چگونه دیابت را کنترل کنیم؟

در این مقاله، فواید داشتن یک رژیم گیاهی برای افراد دیابتی اثبات خواهد شد. بر اساس این مقاله؛ افرادی که به دیابت مبتلا هستند می‌توانند با کاهش مصرف محصولات حیوانی، کنترل گلوکز را بهبود ببخشند و علاوه بر آن روند از دست دادن وزن را افزایش دهند.
در چند سال اخیر رژیم غذایی گیاه‌خواری و وگانیسم به طور پیوسته رواج داشته است و اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

دیابت
بیماری دیابت نیازی به معرفی ندارد. حدودا 9.5% از جمعیت ایالات متحده و 15% از افراد بزرگسال در برخی ایالت‌ها به دیابت مبتلا هستند.
البته ممکن است تأثیرات سوء دیابت نوع 2 را با اعمال تغییرات دارویی و سبک زندگی متعادل کنیم ولی بدون کنترل و مراقبت ممکن است عواقب بدتر به دنبال داشته باشد. برای مثال: دیابت ریسک بیماری‌های قلبی-عروقی، نفروپاتی یا آسیب کلیه و از دست دادن بینایی را افزایش می‌دهد.
علاوه بر این تأثیرات فیزیکی، دیابت می‌تواند اثرات روان شناختی اساسی هم به همراه داشته باشد. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، اغلب سطوح پایین‌تری از سلامت روانی را گزارش می‌دهند و خطر ابتلا به افسردگی نیز در بین این افراد بسیار بیشتر است. هم‌چنین این موضوع باعث می‌شود که این افراد عادت‌های خوب مانند مصرف غذای سالم، ورزش و مصرف منظم دارو را از برنامه خود خارج کنند و در نهایت این بیماری را تشدید کنند.

رژیم غذایی گیاهی
تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مقدار زیادی گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش و در مقابل، رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل و مصرف کم محصولات حیوانی می‌تواند خطر ابتلا را کاهش دهد.
در نتیجه متخصصان رژیم غذایی گیاهی را به عنوان بهترین راه پیشگیری و کنترل دیابت معرفی کرده‌اند.
اگرچه که ارتباط بین این رژیم غذایی و تأثیر فیزیکی دیابت مستند است ولی مطالعات نسبتا کمتری در رابطه با اثرات روان شناختی این رژیم را اثبات می‌کنند.

فواید مصرف کمتر محصولات حیوانی
با توجه به گزارشات حاصل از تحلیل و بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده بر روی بیش از 400 نفر شرکت‌کننده، افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند یا وگان هستند، پیشرفت‌های فوق‌العاده زیادی از نظر سلامت جسمی و روانی داشته‌اند و افرادی که علائم افسردگی در آن‌ها دیده می‌شد، به مرور زمان بهبود یافته‌اند.
به طور خاص نیز، افرادی که مشکل آسیب کلیه (نوروپاتی) مربوط به دیابت داشتند، نسبت به گروه‌های دیگر، بهبودی بیشتری داشتند و سطح قند خون ناشتای آن‌ها مقدار زیادی کاهش داشته است.
هم‌چنین میانگین قند خون در بازه‌های زمانی مختلف نیز کاهش داشته است.
کاهش وزن نیز در بین این افراد، نزدیک به 2 برابر شده بود و میزان چربی خون به سرعت در این رژیم غذایی کاهش داشته است.
در چند مورد نیز افرادی مشاهده شده بودند که مصرف دارو‌های مربوط به دیابت و فشار خون را کاهش و در مواردی متوقف کرده بودند.

شما عزیزان می‌تواند با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی ما و بخش زخم و اوزون تراپی کلینیک نارنجستان، از آخرین مطالب مربوطه مطلع شوید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics