چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم؟

با وجود اینکه شایع‌ترین علت پُف زیر چشم سن شخص است اما ممکن است در جوانان نیز این مشکل بوجود آید. پف زیر چشم معمولاً به صورت حلقه‌های تیره در اطراف چشم ظاهر می‌شود و نشاندهنده مشکل خاصی نیست که نیاز به معاینه پزشک داشته باشد. البته این مسئله ممکن است شما را پیرتر از سن‌تان نشان دهد و احساس بدی داشته باشید.
دلایل زیادی درباره چگونگی بوجود آمدن این پف‌های زیر چشم وجود دارد اما به طور کلی زمانی که بافت‌های اطراف چشم و پلک‌ها ضعیف و شُل می‌شوند، باعث جمع شدن مایعی در زیر چشم‌ها می‌شود به صورت ورم یا پف خود را نشان می‌دهد.
عوامل زیادی مانند حساسیت و آلرژی‌های فصلی، اِگزما، جمع شدن آب در زیر پوست به دلیل خوابیدن روی صورت، عامل وراثت، رفتارهای مخرب مانند مصرف دخانیات می‌تواند باعث تشدید این شرایط شود.
اما چگونه می‌توان از شر این پف‌های آزار دهنده راحت شد؟ با ما همراه باشید تا چند روش برای رهایی از پف زیر چشم را بررسی کنیم.

1. آلرژی
افرادی که آلرژی دارند می‌دانند که چه زمانی درگیر آن می‌شوند. بهتر است در آن زمان‌ها برای مدیریت آلرژی‌هایشان از روغن‌های مخصوصی که در بازار هست استفاده کنند چرا که افرادی که آلرژی دارند با عطسه و آبریزش بینی و چشم همراه هستند و این موضوع روی چشم تأثیر می‌گذارد.

2. مصرف نمک
مصرف نمک به مقدار زیاد با افزایش فشار خون همراه است و سدیم موجود در نمک باعث تجمع مایع بافت‌های اطراف چشم شده و درنهایت منجر به افتادگی پلک و پف کردن زیر چشم می‌شود.
بهتر است از نمک‌های تصفیه شده دریایی به جای انواع دیگر نمک استفاده شود البته در هر صورت باید نمک کم‌تری مصرف شود. برای افرادی که به مصرف نمک و غذاهای شور عادت دارند توصیه ما استفاده از سبزیجات و خصوصاً کرفس تازه است زیرا اشتیاق و نیاز بدن را نسبت به مصرف نمک کم‌تر می‌کند.

3. ورزش
ورزش‌کردن روند پیری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و شادابی را به پوست برمی‌گرداند.
با انجام ورزش‌هایی که برای پوست صورت وجود دارد، می‌تواند از افتادگی پوستتان جلوگیری کنید. نرمش‌های مخصوص صورت باعث سفت شدن عضلات صورت می‌شود. یکی از ساده‌ترین آن‌ها فشار و ماساژ دادن ملایم صورت با سر انگشتان است.

4. حالت خوابیدن
خوابیدن به پشت باعث می‌شود مایع اطراف چشم به دلیل نیروی جاذبه اطراف چشم جمع نشود و در مقابل هم، خوابیدن روی صورت باعث تجمع مایع دور چشم می‌شود. البته کیفیت و کمیت خواب نیز تأثیر زیادی برای جلوگیری از بروز این عارضه دارد.

5. شستشو با neti pot
آب نمک درون نتی پات می‌تواند رطوبت اضافی ناشی از آلرژی، سرماخوردگی ویا عفونت را از سینوس‌ها خارج کند و موجب تصفیه سینوس‌ها شود. آب نمک درون آن‌را از راه سوراخ‌های بینی به داخل بکشید و اجازه دهید از سوراخ دیگر تخلیه شود. این کار بسیار مؤثر خواهد بود و احساس شادابی بیش‌تری به شما می‌دهد. مشابه این مورد نیز از طریق اوزون تراپی انجام می‌شود.
نتی پات در بیشتر فروشگاه‌های لوازم بهداشتی یافت می‌شود.

6. پاک‌سازی پوست از مواد آرایشی و شیمیایی
سعی کنید در بیش‌تر اوقات روی سطح پوستتان ماده شیمیایی‌ای وجود نداشته باشد و اگر نمی‌توانید استفاده از این مواد را به حداقل برسانید، بهتر است قبل از خواب صورتتان را خوب بشویید ویا از ماسک‌های مختلف برای تقویت و ترمیم پوست استفاده کنید.

7. مصرف دخانیات را ترک کنید
سیگار کشیدن یا مصرف دخانیات باعث کاهش آب بدن یا در واقع خشکی پوست می‌شود و بافت‌های حساس را ضعیف می‌کند. علاوه بر این، مواد شیمیایی موجود در سیگار با تحریک بافت‌های بدن خصوصاً صورت باعث ایجاد چروک و افتادگی می‌شوند.

8. آفتاب
قرار گرفتن در مقابل نور خورشید علاوه بر از دست دادن آب بدن که به خشکی پوست منجر می‌شود، باعث چروک و افتادگی پوست نیز می‌شود. استفاده از ضد آفتاب، عینک، کلاه یا هر وسیله‌ای که در مقابل اشعه‌های خورشید از پوست محافظت کند، می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

همان طور که گفتیم این مسئله معمولاً مشکل خاصی در آینده ایجاد نمی‌کند اما در هر صورت مراجعه به پزشک بی‌فایده نخواهد بود.
در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از روش‌های درمان به صورت غیر طبیعی (بوتاکس و…) با پزشک مشورت کنید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics