بررسی چند نکته و باور غلط در رابطه با لیزر موهای زائد

چند باور غلط درباره لیزر موهای زائد

1. لیزر فقط برای پوست های روشن ویا موهای تیره می‌باشد!
مدت‌ها پیش انجمن پوست آمریکا، افرادی را که دارای پوست های روشن و مو های تیره بودند را بهترین گزنه برای انجام لیزر موهای زائد معرفی کرد. دلیل آن هم این بود که نسل های ابتدایی دستگاه لیزر دارای طول موج کوتاهی نسبت به نسل جدید داشتند و فقط روی فولیکول های تیره مو اثر می‌گذاشتند. افرادی هم که این ویژگی‌ها را نداشتند یعنی پوست تیره یا مو های روشن داشتند از کارآمد بودن این دستگاه ناامید شدند. مشکل و خطر دیگری که دستگاه‌های قدیمی داشتند این بود که رنگ تیره پوست را با فولیکول تیره مو اشتباه می‌گرفتند و باعث سوختگی در آن ناحیه می‌شدند اما کلینیک نارنجستان با استفاده از آخرین تکنولوژی و جدیدترین دستگاه‌ها خدماتی با کیفیت بالا و کارآمد به تمامی مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.
در نظر داشته باشید که شما عزیزان می‌توانید قبل استفاده از خدمات از مشاوره رایگان استفاده کنید تا با خیال راحت از خدمات با کیفیت کلینیک بهره‌مند شوید!

2. لیزر موهای زائد در بعضی نقاط باعث ناباروری می‌شود!
یکی از باورهایی که در بین مردم فراگیر شده‌است همین موضوع است و افرادی که اطلاعات دقیقی درباره دستگاه‌های نوین لیزر ندارند نیز آن‌را قبول کرده‌اند. این درحالی است که اشعه این نوع لیزر تا عمق کمی به درون پوست نفوذ می‌کند و فقط به ریشه یا فولیکول مو می‌رسد یعنی حتی به لایه دوم پوست هم نمی‌رسد چه برسد به اُرگان های داخلی بدن! باوجود اینکه هیچ ممنوعیتی برای استفاده از لیزر در دوران بارداری وجود ندارد اما توصیه ما به انجام ندادن آن است.

3. لیزر موهای زائد باعث ضخیم شدن موهای کُرکی می‌شود!
این موضوع را بعضی از افراد تجربه کرده‌اند و تاحدودی نمی‌توان منکر آن شد. اما باید بدانید کلینیک نارنجستان از طریق همکاری با متخصصان و کارشناسان با هدف ارائه خدمات با کیفیت بالا این مشکل را برطرف کرده است و درصورت مراجعه شما به افرادی که در کار خود تخصص دارند، هیچ‌وقت مشکلات این‌چنینی را تجربه نخواهید کرد.
به عبارت دیگر لیزر زمانی می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود که محدوده پوست برای انجام لیزر و طول موج مناسب رعایت نشود زیرا گرمای غیرطبیعی روی آن‌ها اثر گذاشته و باعث تحریک موهای کُرکی می‌شود.

4. لیزر فقط در فصل سرما کاربرد دارد!
یکی دیگر از باورهای غلطی که در بین مردم رواج پیدا کرده‌است این موضوع می‌باشد که در تابستان لیزر کاربردی ندارد! این موضوع از آن‌جا آمده‌است که بعضی متخصصان برای پیشگیری از ایجاد لک ناشی از نور آفتاب، به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کردند. دلیل آن هم نازک شدن پوست بوده‌است اما نمی‌توان محدودیتی برای انجام لیزر در فصل تابستان تعیین کرد. شما می‌توانید قبل از انجام لیزر با کارشناسان و تکنسین‌های کلینیک مشورت کنید تا شمارا راهنمایی کنند. استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید.

5. انجام لیزر در نواحی زیربغل برای غدد لنفاوی خطرناک است!
لیزر هیچ‌گونه خطری برای آن‌ها ندارد.

6. درد لیزر برای بعضی افراد قابل تحمل نیست!
کلینیک نارنجستان از دستگاه‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که درد را تا حد زیادی پایین آورده است و حتی برای کسانی که آستانه درد بسیار پایینی دارند، نیز مناسب است. هم‌چنین درصورت نیاز از اسپری یا پمادهای بی حسی نیز استفاده می‌شود.

لیزر چه اثراتی روی موهای زائد می‌گذارد؟
کاهش سرعت رشد و تعداد موها
نازک و کمرنگ‌تر شدن موها

نکاتی که باید قبل و بعد از لیزر رعایت کنید
استفاده از چشم‌بند یا عینک محافظ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم
اصلاح مو بخش موردنظر 2 یا 3 روز قبل از انجام لیزر (بهترین روش استفاده از تیغ است)
استفاده از ژل مخصوص برای حفاظت از لایه خارجی پوست و تسهیل نفوذ لیزر
اگر برنزه کرده‌اید کارشناس راهنما را مطلع کنید تا در صورت لزوم زمان مناسب برای انجام لیزر که اثر برنزه‌کننده از بین رفته باشد را به شما بگوید
سایر نکات را بعد از مراجعه شما، کارشناسان برای شما توضیح می‌دهند…

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics