کاشت مو چیست؟

کاشت مو چیست؟موهای سر بنده خیلی کم شده!! قبلاً که موهام خیلی بلند بود. نمیدونم یهو چی شد و چرا اینطوری شد که آروم آروم موهام شروع کرد به کم پشت شدن و بعدش هم که دیگه الان میبینی خیلی کم شده موهام.اصن مو روی سرم نمونده…ممکنه این ها عباراتی باشن که در حال مرور در ذهن خودتون هستید. در این مقاله نمی خاهیم که به بررسی علل ریزش و کم شدن موها بپردازیم..بلکه همه اینها را گفتیم تا خیالمان از این بابت راحت شود که اگر شما هم موهایتان کم پشت شده و یا اینکه خیلی کمتر از سابق شده و در نواحی ای از سر خود دیگر مویی نمی بینید! می شود کاری کرد که دوباره شادابی و طراوت سابق موهای خود را به دست آورید… آیا همچین چیزی می شود؟! آیا ممکن است؟! جواب کلینیک تخخصی سلامت و پزشکی نارنجستان به شما این است: بله! چگونه؟!؟! با استفاده از روش کاشت مو!! به همین سادگی.. با کلینیک تخصصی سلامت و پزشکی نارنجستان در ادامه مطلب همراه باشید.

 

 

 

مفهوم اصلی كاشت مو كاملا آسان و قابل فهم است . موهایی كه در نواحی كناره های سر و قسمت تحتانی پشت سر رشد میكنند در اغلب افراد دائمی و بدون ریزش هستند. موهای این نواحی حتی در درجات پیشرفته طاسی مردانه نیز باقی میمانند.
علت این امر حساس نبودن پیاز مو های این قسمت نسبت  به هورمون DHT است كه این هورمون یكی از مشتقات هورمون های جنسی مردانه یعنی تستسترون می باشد . در عمل كاشت موی طبیعی این پیازهای مو برداشت شده و به قسمت های كم پشت یا فاقد مو در سر انتقال یافته و در این نواحی پیوند زده می شود.در این جابجایی خصوصیات پیازهای مو نیز همراه با انها انتقال می یابد.بنابراین موهای دائمی همچنان دائمی و بدون ریزش باقی می مانند بدون در نظر گرفتن اینكه در چه قسمت های كاشته شده اند. به این پدیده ((غالب بودن دهنده)) می گویند یعنی خصوصیات موهای ناحیه دهنده مو نسبت به خصوصیات نواحی گیرنده غالب هستند. این پدیده اساس كاشت مو را تشكیل می دهد.
در اینجا ذكر این نكته مهم است كه اصطلاحات كاشت مو، كاشت موی طبیعی ، پیوند مو و پیوند موی طبیعی همگی یك معنی می دهند . اصطلاح ترمیم مو نیز گاهی مترادف با اصطلاحات مذكور بكار می رود ولی در كشور ما ترمیم مو بیشتر به استفاده از مو های مصنوعی و كلاه گیس اطلاق می شود.
در روند كاشت مو مو های دائمی مجددا در نواحی ای كه مو ها در انجا نازك شده و یا ریخته اند توزیع می شود. در واقع هیچ موی جدیدی اضافه  نمی شود بلكه موهای موجود از محل به محلی دیگر جابجا می شوند. بنابراین هرگز حجم و تعداد مو ها افزایش نمی یابد . با این وجود وقتی فردی توسط یك پزشك ماهر و با تجربه تحت عمل پیوند مو قرر گرفته باشد بنظر میرسد كه تعداد موهای او به طور قابل توجهی بیشتر شده است.
كاشت مو در حالی كه تمرین خلق زیبایی است یك شاهكار تكنیكی نیز هست. توزیع مجدد مو در سر همانند نقاشی یك تابلوی هنری است . پزشك باید نهایت سعی خود را در ایجاد ظاهری بسیار نزدیك به نمای طبیعی انجام دهد كه این مهم باید هماهنگ با میزان موی قابل استفاده برای كاشت مو، خصوصیات و ویژگی های موی بیمار و مهمتر از همه اهداف بیمار می باشد .
همانند سایر انواع جراحی های زیبایی در كاشت مو نیز هنر به اندازه تكنیك جراحی اهمیت دارد. پزشك جراح پیوند مو باید اطلاعات كاملی از آناتومی صورت بداند و نیز دارای مهارت های پایه در جراحی بوده و در عین حال دانش كافی نسبت به تكنیك های مختلف كاشت مو را داشته باشد.
او همچنین باید مسلط به فیزیولوژی مو بوده و اطلاعات كاملی از عوامل موثر بر وضعیت پوست سر داشته باشد و از آخرین دستاوردهای علمی در زمینه كاشت مو آگاهی داشته باشد.
در نهایت پزشك متخصص كاشت مو در کلینیک تخصصی نارنحستان در مورد هر بیمار به دقت مطالعه كرده و روند انجام كاشت موی اورا طوری مدیریت می نماید كه مطابق با خصوصیات منحصر به فرد او بوده و نیازهای وی را نیز برآورده سازد.

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics