چطور در خانه ماسک مرطوب‌کننده بسازید

چطور در خانه ماسک مرطوب‌کننده بسازید                                                                                                                      

سلامت نیوز: این روزها بیشتر از همیشه پوست خشک می‌شود گاهی این خشکی حسابی آزاردهنده می‌شود حتی کسانی هم که باقی سال مشکل خشکی پوست ندارند و از مرطوب‌کننده‌ها استفاده نمی‌کنند در این فصل حتما باید از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز؛ مرطوب كننده‌ها براي هر نوع پوستي پرفايده هستند. يكي از مواد رطوبت‌بخش ويتامين E است در کل روغن گياهي و ويتامين‌ها در پوست نفوذ مي‌كنند و افزون بر اينكه تازگي و شادابي و طراوت پوست را سبب مي‌شوند، از بروز «چين و چروك» جلوگيري مي‌كنند. ويتامين‌هاي A و E مهم‌ترين عامل سلامت و زيبايي پوست به‌شمار مي‌روند بنابراین اگر بتوانید هرکدام از این مواد را به پوست برسانید شادابی پوست‌تان تضمین می‌شود و چه‌چیزي بهتر از مواد طبیعی.

برای تمیز کردن پوست‌های خشک معمولا یکی از مشکلات افرادی با پوست خشک، شستن پوست است چون همیشه بعد از شست‌وشو پوست چندین برابر بیشتر خشک می‌شود اما شاید استفاده از مواد طبیعی تا حد زیادی مشکل شما را حل کند. پوست را تميز کنيد و بعد با مقدار کمي کرم يا روغن زيتون آن را خوب چرب كنيد. پنبه‌اي به ضخامت انگشت را در آب نرم (آب بدون نمک که صابون در آن به آساني کف مي‌کند) يا در آب مقطر تر کنيد و روي پوست به‌مدت نيم‌ساعت قرار دهيد. در اين مدت چشم‌ها را باز نگه داريد. روي پنبه را مي توان با پلاستيک پوشاند و روي آن حوله قرار داد. اين کمپرس پوست را مرطوب و با طراوت مي‌کند. ماسکی برای پوست‌های خشک اين ماسک براي پوست‌هاي خشک مناسب است به خصوص کسانی که پوستی حساس دارند و به راحتی نمی‌توانند از هر محصولی استفاده کنند.

اگر می‌خواهید تاثیر آن بیشتر شود، قبل از استفاده، پوست را با کرم يا روغن زيتون چرب كنيد، بعد يک قاشق چاي‌خوري سرشير را با يک قاشق چاي‌خوري آب هويج مخلوط کنيد و روي پوست بماليد. در نهایت هم می‌توانید ماسک را با جوشيده علف‌هاي گياهي بشوييد البته اگر اين جوشيده در دسترس‌تان نبود، آب ولرم نیز برای آبکشی مناسب است. اگر از خشکی پوست‌تان کلافه شدید پارچه‌ای را در روغن نباتي (روغن زيتون یا روغن نارگیل یا…) خیس کنید و روي پوست صورت و گردن قرار دهيد. در صورتي که ماسک را با کاغذ مخصوص يا حوله بپوشانيد تاثير آن بيشتر است. البته برای تاثیر بهتر می‌توانید در هر نيم استکان روغن يک قاشق چاي‌خوري عسل و يک قاشق چاي‌خوري محلول علف بابونه اضافه كنيد (محلول بايد گرم باشد) و در نهایت بعد از 10 تا 15 دقيقه ماسک را برداريد و پوست را با لوسيون تميز و بعد با حوله خشک کنيد.اين ماسک براي گرم کردن و طراوت بخشيدن پوست خشک و چروک مفيد است. البته به جای روغن نباتي مي‌توان از کرم تغذيه کننده استفاده كرد اما حتما باید آن را گرم کرد.

برای آنکه پوست‌تان سفت شود 4 عدد سفيده‌ تخم‌مرغ را كاملا هم بزنید تا كف كند، بعد به آن چند قطره گلاب اضافه كرده و روی حرارت ملایمی گرم کنید. سپس 8 گرم روغن بادام شیرین و 15 گرم زاج سفيد را به آن افزوده و همه را به‌خوبي مخلوط كنيد و آنقدر هم بزنيد تا حالت خميري‌شكل به خود بگيرد. اکنون ماسک شما آماده است. اين ماسك را به مدت 20دقيقه روي پوست قرار دهيد. در انتها با آب ولرم آبكشي کنید. اگر نگران چروک‌شدن پوست‌تان هستید يك عدد سيب تازه را خوب شسته و رنده كنيد تا کاملا به صورت پوره درآيد، يك قاشق غذاخوري روغن زيتون خالص را به آن اضافه كرده و آن را خوب مخلوط كنيد سپس پوره‌ آماده را روي پوست صورت و گردن قرار دهيد و به مدت 20 دقيقه به حالت استراحت قرار گيريد، یعنی بهتر است چندان ماهیچه‌های صورت‌تان را تکان ندهید، می‌توانید برای اینکه تاثیر ماسک را بیشتر کنید پوست را با شير پاك كرده و با آب ولرم بشوييد. یک روز تمام بدون خشکی يك قاشق غذاخوری روغن بادام را با يك قاشق غذاخوری روغن زيره سبز،2قاشق غذاخوری روغن زردآلو، يك قاشق غذاخوری روغن زيتون، يك قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و يك قاشق غذاخوری لانولين در ظرف فلزي ريخته و ظرف را در آب در حال جوش بگذارید. دائما مخلوط را هم بزنيد تا حالت خميري پيدا كند. يك قاشق غذاخوری آبليموي تازه را در انتها به آن اضافه كرده و حرارت را قطع كنيد و بگذاريد تا سرد شود. سپس آن را در ظرف سربسته‌اي ريخته و نگهداري كنيد. هنگام مصرف صورت را خوب شسته و با نوك انگشت كمي از آن را آهسته و منظم روي صورت و گردن بماليد و با حركت چرخشي انگشتان تمام پوست را به اين كرم آغشته كنيد و با دقت از اين كرم به زير چشم‌ها هم بماليد.

اين كرم مخصوص پوست‌هاي خشك بوده و پوست شما را نرم و جوان خواهد كرد و براي تمام روز پوست را در مقابل خشكي حفظ مي‌كند. از اين كرم مي‌توانيد هر روز استفاده كنيد. از خشکی زیر چشم خلاص شوید این روزها ممکن است پوست زیر چشمان‌تان بیشتر خشک شود و به دنبال راه‌حلی برای التیام خشکی این منطقه حساس باشید. کافی است 250 گرم لانولين خالص را در ظرفي ريخته، روي حرارت بخار آب قرار دهيد. بعد يك شيشه كوچك روغن بادام شيرين (روغن زيتون يا روغن كرچك)را كم‌كم به آن بيفزاييد. آنقدر بايد روغن اضافه شود كه مخلوط زياد رقيق نشود. اين كرم را هنگام ماساژ زير چشم و مواقع ديگر مي‌توان استفاده كرد زيرا بسيار تقويت كننده است و باعث رفع چين و چروك‌هاي ريز مي‌شود.

سلامت نیوز

 

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics