طراحی لبخند (Smile Design)

طراحی لبخند

تا‌به‌حال، به لبخند زیبا و دوست‌داشتنی چند نفر حسودی كرده‌اید؟ دندان‌هایی سفید و ردیف كه برق می‌زنند و پیش خودتان می‌گویید: چه لبخند زیبایی! ولی واقعیت این است كه بسیاری از این لبخندهای زیبا، هنر دست دندا‌نپزشكان است و این افراد از درمان‌های دندا‌نپزشكی ویژه‌ایی به نام طراحی لبخند (Smile Design) استفاده كرده‌اند. درمان‌هایی كه هم اكنون در كلینیك‌ دندا‌نپزشكی نارنجستان به دوستداران لبخند زیبا ارائه می‌شود.

چه ویژگی‌هایی در یك لبخند باید وجود داشته باشد كه به چشم دلنشین بیاید؟

یك لبخند زیبا و دلنشین، دارای چهار ویژگی سلامت، زیبایی ، پاكیزگی و محبت می باشد. نقش سلامت در داشتن لبخندی زیبا مهم است و باید تمام اجزایی كه در یك لبخند دیده می‌شوند، سالم باشند.

دندان‌ها، لثه‌ها، لب‌ها و چهره  باید سالم و بدون عیب و نقص باشند. زیبایی، هارمونیك و هماهنگی اجزا در کنار هم می باشد و این هارمونی در لبخند آرامش چشم‌نوازی را به بیننده انتقال می دهد و حس زیبایی پسندی را ارضا می‌كند.

در یك لبخند زیبا ، هماهنگی زیادی در رنگ و فرم دندان‌ها، شكل و اندازه و خطوط لب‌ها و لثه‌ها خواهید دید و از طرف دیگر، همه این اجزا با بخش‌های دیگر صورت مثل بینی، چشم و ابرو هماهنگی خواهند داشت.

 

برای حفظ یك لبخند زیبا چه کارهای باید انجام دهیم؟

همان طور که قبلا نیز گفته شد،‌ یك لبخند زیبا، دو شاخص دیگر نیز دارد و آن پاكیزگی و نمایش محبت و احساس در لبخند است كه كاملاً به خود فرد بستگی دارد. هركس برای داشتن لبخندی زیبا، باید پاكیزگی دهان و دندان هایش را رعایت كند كه این كار با مسواك زدن و نخ دندان كشیدن میسر است. اگر شما لبخندی سالم، زیبا و پاكیزه داشته باشید، حسی خوب و اعتماد به نفس زیادی پیدا خواهید كرد كه می‌توانید این احساس را در قالب نمایش محبت در لبخند خود، به دیگران منتقل كنید.

 

هر كس می تواند طراحی لبخند را انجام دهد و لبخند زیباتری را در چهره‌اش نشاند

طراحی لبخند را می توان برای هر كسی انجام داد، ولی ممکن است نتایج یکسانی نداشته باشد؛ یعنی ممكن است پس از این کار، لبخند یک فرد بسیار زیباتر از فرد دیگر شود كه این به سن، ساختمان صورت (چهره) و بسیاری از عوامل دیگر وابسته است.

به همین دلیل، انتخاب انجام این درمان، بسیار مهم است و دندا‌نپزشك با مشورت بیمار و ارزیابی خواسته‌های او به این نتیجه خواهد رسید كه آیا طراحی لبخند برای او مناسب است یا نه. انتخاب درست برای اصلاح طرح لبخندش، در رضایت نهایی از درمان و به دست آوردن نتایج درخشان پس از درمان، اهمیت زیادی دارد.

عواملی  که در انتخاب طرح لبخند موثر است :

1- شکل صورت  2- انتظارات شخصی   3- سن و جنس
در هنگام مشاوره ، دندانپزشک زیبایی تمامی این عوامل را در نظر خواهد گرفت و طرح لبخند ویژه ای را پیشنهاد خواهد کرد.

یکی مزیت های کلینیک نارنجستان داشتن مشاوره رایگان می باشد که شما می توانید با گرفتن وقت قبلی از آن بهرمند شوید.

 

در «طراحی لبخند» و «اصلاح طرح لبخند» یك دندا‌نپزشك چه كارهایی برای بیمار انجام می‌دهد؟

مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی برای بیمار انجام می‌شود. ابتدا تغییراتی در دندان‌ها داده می شود كه لثه‌ها و بافت‌های نگهدارنده دندان، با لب‌ها و شكل لب‌ها هماهنگی پیدا كنند.

دندا‌نپزشك برای این کار، خطوط چهره ی فرد را شناسایی می کند، رنگ مناسب برای دندان‌ها را با توجه به پوست فرد تعیین می‌كند، فاصله‌ی بین دندان‌ها و لب‌ها را شناسایی می کند و برنامه‌ای برای هماهنگی این اجزا با یكدیگر می‌ریزد و در نهایت با این اصلاحات و برقراری هماهنگی‌ها، لبخندی زیبا برای بیمار به ارمغان آورده می‌شود.

طراحی لبخند، یك كار تیمی است و برای طراحی لبخند زیبا، دندا‌نپزشك باید در کارهای ترمیمی، درمان بیماری‌های لثه(پریودونتولوژی)، مرتب كردن دندان‌ها (ارتودنسی) تبحر داشته باشد و دوره‌های لازم در این زمینه‌ها را دیده باشد.

چه كسانی نامزد مناسبی برای طراحی لبخند  خواهند بود و از این درمان بهترین فایده‌ را می‌برند؟

خب، افرادی هستند كه از لحاظ شغلی، بیشتر با مردم و ارباب رجوع سر و كار دارند و داشتن چهره‌ای دلنشین در موفقیت شغلی‌شان مؤثر است. این افراد اگر با یك طراحی دقیق، شكل لبخندشان را اصلاح كنند، بیشترین فایده را از این درمان خواهند برد.

سخنرانان، استادان دانشگاه، معلمان، هنرپیشه‌ها، سیاستمداران و… از جمله افرادی هستند كه بهترین نتایج را از این درمان می‌گیرند.

بهترین سن برای اصلاح طرح لبخند چه سنی است ؟

این درمان سن خاصی ندارد، ولی نكته اصلی این است كه بهتر است پس از پایان سن رشد -یعنی 18 سالگی- این درمان انجام شود تا نتایج آن مدت بیشتری باقی بماند.

هزینه این درمان در ایران چقدر است؟

هزینه مشخصی را نمی‌توان برای آن در نظر گرفت و بر اساس درمان‌هایی كه قرار است برای اصلاح طرح لبخند انجام شود، مثل سفید كردن دندان‌ها، جراحی لثه‌ها، مرتب كردن دندان‌ها و … این هزینه تعیین می‌شود. این درمان مانند سایر درمان‌های زیبایی، شامل هیچ‌گونه بیمه‌ای نخواهد شد.

 

نمونه کارهای از زیبایی دندان کلینیک دنداپزشکی نارنجستان را مشاهده می کنید :

زیبایی دندان

زیبایی دندان

زیبایی دندان

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. Joh گفت:

    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics