میکرودرم ابریژن معایب و فواید آن چیست؟

عکس دستگاه میکرودرم

میکرودرم ابریژن چیست؟

استفاده از روش میکرودرم ابریژن، از حدود ۸ تا ۱۰ سال پیش، برای درمان و خدمات زیبایی آغاز شد. ابتدا ایتالیایی‌ها این روش را به کار بردند. در میکرودرم ابریژن، پودری به نام اکسیدآلومینیوم با فشار روی پوست پاشیده و باعث تراشیده‌شدن لایه‌های سطحی پوست می‌‌شود. با تراشیده‌شدن لایه‌های سطحی، مناطق دچار مشکلات پوستی، یعنی لک‌های پوستی، جوشگاه‌ها و جای جوش تا حدی برداشته و کلاژن‌سازی آغاز و بافت زیر پوست تحریک می‌شود. در درازمدت این روش به از بین رفتن چروک‌ها نیز کمک می‌کند.

میکرودرم چقدر در زیبایی کارآمد و موثر است؟

میکرودرم ابریژن بسیار سطحی عمل می‌کند و کمی در شفافیت پوست موثر است. اثر این روش پایدار نیست و به تکرار نیاز دارد. پوست افرادی که میکرودرم انجام می‌دهند، چندهفته‌ای شفاف می‌شود اما بعد از آنکه اثر آن از بین رفت، مشکلات پوستی برمی‌گردد و لک‌ها و جوشگاه‌ها ظاهر می‌شوند مگر آنکه میکرودرم در کنار سایر درمان‌ها به‌کار گرفته‌شود. یعنی بعد از انجام آن نیاز است بیمار دارو و درمان‌های موضعی و خوراکی داشته باشد تا لک‌های از بین رفته، دوباره برنگردند.

 

معایب و مضررات میکرودرم

اگر پوست مراجعه‌کننده تیره باشد یا میکرودرم عمیق انجام شود و پوست تحریک شود، ممکن است لک و تیرگی ایجاد کند. میکرودرم باید ظریف و سطحی باشد. برخی پزشکان به قدری این کار را بد انجام می‌دهند که باعث زخم شدن پوست می‌شوند و این زخم بعدها لک‌های بدی روی پوست باقی می‌گذارد.

 

مراقبت های بعد میکرودرم پوست

استفاده از میکرودرم چون باعث افزایش ضخامت و افزایش میزان سنتز کلاژن در بافت زیرین پوست می‌شود، مفید است. فردی که از این روش‌ها استفاده می‌کند زودتر زیرآفتاب می‌سوزد اما پوستش در طولانی‌مدت نازک و شکننده نمی‌شود. در تمام اقدام‌هایی که برای زیبایی پوست انجام می‌گیرد، چون لایه‌های سطحی مرده پوست برداشته می‌شوند، اثر حفاظتی آن در برابر آفتاب کمتر خواهد شد. به همین دلیل بعد از انجام پیلینگ، میکرودرم یا لیزر لازم است حتما از ضدآفتاب خوب و مناسب استفاده شود.

شرایط سنی میکرودرم

منع سنی ندارد و با توجه به نیاز از ۱۷ تا ۲۰ سالگی به بعد می‌توان آن را انجام داد اما بهتر است در دوران بارداری و شیردهی به دلیل پودراکسیدانی که دارد، استفاده نشود. افراد مبتلا به عفونت‌های حاد صورت، جوش‌های شدید یا تبخال نیز بهتر است این کار را انجام ندهند.

هزینه درمانی میکرودرم

هزینه میکرودرم جلسه‌ای ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان است. حداقل ۳ تا ۵ جلسه لازم است میکرودرم انجام شود که هر ۳ هفته باید تکرار شود و هر ۳ تا ۶ ماه هم باید دوباره این کار را تکرار کرد. علاوه بر آن درمان‌های نگهدارنده هم ضروری است. (تاریخ 20 دی 1395)

 

کلینیک نارنجستان با داشتن بیش از ده سال تجربه در زمینه زیبایی و دندانپزکشی افتخار این را دارد تا خدمات میکرودرم را به شما ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره زیر ارتباط برقرار کنید.

تلفن : 02122295048

منبع : کلینیک زیبایی نارنجستان – دکتر امیرهوشنگ احسانی

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics