استرس چه مشکلاتی را برای پوست ایجاد می‌کند؟

اثرات تخریبی استرس بر روی پوستیک متخصص پوست و مو گفت: استرس و مشکلات عصبی می‌تواند باعث بروز آکنه‌های زخمی عصبی، خارش‌های عصبی و برآمدگی‌های خارش دار در پوست شود. دکتر محمد نظری در گفت وگو با (ایسنا)، استرس می‌تواند گاهی حالت مخرب و ویران‌گر و بازدارنده پیدا کند که با بروز و یا تشدید بیماری‌های مختلف بدن مانند قلب، اعصاب، دستگاه گوارش، پوست و اختلالات غددی همراه است. بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، لک و پیس، ریزش موی منطقه‌ای، کهیر مزمن و آکنه در اثر استرس فعال شده و تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: حتی خود این بیماری‌ها نیز به واسطه ایجاد نازیبایی ومنظره نامطلوب استرس زاست و می تواند شخص را دچار اضطراب یا افسردگی کند در نتیجه یک دور تسلسل معیوب ایجاد شده یعنی استرس سبب تشدید بیماری و تشدید بیماری سبب افزایش استرس می‌شود. این متخصص پوست و مو با بیان این که گاهی استرس سبب ایجاد ضایعات در پوست و یا ناخن سالم می‌شود، افزود: برخی افراد در اثر استرس موی سر، ابرو، سبیل و یا اندامهای خود را کنده همچنین پوست اطراف ناخن خود را جویده و یا می‌خورند. وی ادامه داد: استرس و ناراحتی‌های عصبی به اشکال مختلفی مانند آکنه‌های زخمی عصبی، خارش‌های عصبی، برآمدگی‌های خارش دار می‌تواند ظاهر شود. نظری در ادامه اظهار کرد: استرس و ناراحتی‌های عصبی گاهی بدون ایجاد ضایعه واضح در پوست سبب ایجاد خارش یا سوزش و یا درد در پوست می‌شود که نمونه آن درد و سوزش دهان و زبان، درد و سوزش و یا خارش اندام تناسلی و مقعد در خانم‌ها و آقایان است.

 

 

 

 

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics