25 ترفند کوتاه و عالی برای کاهش وزن – (بخش 2)

ترفندهایی طلایی برای کاهش وزنسلامتی و تندرستی بیش از چاقی ارزش دارد. در دوران گذشته از زمانی که وسایل راحتی بشر بیشتر شد و زندگی اداری و صنعتی، به‌وجود آمد چاقی عمومیت یافت و حتی یک ارزش به‌شمار می‌آمد. ولی در حال حاضر سلامتی بیش از چاقی ارزش دارد به همین جهت رژیم‌های غذائی و ورزش اهمیتی خاص پیدا کردند. البته وزن هر کس طبق قد، سن، وضعیت عمومی و استخوان‌بندی او متغیر است. در بخش دوم این مطلب به بازگو کردن ادامه ترفندهای کاهش وزن می پردازیم. با کلینیک تخصصی سلامت و تندرستی نارنجستان در ادامه مطلب همراه باشید.

 

 

 

 

 

 

11 – اثر دستگاه ههای کویتیشن و رادیوفرکانسی در لاغری

رژیم تجویز شده توسط یک متخصص مجرب یک راه حل است و در کنار آن استفاده از دستگاه کویتیشن و رادیوفرکانسی راه دیگری است که شما را زودتر به رویای تناسب اندامتان می رساند و مکمل رژیم غذایی است که در هر جلسه کویتیشن ، رادیو فرکانسی و … تعدادی از سلول های چربی از بین میروند و چون تکثیر آنها غیرممکن است ، پس درمان با این دستگاه ها ماندگار و همیشگی است؛ در واقع بدون جراحی و کاملا ایمن توانسته ایم با کمک این دستگاه ها سلول های چربی را ازبین ببریم.

 

12 – پیاده روی معجزه می کند!

پیاده‌روی، پیش از صرف غذا، بیش از تمرینات بدنی ورزشی در سوخت وساز بدن مؤثر است. البته اگر پیاده‌روی با حرکات ورزشی توأم باشد، اثرات مضاعف در پی خواهد داشت.

13 – بهترین شیوه سوزاندن کالری بدن

یک ماشین پله‌پیمائی، می‌تواند چند صد کالری را در طول یک ساعت بسوزاند. دامنه سرعت این ماشین به‌مراتب بیشتر از کارکرد معمولی پاهای یک فرد است. اگر برای حرکات و تمرینات عضلات پا به ماشین پله‌پیمائی دسترسی ندارید، سعی کنید قدم‌های شما حین راه رفتن بلند و دارای ضرباهنگ یک اندازه باشد تا عضلات پاهایتان تقویت شود.

 

14 – سی دقیقه ورزش،خب، ایده آله!

تمرینات به سبک تمرکزی یوگا بسیار مؤثرند. سی دقیقه انجام حرکات ورزشی در طول روز ایده‌آل است. اما صرف این وقت ممکن است همیشه میسر نباشد. دلسرد نباشید. سرانجام ۳ تا ۱۰ دقیقه ورزش در طول روز نیز به سلامتی شما کمک خواهد کرد.

15 – غذاهای کم کالری

به‌منظور احتراز از غذاهای پرچربی در طول شب و در آشپزخانه اشتهاآور، خوراکی‌های لقمه‌ای را در جاهای به‌خصوصی از خانه قرار دهید. برای مثال، مقداری ذرت بی‌نمک یا چوب‌شور روی گیرنده تلویزیون یا در گوشه‌ای از گنجه لباس‌ها قرار دهید و شب‌ها با خوردن آن‌ها هوس غذا خوردن در طول شب را در خودتان از بین ببرید.

16 – برنامه مبارزه با چاقی

از مؤثرترین اهداف رژیم خود، فهرستی تهیه کنید. (مصرف کردن غذاهای ساده فاقد چربی، تدارک دیدن ناهار توسط خودتان و غیره). فهرست را در پایان هر ماه بررسی کنید. ”لیندا کروفورد“ کارشناس عادت‌های تغذیه می‌گوید: ” ما اغلب از اهداف خود فاصله می‌گیریم و تنها راه جلوگیری از آن بررسی ماهانه عملکرد ما در تغذیه بدنمان است.“

 

17 – دست ها را آزاد نگه دارید

هنگام بالا رفتن از پله‌ها، از نرده‌های کنار پله‌ها استفاده نکنید. این عمل سرعت عمل کالری سوزاندن بدن شما را کاهش خواهد داد. پس موقع بالا رفتن از پله‌ها صحیح‌تر آن است که دست‌هایتان آزاد باشد.

18 – آشپزی در زمان گرسنگی؛ ممنووووع!

اگر چنین کنید، لقمه‌های کوچک برای خود خواهید گرفت و به‌میزان پخت غذا نیز خواهید افزود. با خوردن یک دانه سیب یا یک برش لیمو و غیره به گرسنگی خود فائق آئید و بعد با خیال راحت غذا درست کنید.

19 – نقش رنگ ها در تغذیه

بهتر است غذاهای خود را در اتاقی که رنگ آبی دارد میل کنید و نه رنگ قرمز و تند.
بر پایه تحقیقات مؤسسات طبی دانشگاه ”جان هیکینز“ رنگ‌های گرم و تند نظیر قرمز، نارنجی و زرد سبب می‌شود که غذا مطبوع‌تر جلوه کند. در نتیجه انسان احساس گرسنگی و ولع بیشتری می‌کند. رنگ‌های سرد و ملایم مانند آبی و خاکستری درست نتیجه عکس رنگ‌ها تند را به‌دست می‌دهد.

 

20 – آهسته غذا بخورید

زیرا کسانی که سریع غذا می‌خورند فرصت جذب کالری را به اندازه کافی به معده خود نمی‌دهند و غذائی با حجم زیاد و کالری بیش از حد مصرف می‌کنند. در حالی‌که اگر آهسته غذا بخورید ممکن است در یک سوم زمان صرف شده کالری مورد نیاز دریافت کرده و از خوردن بیش از حد غذا بپرهیزید.

21 – با نوشیدن مایعات خنک می توان برای لاغری گام مهمی برداشت

بدین ترتیب که نوشیدن آب سرد و نوشیدنی‌های خنک باعث مصرف انرژی می‌شود. در نتیجه بدن به‌صورت تدریجی لاغر می‌شود.

22 – غذای بسیار گرم نخورید

پزشکان توصیه می‌کنند که از مصرف غذاهای بسیار گرم پرهیز کنید، زیرا هضم غذای سرد به آسانی صورت نمی‌گیرد و باید بدن آن را گرم کند و این کار مستلزم مصرف کالری قابل توجهی است. به این ترتیب روند هضم و جذب کند انجام می‌گیرد و از گرسنگی زودرس جلوگیری می‌شود.

23 – هرگز هیچ وعده غذایی را حذف نکنید!

در واقع این عمل روش ساخت چربی‌های ذخیره را به‌کار می‌اندازد. بهتر است به‌مقدار کمتر اما در چندین نوبت غذا بخورید.

 

24 – از هر لقمه تان لذت ببرید

زمانی که شما بجای اینکه در چشم به هم زدنی غذایتان را تمام کنید، با رغبت غذا می‌خورید و از هر لقمه‌تان لذت می‌برید، زودتر از حالت معمول احساس رضایت و سیری خواهید کرد. از این راه شما وعده‌های اندازه و کافی خواهید خورد و همچنین پس از غذا احساس انباشته شدن مواد غذایی در معده‌تان نمی‌کنید.

25 – تعطیلات آخر هفته تعطیل!

آخر هفته می‌تواند زنگ تفریحی برای کار شما باشد، اما نباید با خورد و خوراکتان هم مانند کارتان رفتار کنید. نباید یک هفته‌ی سالم را با سنگین و بی فکر غذا خوردن در آخر هفته خراب کنید. یک بار تقلب مجاز است، اما اگر بنا باشد این رفتار برایتان به یک عادت تبدیل شود کاملاً تصمیم احمقانه‌ای گرفته‌اید. وقتی صحبت از خوردن است، باید ذهن و شکمتان را باهم هماهنگ کنید. باید از مدل غذا خوردن شما، هم بدن و هم ذهنتان آرام و شاد باشد نه اینکه دائم باهم کلنجار بروند!

منابع: aftabir ، مجله سیمرغ ، kazemidiet

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics