لاغری موضعی با دستگاه یا جراحی

کلینیک زیبایی و لاغری ، لاغری موضعی ، دستگاه lpg

هر هفته تعداد افرادی که به خاطر لاغری موضعی به کلینیک لاغری نارنجستان مراجعه می کنند گویای این است که حساسیت افراد به این نوع چاقی های موضعی بیشتر شده است لذا سعی کردیم مطالب خلاصه ای در این مورد برای شما عزیزان تهیه کنیم. در ادامه شما روشهای نحوه عملکرد روش های جراحی و دستگاه های لاغری موضعی را مطالعه خواهید کرد و نتیجه و تصمیم که از کدام روش برای لاغری استفاده کنید را به عهده خودتان می سپاریم. همراه نارنجستان باشید…

 

ليپوساکشن چيست ؟ آيا بعد از جراحي احتمال بازگشت چربي ها وجود دارد؟

يک نوع جراحي زيبايي است که باعث حذف چربي هاي نا خواسته ي موضعي ( بعد از بي حسي موضع و تزريق مواد مخصوص) ميشود. ليپوساکشن قادر به درمان سلوليت هاي موضعي و تقويت بافت همبند و عضلات نمي باشد وبه دليل آن که يک عمل جراحي تهاجمي است داراي عوارض متعددي مي باشد. ليپوساكشن علامت را درمان مي‌كند نه علت را بنابراين هميشه احتمال بازگشت دوباره چربي‌ها وجود دارد. چربي‌هاي حذف شده درصورت رعايت نكردن رژيم غذايي درست، دوباره در همان ناحيه و در قسمت‌هاي ديگر بدن تجمع پيدا مي‌كنند البته با اين تفاوت كه اگر قبلا شاهد تجمع بافت يك دست چربي‌ها در اين ناحيه بوديم، بعد از ليپوساكشن به‌دليل دستكاري شدن بافت‌هاي چربي حالا ديگر چربي‌ها به شكل برجستگي و فرورفتگي‌هاي متعدد ظاهر مي‌شوند. ليپوساكشن در يك جلسه انجام مي شود .

ليپوليز چيست و چه مزيتي به ليپوساکشن دارد؟

يک نوع جراحي محسوب ميشود که بصورت سرپائي وطي يک جلسه باعث رفع چاقيهاي موضعي مي شود. در اين روش پس از بي حسي موضعي سوراخ بسيار کوچکي در پوست ايجاد مي شود و از طريق يک کانولا به قطر 1-2ميلي متر يک فيبر نوري باريک وارد پوست مي شود .با تابش ليزر سلولهاي چربي سبب پاره شدن ديواره سلولهاي چربي وسپس آزاد شدن چربي مايع درون سلول شود . که بعد از آن اين چربي مايع به راحتي با ساکشن با فشار کم خارج ميشود. ليزر ليپوليز تحت بي حسي موضعي انجام مي شود روش ليزر ليپوليز بدليل تابش ليزر و تحريک کلاژن سازي و جمع شدگي کلاژن سبب سفت شدن پوست مي شود و همچنين تورم وکبودي بسيار کمتر يا ناچيز نسبت به روش ليپوساکشن دارد.اگر فردي دوباره وزن اضافه کند اکثرا چربي در نواحي که ليزر ليپو ليز انجام نشده است تجمع مييابد .

غير ازجراحي براي رفع جاقي هاي موضعي از چه دستگاه هايي مي توان استفاده کرد؟

1: راديوفركانسي 2: کويتيشن يا اولتراسوند 3: دستگاه ال پي جي

عملکرد دستگاه آر اف چگونه است؟

کاربرد راديوفرکوئنسي در برطرف کردن چاقي هاي موضعي وسلوليت ( حالت پوست پرتقالي ) بخصوص در نواحي شکم , باسن وران ،رفع افتادگي و شلي صورت و بدن-رفع چين و چروک هاي صورت و گردن و رفع غبغب مي باشد. علت تجمع چربي در نواحي موضعي و از بين نرفتن آن به وسيله رژيم غذايي و ورزش، عدم دسترسي بدن به اين بافت و در نتيجه عدم استفاده از آن در سيکل تبديل چربي به انرژي است. اين لايه چربي عموماً حالت اسفنجي داشته و حجمش خيلي بيشتر از وزن آن است، به همين علت برخي اوقات شما با وجود عدم داشتن اضافه وزن، در نواحي خاصي مثل شکم، ران ها يا پهلوها سايز دلخواهتان را نمي‌بينيد. اين دستگاه باايجاد ميدان مغناطيسي و براساس مقاومت بافتي حرارت درزيرپوست ايجاد ميکند،بدون اينکه سطح پوست آسيب ببيند.نحوه کار دستگاه به صورت برقراري جريان خون در بافت چربي موضعي بوده و از اين طريق باعث مي‌شود متابوليسم سلول‌هاي چربي که بدن قادر به سوخت و ساز آنها نيست فعال شده و اين چربي‌ها به تدريج وارد سيستم لنف شده، داخل کبد متابوليزه و نهايتاً از بدن دفع شوند.

مکانيسم اثر دستگاه آر اف را توضيح دهيد؟

1) روند کلاژن سازي را که در طي گذر زمان وافزايش سن کند شده تحريک ميکند لذا باعث سفتي و جمع شدن پوست مي گردد.
2) گردش خون در منطقه را افزايش ميدهددرنتيجه باعث افزايش متابوليسم چربيها ميشود.
3) انحلال سلولهاي چربي بوسيله گرما در نواحي که چاقي موضعي وجود دارد صورت مي گيرد. احساس گرم شدن در حين درمان يا بلافاصله بعد از آن ممکن است روي دهد که در عرض چند دقيقه از بين مي رود. 4) کمک به رفع اختلال در متابوليسم سلول هاي چربي که به ورزش و رژيم غذايي مقاوم شده اند که در نتيجه سطح پوست نماي پرتقالي پيدا کرده است. اين عمل، متابوليسم سلول هاي چربي را مجدداً فعال کرده و تجمع سلول هاي چربي شکسته و حذف مي گردد. در نتيجه بافت سلوليت صافتر شده، ناهمواريهاي پوست به ميزان قابل توجهي کمتر مي شود و تبادل مايعات لنفي افزايش مي يابد و در نهايت درمان سلوليت را سبب مي گردد و بدن فرم بهتري پيدا مي کند.

تعداد جلسات استفاده از دستگاه چگونه است؟

بصورت هفته اي يك يا دو جلسه مي باشد ومابين 8 الي20 جلسه بسته به ميزان چربي ادامه مي يابد .محدوديت خاصي در استفاده از اين دستگاه در افراد مختلف وجود ندارد( غير از زنان باردار) و در يک جلسه تا يک ساعت مجاز به استفاده ازاين دستگاه بر موضع مورد نظر مي باشيم.

يااولتراسوند چگونه است؟cavitation مکانيسم اثر

از تاثير امواج فراصوتي در بافت چربي جهت کاهش سايز استفاده مي شود اين امواج مشابه امواج سونوگرافي مي باشد بطوريکه اين دستگاه با دستگاه آر اف از نظر شباهت در انجام کارو بي دردي و بي خطر بودن امواج تا حد زيادي شبيه يکديگر ميباشند .فرد در طي انجام کار هيچگونه احساس نا خوشايندي ندارد .در اين روش جديد امواج فراصوتي روي بافت چربي زير پوست اثر گذاشته باعث چروکيدگي سلولهاي چربي شده ودر اثر لرزشي كه توسط پروب ايجاد مي شود ،سلولهاي چربي فشرده ومتراكم مي شوند وتري گليسريد ومحتويات سلولهاي چربي از آن خارج شده و از طريق سيستم لنفاتيك واز ادرار دفع مي گردد .بنابراين هميشه نوشيدن آب فراوان در همان جلسه وروز بعد از جلسه توصيه مي شود .محدوديت استفاده از امواج اولتراسوند در افراد داراي كبد چرب ، فشار خون و چربي بالا وافراد ديابتيک مي باشد.

در هر جلسه چند سانت از موضع کم خواهد شد؟

ميزان تغيير سايز در افراد متفاوت است به دليل سن – جنس- مقاومت بافت چربي و…. اما با توجه به تجربيات بدست آمده اين مقدار بين نيم تا يک و نيم سانت در هر جلسه مي باشد.

منبع : کلینیک لاغری نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics