راه های مقابله با خشکی پوست

پوست اولین لایه حفاظتی در برابر عناصر خارجی است. هنگامی که باد، نور خورشید و سرما پوست شما را خشک می‌کنند، دست و صورت خود را به وسیله دستکش و شال پنهان نکنید. مجدداً مرطوبشان کنید.

می‌توانید برای داشتن پوستی صاف و شفاف،راهکارهای زیر را به کار بگیرید…

1.در هوای زمستان

وقتی دمای هوا در زمستان کاهش می‌یابد، سطح رطوبت هوا نیز به تناسب آن کم می‌شود. خشکی هوا نیز باعث خشک شدن پوست شما می‌شود.

راه حل:
به منظور حفظ رطوبت هوای خانه، یک دستگاه بُخور در خانه خود نصب کنید و آن را در یک مقدار ثابت (۴۵% الی  ۵۵%) تنظیم کنید. .

پیش از اینکه در هوای سرد به خارج از خانه بروید، با پوشاندن بخش هایی از بدن که به خشکی حساسیت بیشتری دارند مثل لب، دست و صورت، یک لایه حفاظتی برای حفظ رطوبت پوست ایجاد کنید. برای این منظور می‌توانید از کرم های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

2.دوش گرفتن

درست است که دوش آب داغ در هوای سرد برای شما بسیار لذت‌بخش است اما آب داغ می‌تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و سبب خشکی بیشتر پوست شما شود. هر چقدر مدت زمان بیشتری زیر دوش آب گرم بمانید به رطوبت و چربی طبیعی  پوست خود بیشتر آسیب می‌زنید.

راه حل:

دوش سریع‌ با آب ولرم!

درجه آب حمام را تاجایی کم کنید که تقریبا ولرم شود و در کل مدت زمان دوش گرفتن خود را کوتاه کنید. پنج دقیقه زمان برای زیر دوش ماندن کافی است و باعث ازبین رفتن چربی پوستتان هم نمی‌شود.

تمرین خوانندگی را برای زمانی دیگر بگذارید…

3.صابون های خشک کننده پوست

از هر نوع صابونی که در بازار وجود دارد برای شستشوی بدن خود استفاده نکنید. همه صابون‌ها مثل هم نیستند. صابون‌های خشک و خشن باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست شما می‌شوند.

راه حل:

استفاده از صابون‌های ملایم و مناسب پوست

پیشنهاد ما به شما استفاده از صابون‌های ملایم است که علاوه‌بر پاکسازی بدن، رطوبت و چربی طبیعی بدن شما را حفظ خواهد کرد. مایع یا جامد بودن صابون تفاوتی ندارد ولی بهتر است از صابون‌هایی که برای پوست‌های خشک تهیه شده است، استفاده کنید. برای اینکه متوجه شوید که کدام نوع صابون برای پوست شما بهتر است، می‌توانید بدون در نظر گرفتن قیمت به پزشک متخصص مراجعه کنید! کلینیک نارنجستان تخفیفات ویژه‌ای را در زمینه های مختلف برای بازدیدکنندگان سایت و دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی خود در نظر می‌گیرد که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سایت یا شبکه های اجتماعی مارا دنبال کنید!

4.لیف زدن به صورت ملایم

آیا فکر می‌کنید سابیدن بیشتر با لیف، بدن شما را تمیزتر می‌کند؟
اصطکاک بیشتر پوست می‌تواند باعث از بین رفتن نازک‌ترین لایه های بیرونی پوست شود که درنهایت منجر به خشک شدن بیشتر پوست می‌شود.

راه حل:

استفاده از لیف های نرم

به‌جای لیف‌های زبر و خشن از لیف‌های نرم‌تر استفاده کنید. البته درنظر داشته باشید که گاهی اوقات که بدنتان تمیز است می‌توانید لیف را کنار گذاشته و با دست اینکار را انجام دهید.

5.حفظ رطوبت بعد از حمام

حمام رفتن ویا دوش گرفتن پوست شما را مرطوب می‌کند ولی خشک کردن بیش از اندازه بدن با حوله، این رطوبت را تا حد زیادی از بین می‌برد. بدن شما قادر است مقداری آب و رطوبت را از روی پوست جذب کند که خود باعث افزایش رطوبت پوستتان می‌شود و اگر آن‌را با خشک کردن بیش از حد از بین ببرید دیگر رطوبتی جذب نمی‌شود.

راه حل:

ما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از حوله استفاده کنید چون خشک شدن کامل آب روی پوست به طور طبیعی هم مناسب نیست. بهتر است مقداری از رطوبت‌را روی پوست خود باقی بگذارید تا جذب پوست شود. امروزه لوسیون و کرم های بسیار مناسب و کارآمدی برای افزایش رطوبت و نرم کردن پوست در بازار وجود دارد که می‌توانید بعد از حمام از آن‌ها استفاده کنید چراکه بیشترین بازده را در این زمان دارد.

6.دوری از سالخوردگی

همراه با بالا رفتن سن و تغییر هورمون‌ها، درجه خشکی و نازکی پوست بیشتر می‌شود.

راه حل:

درست است که شما نمی‌توانید جلوی افزایش سن را بگیرید اما می‌توانید در سن بالاتر هم جوان بمانید و پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. اما چگونه؟!
هرروز صبح از کِرم‌های مرطوب کننده دست و صورت استفاده کنید. استفاده روزانه از آن‌ها می‌تواند از چروک شدن و پوسته‌پوسته شدن آن‌ها جلوگیری کند. اما در نظر داشته باشید که چه نوع کِرمی مناسب پوست شماست. حتما روی آن‌را بخوانید و از مواد نگهدارنده آن مطلع شوید که حساسیتی ایجاد نکند. اما شاید بعضی از شما به استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده عادت نداشته باشید و استفاده از آن‌ها را فراموش کنید. برای این منظور می‌توانید آن‌ها را کنار تخت خود بگذارید که با دیدن آن، دیگر فراموش نکنید. این کار کم‌کم تبدیل به یک عادت خوب می‌شود.
7.رابطه پوست با سلامتی

آیا پوست شما همیشه قرمز و پوسته‌پوسته است؟ این می‌تواند یک بیماری پوستی مانند درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس باشد هم‌چنین می‌تواند نشانه هایی از بیماری دیابت یا غده تیروئید باشد.

راه حل:

برای جلوگیری و درمان می‌توانید به کلینیک فوق تخصصی نارنجستان مراجعه کنید. مهم نیست که دلایل خشکی پوست چه باشد، خارش پوست و خشکی پوست چیزی نیست که شما مجبور باشید برای مدت طولانی با آن دست و پنجه نرم کنید. اگر شما چندین مرطوب‌کننده مختلف را امتحان کرده‌اید و مشکلتان حل نشده‌است ویا سوزش و خارش پوستتان بدتر شده است حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics