کانال لاغری سریع و اجرای درست آن

کانال لاغری تلگرام

امروزه دیگر همه ما ایرانی ها حداقل برنامه تلگرام را روی گوشی خود نصب کرده ایم و از طریق این پیام رسان ما هم در دنیای اطلاعات سهمی خواهیم داشت. کلینیک زیبایی و لاغری نارنجستان هم از این موهبت استفاده کرده و کانال تلگرام لاغری و زیبایی را راه اندازی کرده است. در این مجموعه گروه و کانال تگرام قصد داریم اطلاعات مفیدی از روش های لاغری و زیبایی و سلامت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا گامی هر چند کوچک در افزایش دانش جامعه در زمینه لاغری و  زیبایی برداشته باشیم.

شما عزیزان می توانید توسط لینک های زیر همراه کلینیک نارنجستان در کانال و گروه تلگرام لاغری و زیبایی باشید…

کانال لاغری و زیبایی کلینیک نارنجستان

http://telegram.me/narenjestanclinic

لاغری سریع و اجرای درست آن

لاغری سریع با رژیمبارها و بارها شنیده ایم که رژیم های لاغری سریع باعث کاهش وزن دایمی نمی شود. اما گاهی اوقات هم هست که باید سریع لاغر شویم. گذشتن از کنار وعده هایی که برخی از این رژیم های لاغری سریع مثل رژیم لیموناد، رژیم سوپ کلم در وقتی که برای مراسمی خاص مثل جشن عروسی نیاز به کاهش وزن داریم آسان نیست. همچنین برای کسانی که به هر دلیل دیگری می خواهند لاغر شوند هم این نوع رژیم های لاغری جذاب هستند. اما سئوال این است: آیا رژیم های لاغری سریع، مشکل ساز هستند؟

بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که اگر کاهش وزن سریع را درست انجام دهیم، به مشکل خاصی بر نمی خوریم. از نظر تئوریک، یک فرد می تواند با یک برنامه بسیار دقیق تغذیه، ورزش منظم و هفت ساعت ورزش در هفته و تحت نظر یک پزشک، در هر هفته ده کیلو وزن کم کند.

اما اگر نمی توانید زندگی خود را به خاطر رژیم لاغری تعطیل کنید و فقط ورزش کنید، می توانید با رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی زیاد، بدون مشکلی خاص حدود یک و نیم کیلو در هر هفته وزن کم کنید. در واقع، خوش تیپ به نظر رسیدن در جشن عروسی یا هر مناسبت مهم دیگری می تواند انگیزه ای مهم برای کاهش وزن باشد، البته در صورتی که برنامه کاهش وزن را پس از آن رویداد همچنان ادامه دهید.

اما برای سریع لاغر شدن، لازم است اجازه دهید وضعیت بدنی شما به تدریج تغییر یابد. بنا بر این صبر نکنید تا یک هفته مانده به جشن عروسی رژیم لاغری تان را آغاز کنید!

رژیم لاغری سریع و مصرف کالری

کاهش وزن یک فرمول ساده ریاضیاتی است: کالری مصرفی شما باید بیش از میزان کالری دریافتی باشد. کارشناسان لاغری معمولاً توصیه می کنند که در هر روز 500 کالری بسوزانید و در کنار آن کالری کمتری مصرف کنید و فعالیت فیزیکی و ورزشی بیشتری داشته باشید. در این صورت در طول یک هفته می توانیم بین نیم تا یک کیلو وزن کم کنیم.

اگر می خواهید سریع تر وزن کم کنید، باید کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید. برای لاغری سریع باید هر روز حداقل بین 1050 و 1200 کالری سوزانده و یک ساعت ورزش کنید. فقط دقت کنید که سطح کالری نباید کمتر شود، زیرا این کار ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. اگر وزن تان بیش از 110 کیلوگرم است، با استفاده از این نوع رژیم غذایی می توانید انتظار کاهش وزن یک و نیم تا دو کیلویی را در هر هفته داشته باشید.

افرادی که از این رژیم لاغری پیروی می کنند، حدود یک کیلو وزن را به خاطر رژیم غذایی و حدود نیم کیلو هم به خاطر ورزش از دست می دهند. همچنین اگر بدنتان چربی بیشتری داشته باشد، وزن بیشتری از دست می دهید.

همچنین اگر نمک و نشاسته کمتری مصرف کنید، در ابتدای رژیم لاغری تان وزن بیشتری کم می کنید. چون کاهش میزان سدیم و نشاسته سبب کاهش میزان مصرف مایعات شده و این کار هم به کاهش حداکثر دو ونیم کیلویی به خاطر از دست دادن مایعات می شود.

رژیم لاغری سریع و غذاهایی که باید مصرف کرد

برخی پژوهشگران بر این باورند که آن چه بیش از همه در مساله کاهش وزن و لاغری اهمیت دارد، میزان کالری است. آنها پیشنهاد می کنند که به ازای هر کیلو از وزن بدن، چهارده کالری مصرف کنید. البته میزان نهایی این مصرف نبایستی بیش از 1050 کالری در روز باشد. در واقع این میزان حداقل میزان برای لاغری مطمئن در خانه است. البته اکثر متخصصان تغذیه هزار و دویست کالری در روز را به عنوان میزان حداقلی در روز پیشنهاد می کنند. البته نکته دیگری نیز در این میان وجود دارد. کالری واقعی که معمولاً مصرف می شود، حدود بیست و پنج درصد بیش از مقداری است که فکر می کنیم مصرف نموده ایم. به کلامی دیگر آنچه ظاهراً بر اساس روشهای محاسبه کالری 1050 کالری به نظر می رسد معمولاً حدود 1300 کالری است و دلیل این امر نیز این است که افراد به صورت ناخودآگاه میزان غذای مصرفی را کمتر از حد واقعی می دانند.

بسیاری از کارشناسان تغذیه، رژیم غذایی که در آن مصرف نشاسته قند و چربی حیوانی ناشی از گوشت و محصولات لبنی در آن به حداقل رسیده را توصیه می کند. افراد برای لاغری سریع باید بیشتر میوه، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، محصولات مختلف به دست آمده از سویا، سینه بدون پوست مرغ، ماهی، لبنیات بدون چربی و 95 درصد گوشت بی چربی مصرف کنند.

البته راه های دیگری نیز برای کنترل میزان کالری وجود دارد که از آن می توان به کم کردن میزان چربی مصرفی اشاره کرد. اما این کار بسیار دشوارتر از رژیم لاغری پیشنهادی معمول است.

نویسنده کتاب Diet Simple نیز پیشنهاد می کند که پروتئین کافی مصرف کنید و میزان این پروتئین مصرفی را در طول وعده های غذایی به شکلی یکنواخت توزیع کنید تا کاهش توده عضلانی به حداقل و دفع چربی به حداکثر برسد.

چکسون بلانتر، نویسنده کتاب flexitarian Diet نیز موارد زیر را توصیه می کند:
• مقدار زیادی سبزیجات مصرف کنید تا به شما در احساس سیری کمک کند.
• میزان بیشتری اب بنوشید تا حس گرسنگی را با تشنگی استباه نگیرید.
• غذاهای وسوسه انگیز را در خانه قرار ندهید.
• خودتان را مشغول کنید تا حواستان به سمت غذاخوردن نرود.
• فقط پشت میز و از محتویات بشقاب بخورید.
• همیشه در هر روز سه وعده و یک میان وعده داشته باشید. هرگز یک وعده غذایی را حذف نکنید.

وزن کردن خود در هر روز و دقت به نوع غذای مصرفی نیز می تواند به تمرکز شما بر کاهش وزن کمک کند. مصرف دانه رازیانه، زنجبیل، جعفری، آناناس، ماست و عسل با اینکه شاید به کاهش وزن کمک نکند، اما چنانچه یک تا سه روز قبل از روز جشن مورد نظر شما انجام شود، می تواند موجب کاهش نفخ شکم و صاف تر نشان دادن آن شود.

رژیم لاغری سریع و فعالیت بدنی

اگر در حال حاضر هم ورزش می کنید و قصد دارید در کوتاه مدت لاغر شوید، باید بر میزان ورزش خود بیافزایید. یک پژوهش معتبر نشان می دهد که برای کاهش وزن، یک ساعت ورزش متعادل مورد نیاز است.

از آنجایی که قلب بیشترین کالری را می سوزاند، ورزشهایی که سبب فعالیت زیاد قلب می شوند برای کاهش وزن بهترین گزینه می باشند. اما پس از آن باید چند ساعت در هفته را به ورزش های قدرتی اختصاص دهید. برای اینکه بیشترین میزان چربی را بسوزانید، سعی کنید پس از گرم کردن بدن فعالیت های ورزشی انجام دهید که باعث تعرق شود و به مدت یک ساعت تمام به فعالیتهایی که به موجب عرق ریختن می شود ادامه دهید.

البته تقریباً همه می توانند هر روز یک ساعت ورزش کنند، اما شدت این فعالیت ها به وضعیت آمادگی جسمانی افراد بستگی دارد. کارشناسان توصیه می کنند برای کاهش اسیب های احتمالی، شدت این فعالیت ها به تدریج افزایش یابد. اگر نتوانستید ورزش های قلبی انجام دهید، توصیه می شود هر هفته حداقل دو بار ورزش های قدرتی انجام داده و بر روی بیشتر گروه های عضلانی بدن خود کار کنید.

منبع: WEBMD.com

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. نیما کبیری گفت:

    مطالبتون بسار عالی است و اینکه دوستان عزیز من برای لاغری شکمم از قرص زنوور استفاده میکنم تا الان که موفق بوده میخواستم شما هم بدونید و اگر دوست دارید استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics