غذاهای مفید برای افراد دچار غلبه سردی و خشکی

سبزی خوردن

افرادی که دچار غلبه سردی و خشکی می‌شوند، در صورت مصرف برنج باید از شوید، زیره سیاه و زعفران استفاده کنند. این کار برای آنان ضروری است و هیچ‌وقت نباید فراموش شود.

به‌طور کلی گوشت‌های بره، کبوتر، گنجشک، سار و مرغ محلی فربه برای آنان بهتر است. استفاده از تخم‌مرغ محلی، گندم، لوبیا، سیب با پوست و دانه، گلابی، طالبی، به، بادام شیرین، خربزه، انگور، آب نارگیل و ‌آلو شیرین نیز برای آنان مفید محسوب می‌شود.

استفاده از سبزی‌های گرم می‌تواند غلبه سردی را در آنان برطرف سازد. بنابراین، سبزی‌های زیر برای این افراد مفید هستند: نعناع، ریحان، ترخون، مرزه، جعفری، تره، ساقه کرفس، کنگر، چغندر، شلغم، ترب و هویج فرنگی. این افراد می‌توانند با استفاده از مواد غذایی خاصی مثل فندق، عسل، توت، کشمش، انجیر، خرما، هل، دارچین، زنجبیل، زعفران و زیره، باز هم به برطرف کردن سردی کمک کنند.

از منظر طب سنتی، افراد دچار غلبه سردی و خشکی باید از این مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه استفاده کنند: بذرهای ملین مانند قدومه شیرازی، تخم ریحان، سالاد فصل با مقداری جوانه گندم، شربت زعفران، فرنی بادام، نخود، نخوداب، کنجد، ارده، عسل، شیره خرما یا انگور، پسته، گردو، نان سنگک کنجدی با کره محلی گاوی و مربای بالنگی که در تهیه آن از عسل استفاده شده باشد.

منبع : کلینیک زیبایی نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics