جرم‌گیری دندان مفید است یا مضر؟!

جرم‌گیری دندان چگونه انجام می‌شود؟

جرم‌گیری دندان با ابزار دستی ویا اولتراسونیک انجام می‌شود. دندانپزشک ابتدا دهان شما را به طور کامل معاینه می‌کند و سپس با استفاده از ابزار هایی مثل قلم جرم‌گیری اولتراسونیک دندان های شما را از جرم و رسوب پاکسازی می‌کند. این قلم با ارتعاشات صوتی کار می‌کند و در صورت نیاز از ابزار های دستی نیز برای جرم‌گیری کامل استفاده می‌شود.

حال سوال پیش می‌آید که “آیا جرم‌گیری مضر است؟“. قبل از پاسخ به این سوال اجازه دهید تا عوارض باقی ماندن جرم روی دندان را بررسی کنیم…

پلاک های دندانی ( جرم دندان ) بر اثر عدم رعایت بهداشت بوجود می‌آید و در طولانی مدت می‌تواند سلامت دندان هارا تهدید کند. تجمع جرم با گذر زمان به بافت هایی که در زیر لثه و دندان وجود دارند، نفوذ کرده و باعث از بین رفتن و تحلیل لثه می‌شود که خود منجر به لق شدن و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. علاوه بر این زیبایی دندان را از بین می‌برد.

از دیگر عوارضی که می‌توان به طور خلاصه به آن اشاره کرد این است که میکروب هایی که در سطح دندان‌ها تجمع کرده‌اند همراه با هر وعده غذایی وارد دستگاه گوارش و معده شده که می‌تواند باعث بروز بیماری های دیگری شود.

عوارضی که توضیح داده شد به خوبی روشن می‌کند که جرم‌گیری دندان می‌تواند از بروز بیماری های مختلفی جلوگیری کند. البته باید در نظر داشت که جرم‌گیری باید در زمان مناسب و در صورت لزوم انجام گیرد یعنی استفاده بیش از حد از آن نیز می‌تواند باعث خراشیدگی و حساسیت دندان شود (حداکثر سالی دو بار-هر شش ماه یکبار) و گاهی اوقات با رعایت بهداشت و توصیه های پزشک می‌توان جرم را از بین برد. شما عزیزان می‌توانید روش های خانگی از بین بردن جرم دندان را با دنبال کردن سایت و شبکه های اجتماعی کلینیک نارنجستان مشاهده کنید.

فواید جرمگیری دندان

1.ازبین رفتن بوی بد دهان | بعضی از افراد با وجود اینکه روزانه چند دفعه مسواک میزنند اما باز هم دهانشان بو می‌دهد! بعضی از افراد تصور می‌کنند که بوی بد دهانشان فقط به خاطر مواد غذایی است که مصرف کرده‌اند درحالی که چنین نیست! در بیشتر موارد بوی بد دهان به خاطر رسوب و تجمع جرم روی دندان و هم‌چنین زبان است و اگر با مسواک روزانه و استفاده از تخ دندان مشکل برطرف نشد به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل برطرف شود.
2.حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی | محققان مطالعه بسیاری در زمینه ارتباط سلامت دهان و دندان با سلامت بدن کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که عفونت های لثه می‌تواند تأثیر مستقیمی روی سلامت قلب بگذارد. از جمله دلایل این ارتباط، سهولت انتقال عفونت از طریق عروق و خون است.
3.صرفه جویی اقتصادی | همان‌طور که می‌دانید هزینه های درمان بسیار سنگین‌تر از هزینه های پیشگیری و مراقبت است. با چکاپ های منظم از بروز بیماری های جدی‌تر جلوگیری کنید.
4.سلامت بدن در دوران بارداری | عفونت در دهان و لثه به سرعت از روش های مختلفی از جمله دستگاه گوارش منتقل می‌شود و در نهایت آسیب های جدی‌تری به جنین و مادر وارد می‌کند.
….

حساسیت دندان پس از جرم‌گیری چگونه است؟
لایه جرم دندانی مانند یک لایه مقاوم، دندان را از گرما و سرما حفظ می‌کند و با از بین رفتن این لایه، دندان‌ها در معرض سرما و گرما قرار می‌گیرند و موقتاً باعث حساسیت دندان می‌شود البته این حساسیت پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و شما می‌توانید در آن مدت از خمیردندان ضد حساسیت استفاده کنید.

آیا جرم‌گیری مینای دندان را از بین می‌برد؟

متأسفانه این باور غلط بسیار فراگیر شده است و باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که کلینیک نارنجستان مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی در بازار می‌باشد و آسیبی به دندان شما وارد نخواهد کرد.

پیشگیری بهتر از درمان است…

رعایت بهداشت و مراجعه منظم به پزشک برای چکاپ می‌تواند از پرداخت هزینه های سنگین برای بازگردانی سلامت بدن جلوگیری کند.
کلینیک نارنجستان برای شما همراهان عزیز تخفیف های ویژه ای را در نظر گرفته است که می‌توانید از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی ما از آخرین تخفیفات مطلع شوید… هم‌اکنون شما عزیزان می‌توانید با 50% تخفیف از بعضی خدمات کلینیک مانند جرم‌گیری بهره‌مند شوید!! از قسمت تماس با ما می‌توانید تا قبل از پایان تخفیفات ویژه، با ما تماس بگیرید و از این خدمات بهره‌مند شوید!!
هم‌چنین شما عزیزان می‌توانید توصیه های بهداشتی در رابطه با دهان و دندان را از اینجا بخوانید…

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics