چگونه کالری کمتری مصرف کنیم؟

یکی از بزرگترین دغدغه‌ها و مسائلی که بسیاری از افراد در زمانی که رژیم می‌گیرند یا می‌خواهند میزان کالری مصرفی‌شان را کاهش دهند این است که چگونه در طول روز احساس سیری کنید تا به سراغ غذا یا میان‌وعده‌ها نروید. اگر تجربه این رژیم‌ها را داشته باشید مطمئناً می‌دانید که گرسنگی در زمانی که انتظار نمی‌رود و کاملاً ناگهانی سراغ شما می‌آید. با ما همراه باشید تا با چند روش و استراتژی کاربردی و مفید به شما کمک کنیم که چگونه در این زمان‌ها به مشکل برنخورید.


1. مواد غذایی فیبر دار میل کنید
فیبر بهترین چیز است برای اینکه در طول روز احساس گرسنگی نکنید. فیبر جزئی از سبزیجات و میوه‌ها، حبوبات و بنشن‌جات است و به دلیل اینکه هضم فیبر کمی سخت‌تر است و بدن نمی‌تواند به طور کامل آن‌را هضم کند باعث می‌شود بدن شما برای مدت بیشتری احساس گرسنگی نکند و چیزی درخواست نکند.
علاوه بر این موضوع، معمولاً جویدن غذاهای فیبر دار مدت زمان بیشتری طول می‌کشند بنابراین فرآیند میل کردن هر وعده غذایی کندتر می‌شود و این مورد کمک زیادی به مغز شما می‌کند تا دستور دست کشیدن از غذا خوردن را ارسال کند و از پرخوری جلوگیری کند.
البته در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از نفخ و یبوست میزان مصرف فیبر را به صورت تدریجی افزایش دهید.
مصرف مایعات نیز توصیه می‌شود.


2. نوشیدن آب
آب رسانی به بدن خصوصاً زمانی که اندازه وعده‌های غذایی‌تان را کاهش دادید لازم است و کمک شایانی به کاهش وزن شما می‌کند. علاوه بر این همانطور که می‌دانید نوشیدن آب پیش از هر وعده غذایی با پر کردن شکم باعث می‌شود تا زودتر احساس سیری کنید.
البته گاهی اوقات افراد تشنگی را با گشنگی اشتباه می‌گیرند و در واقع، زمانی که فقط به آب نیاز دارند، غذا می‌خورند. بهترین راه این است که در طول روز چند لیوان آب بنوشید تا این اتفاق برای شما نیفتد.


3. سبزیجات و محصولات گیاهی
میوه‌ها و سبزیجات مقدار زیادی آب دارند و حداقل کالری مورد نیاز شما را تا حدودی فراهم می‌کنند. می‌توانید با توجه به مقدار کالری مجاز، مقدار زیادی میوه در طول روز میل کنید.
همه ما می‌دانیم که کاهش اندازه وعده‌های غذایی که در ساعات مختلف شبانه روز میل می‌کنید، بسیار سخت و برای بعضی از افراد تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما می‌توانید با جایگزین کردن سبزیجات به جای وعده‌های غذایی حجیم به روند کاهش وزنتان کمک کنید. البته در نظر داشته باشید که بهتر است سبزیجات غیر نشاسته‌ای مصرف کنید.
با مصرف محصولات گیاهی، هم مورد یک (مصرف فیبر) و هم مورد دو (نوشیدن آب) را تا حدودی انجام داده‌اید.


4. پروتئین را حذف نکنید
پروتئین به هضم غذا و فرآیند سوخت‌وساز کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این کالری بیشتری برای پردازش پروتئین می‌سوزانید.
تحقیقات نشان داده است که مصرف پروتئین‌ها نسبت به کربوهیدرات و چربی‌ها راحت‌تر احساس گرسنگی شما را برطرف می‌کند.
فراموش نکنید که در زمان کاهش وزن، عضلات آسیب زیادی می‌بینند اما اگر مصرف پروتئین شما به اندازه باشد بدنتان با استفاده از آمینواسیدها عضله‌سازی می‌کند و از ریزش عضلات جلوگیری می‌کند.

برای دریافت کلیه مطالب سایت و مقاله‌های مفید در زمینه لاغری و زیبایی، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید…

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics