چه چیزی مانع کاهش وزن ما می شود؟

کاهش وزن با تردمیل

در حالی که ورزش به خودی خود می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که برنامه تمرینی شما صد در صد موثر واقع شود. اگر ماه هاست که تمرین می کنید اما ۱ کیلوگرم هم وزن کم نکرده اید، چندین عامل رفع شدنی هستند که که ممکن است شما را عقب نگه داشته باشند. شما باید روی آنچه که می خورید، سطح شدت تمرین تان و اینکه چگونه این چیزها شخصا بر اهداف تناسب اندام شما تاثیر می گذارند، تمرکز کنید. کاهش وزن برای برخی افراد، آسان تر است اما همه می توانند با کمی مدیریت به آن دست یابند.

خوردن بیش از حد

حتی اگر شما در طول یک تمرین ۶۰ دقیقه ای شدید، ۵۰۰ کالری بسوزانید اما بیشتر از مقدار مورد نیاز بدن تان غذا بخورید، این کار به کاهش وزن شما هیچ کمکی نمی کند. به یاد داشته باشید که مصرف ۱۰۰۰ کالری، بسیار آسان تر از سوزاندن آن است. یک راه برای تخمین نیازهای کالری تان، تعیین میزان متابولیسم پایه یا BMR با استفاده از یک محاسبه کننده BMR و پس از آن فرمول هریس بندیکت است. این کار به راحتی با وارد کردن سن، وزن، جنسیت و سطح فعالیت بدنی در یک ماشین حساب BMR انجام می شود.

حرف زدن بیش از حد، راه رفتن ناکافی

سطح شدت، نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. هر چه بالاتر، بهتر. برای سوزاندن حداکثر چربی بدن، در حدود ۷۰ تا ۸۵ درصد از سطح شدت حداکثرتان تمرین کنید. ورزش شدید مانند اینتروال با شدت بالا یا HIIT تعداد زیادی کالری می سوزاند و هورمون های مرتبط با سوزاندن چربی را در بدن شما تحریک می کند، مانند هورمون رشد انسانی و آدرنالین. ورزش با شدت کم تا متوسط، همان مزایا را ارائه نمی دهد بنابراین اگر متوجه شدید زمانی که صرف حرف زدن با فرد روی تردمیل مجاورتان می کنید، ممکن است دلیل پایین نیامدن وزن تان را پیدا کرده باشید.

ترازوها دقیق نیستند

ترازوهای وزن، کاهش وزن را اندازه می گیرند اما آنچه که واقعا اهمیت دارد، کاهش چربی است. یک تفاوت وجود دارد. کاهش وزن شامل از دست دادن چربی، آب، بافت عضلانی و مواد زائد است. یک ترازو منحصرا کاهش چربی را اندازه نمی گیرد. اگر به سختی تمرین می کنید (به خصوص اگر وزنه می زنید) بدن شما توده عضلانی خواهد ساخت که چیز خوبی است. با این حال بافت عضلانی، بسیار متراکم تر از بافت چربی است بنابراین ترازویتان ممکن است نشان دهد که وزن تان تغییری نکرده یا حتی بالا می رود، در حالی که در واقع شما توده عضلانی خالص اضافه می کنید و چربی از دست می دهید. ساخت توده عضلانی خالص با تمرین مقاومتی به همراه ترکیب برخی تمرینات کاردیو با شدت بالا در روزهای متناوب، بهترین راه برای سوزاندن چربی بدن است. ورزش کاردیوی متوسط به تنهایی، آن را کم نخواهد کرد.

مشکلات سلامتی موجود

اگر شما رژیم غذایی تان را اصلاح کرده و ورزش با شدت بالا را امتحان کرده اید اما هنوز هیچ نتایج کاهش وزنی نمی بینید، ممکن است یک وضعیت پزشکی، عامل عقب ماندن شما باشد. برخی از شرایطی که ممکن است کاهش وزن را دشوار کنند، عبارتند از کم کاری تیروئید، سندرم کوشینگ، افسردگی یا تغییرات هورمونی. برخی از داروها نیز می توانند باعث افزایش وزن شوند بنابراین از پزشکتان در این مورد سوال کنید.

منبع : مجله تناسب اندام ، کلینیک لاغری نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics