به طور مرتب شسته شوند (هفته ای یکبار). بهتر است شانه و برس شما هرچند وقت یک‌بار تعویض شود.

14. برای داشتن موهایی بلند و سالم، آن‌هارا کوتاه کنید!

تقریبا هر 45 روز موهایتان را مقداری کوتاه کنید تا از ایجاد موخوره و… جلوگیری شود.

15. موهایتان را قبل از خواب ببندید

اگر موهایتان بلند است قبل از خوابیدن آن‌ها را ببافید؛ زیرا علاوه بر جلوگیری از آشفتگی و شکستگی موها، صبح دیگر نیازی به مرتب کردن آن‌ها ندارید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics