طرز تهیه ماسک‌های زیبایی پوست

در این قسمت برای شما عزیزان طرز تهیه چند ماسک برای رفع مشکلات پوستی و حفظ جوانی و زیبایی پوست را آورده‌ایم…

1.ماسک مخصوص چین و چروک و صاف شدن پوست

 

یک عدد گوجه فرنگی رسیده را آب بگیرید وبا استفاده از یک تکه پنبه تمیز به صورتتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن‌را با آب ولرم بشویید. بعد از چند بار تکرار چین و چروک‌های صورت تقریباً برطرف می‌شود .

 

2.ماسک مخصوص چروک زیر چشم

 

سفیده تخم مرغ را جدا کنید و آن‌را خوب به هم بزنید و سپس زیر چشمتان بگذارید.
برای جلوگیری از چین و چرک پوست می‌توانید لانولین را هرشب روی پوست خود بمالید و برای تأثیر و جذب بیش‌تر با انگشت به آرامی به پوستتان ضربه بزنید و صبح آن‌را بشویید.

 

3.محلول مخصوص شفافیت و درخشندگی پوست

 

مقداری گل میخک را داخل آب خیس کنید و پس از گذشت یک شبانه روز، آن‌را صاف کنید و مقداری عسل و آب خیار به آن اضافه کنید و سپس به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و درخشندگی پوستتان می‌شود .

 

4.ماسک مخصوص ورم و پُف چشم

هویج یکی از منابع دریافت رتینول یا ویتامین A است و به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای تولید ماسک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمی شیر یا خامه را با آب هویج مخلوط کنید و قبل از حمام آن‌را روی پوستتان بمالید. می‌توانید هویج را به صورت خمیر درآورید و با شیر مخلوط کرده و آن‌را اطراف چشم بمالید. این مخلوط در ازبین بردن تورم اطراف چشم‌ها بسیار خوب عمل می‌کند.

 

5.ماسک مخصوص شادابی پوست

 

یک قاشق عسل، کمی جوش شیرین و یک قاشق شیر را به همراه یک قاشق چایخوری لانولین باهم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا حل شود. سپس مخلوط را روی پوست صورت بگذارید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

 

6.ماسک مخصوص بسته شدن منافذ پوست

 

یک قرص اکسیژنه را در مقداری گلاب بیندازید و یک قاشق آرد گندم به آن اضافه کنید. خوب به هم بزنید و اجازه دهید برای 10 دقیقه روی پوستتان بماند.

 

هم‌چنین برای بستن منفذهای باز که روی پوست صورت پیدا می‌شود به اندازه مساوی تخم خیار,تخم کدو و تخم خربزه را به صورت پودر درآورده و سپس در شیر یا خامه تازه حل کنید. نیم ساعت روی پوست بگذارید وبعد پوست را شسته و سپس با گلاب ماساژ دهید.

 

7.ماسک زیبایی

زرده تخم مرغ را جدا کرده و قبل از آرایش با یک قاشق روغن زیتون، روغن بادام و یک قاشق آب‌لیمو مخلوط کرده و خوب به هم زنید. سپس برای 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید. بعد از آن صورتتان را بشویید و آرایش را شروع کنید.

 

8.ماسک مخصوص از بین بردن منافذ پوست

 

چند عدد زرد آلو رسیده را له کرده و چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها بچکانید. خوب مخلوط کرده و 20 دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید. ماساژ با گلاب را فراموش نکنید.

 

9.ماسک مخصوص پوست های کدر

 

اسفناج را داخل روغن زیتون ریخته (مانند بورانی) و به هم بزنید و روی پوستتان بگذارید.

 

10.ماسک مخصوص چین و چروک پوست

 

به منظور از بین بردن چین و چروک صورت و با طراوت ساختن پوست صورت دستور این ماسک را به دقت اجرا کنید.

 

100 گرم گوشت گوسفند را خوب کوبیده یا چرخ کنید 10 گرم روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید. سپس سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید وخوب مخلوط کنید. این ماسک را مدت یک ساعت روی پوست صورت نگه‌دارید و پس‌از یک ساعت با آب سرد آن‌را بشویید.

 

11.ماسک مخصوص از بین بردن جوش صورت

 

برای صورت‌هایی که جوش می‌زند، یک قاشق گل بابونه ویک قاشق گل ختمی را با یک لیوان آب بجوشانید واز یک صافی به دقت رد کنید. سپس یک تکه پنبه را درآن خیس کرده و به طور کامل صورت را به این ماسک آغشته کنید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.

هم‌چنین می‌توانید برای برطرف کردن جوش‌های صورت، یک قاشق مربا خوری نشاسته را با کمی آب مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا یک جوش بزند وحالت فِرنی پیدا کند. حال آن‌را رها کنید تا ولرم شود. سپس به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بگذارید. بعد از آن، با آب ولرم یا شیر خوراکی شستشو دهید.

 

12.ماسک مخصوص جوش‌های سرسیاه

 

گل ریواس، گل بابونه وگل بنفشه را بجوشانید تا بخار کند. سپس صورت را بُخور دهید و بعد یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ که قبلا مخلوط کرده‌ایم را به‌ صورت ماسک روی صورت بگذارید بعد از شستن ماسک پوستتان را ضدعفونی کنید. برای پوست‌های کوپروزدار می‌توانید خربزه را له کرده و روی پوست صورت بگذارید وبعد از 20 دقیقه بشویید. یک عدد سیب زمینی را بپزید، در شیر حل کنید و روی صورت بگذارید وپس از 20 دقیقه بشویید ازاین ماسک برای پوست‌های زبر و خشک هم می‌توانید استفاده کنید.

 

13.ماسک مخصوص مهمانی

 

مقداری مخمر جو، گلاب و آب‌لیمو را مخلوط کنید.
این فرمول زیبایی آنی می‌بخشد و برای چند ساعت چروک‌هارا از بین می‌برد. پنبه را به محلول آغشته کرده و به پوست صورت بمالید و اجازه دهید روی صورت خشک شود سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

 

 

14.ماسک مخصوص چین و چروک

 

قسمتی از موم عسل را به عنوان ماسک زیبایی روی صورت بکشید بعد از 15 دقیقه آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک در جهت ازبین بردن چین و چروک پوست صورت مفید است.

 

15.ماسک سیب زمینی

 

سیب زمینی را به صورت خام را رنده کنید سپس مقداری شیر و گلاب به آن اضافه کنید. این ماسک برای نرمی و لطیفی پوست صورت مفید است.

 

16.ماسک تقویت پوست

 

مقداری نعناع تازه را له کرده و یک قاشق سوپ‌خوری روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید تا به‌صورت خمیر درآید،بعد روی تمام صورت قرار دهید و پس از 30 دقیقه، صورتتان را با آب ولرم یشویید. بعد از آن از کرم های تقویتی یا گلاب برای ماساژ صورت استفاده کنید.
 

17.ماسک مخصوص پوست های معمولی

 

یک زرده تخم‌مرغ به همراه یک قاشق مرباخوری آب پرتقال و یک قاشق مرباخوری روغن بادام را به شیره نارگیل اضافه کنید و به صورتتان بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

 

18.ماسک مخصوص پوست های خشک

 

هلو را له کرده و چند دقیقه روی پوست بگذارید این ماسک تقویتی و آبرِسان است.

 

یک قاشق سوپ‌خوری عسل را با یک زرده تخم مرغ به طور کامل مخلوط کنید آن‌را روی صورت و گردن بمالید 30 دقیقه بعد با آب بشویید.

گرد نارگیل را درشیر حل کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند آن‌را بر روی صورتتان بمالید و اجازه دهید که خشک شود سپس با آب ولرم بشویید.

آب خیار را با خامه مخلوط کرده و مدت 30 دقیقه محلول را روی صورت بگذارید این ماسک خاصیت آبرِسانی دارد.
یک زرده تخم مرغ را خوب زده با آب هویج خوب مخلوط کنید وآن‌را روی صورت و گردن بمالید و پس‌از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید و کِرِم مرطوب‌کننده به پوست بزنید.

 

19.ماسک مخصوص پوست های خشک و چروک

سیب تازه را خوب رنده کنید تا به صورت پوره درآید یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید خوب مخلوط کرده به صورت وگردن بمالید بعداز حدود 20 دقیقه با شیر پاک کنید وسپس با آب ولرم بشویید.

برای از بین بردن چروک زیر چشم هر شب دور چشم‌ها را با روغن کرچک چرب کنید.

برای داشتن مُژه‌های پرپشت وحالت دار هرشب چشمها را با چایی پررنگ کمپرس کنید وماساژ دهید.

برای پاک کردن آرایش چشم نیز می‌توانید از چایی استفاده کنید.

 

20.ماسک خیار

برای درخشندگی بیش‌تر پوستتان یک خیار را ورقه ورقه کنید و روی صورت بگذارید و 15 دقیقه دراز بکشید وبعد با آب ولرم بشویید.

21.ماسک توت فرنگی

 

برای لطافت پوست چندعدد توت فرنگی رسیده را کاملا له کنید و روی پوستتان بمالید وبعد از 30 دقیقه بشویید .

 

 

22.ماسک هلو

 

یک عدد هلو را رنده کرده و با 50 گرم ماست مثل یک کِرم روی صورتتان بمالید تا 15 دقیقه بماند.

مالیدن روزانه این ماسک باعث می‌شود تا پوستتان هیچ وقت خشک نشود. ضمن اینکه این مخلوط تقویت‌کننده است و به ماهیچه‌ها استحکام می‌بخشد.

برای دریافت مطالب روز زیبایی و پزشکی به صورت ساده‌تر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید…

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics