راه های جلوگیری از بازگشت وزن پس از لاغری

گاهی اوقات بعضی افراد با استفاده از روش‌های مختلف، رژیم‌های سنگین، تمرینات ورزشی و… به وزن ایده آل خود می‌رسند ولی پس از مدتی دوباره به قبل باز می‌گردند. با ما همراه باشید تا راه‌های جلوگیری از بازگشت وزن پس از لاغری را بررسی کنیم.

1. پیروزی را جشن بگیرید!
مطمئناً جشن گرفتن بخش مهمی از دستیابی به هدف ویا یک موفقیت بزرگ است. در مورد کاهش وزن نیز این موضوع کاملا صدق می‌کند. اما شاید قسمتی از این جشن، رفتن به شیرینی فروشی و خرید شیرینی‌های خوشمزه باشد! اما شما برای رسیدن به وزن دلخواهتان این خوراکی‌ها را ممنوع کرده بودید پس بهتر است با آن‌ها جشن نگیرید و در عوض در کلاس ورزش مورد علاقه‌تان ثبت‌نام کنید.
مصرف روزانه سه وعده غذایی به همراه تنقلات مفید و مغذی می‌تواند مناسب باشد. در حقیقت برنامه غذایی شما نباید زیاد محدود کننده باشد. چون این اجرای این برنامه‌ها بسیار سخت است و بیشتر افراد نمی‌توانند آن‌ها را اجرا کنند و به سرعت آن‌را فراموش می‌کنند. رژیم غذایی شما باید منطقی باشد و روی سلامتی و شادیتان تأثیر منفی نگذارد.

2. اصلاح رفتار و برنامه غذایی
هنگامی که تمامی مواد غذایی را برای خود ممنوع می‌کنید طبیعتاً بدن شما بیشتر از همیشه به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند و شما را به طرف آن‌ها می‌کشاند. پس بهتر است چنین مواردی را یکبار در هفته (مقدار مصرفی این مواد به سطح فعالیت و متابولیسم بدن شما بستگی دارد) مصرف کنید و از آن لذت ببرید اما مراقب باشید که افراط نکنید!


3. استفاده از ترازو

استفاده روزانه از ترازو تصمیم و انتخاب مناسبی نیست. البته استفاده نکردن از آن نیز اشتباهی بزرگ است. اما اگر می‌خواهید از وزن خود اطلاع داشته باشید، بهتر است به طور منظم از ترازو استفاده کنید. بر اساس مطالعات انجام شده افرادی که بیش از 10 کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده‌اند، به طور میانگین هر هفته وزن خود را کنترل می‌کردند.

3. بازگشت سلامتی
شاخص‌های متابولیک (در ارتباط با دیابت نوع دوم) و بیماری‌های قلبی در عرض 1 ماه تا 1 ماه و نیم بعد از کاهش وزن بهبود میابند. برای اطمینان می‌توانید سطح چربی و قند خون خود قبل از کاهش وزن و بعد از آن را با هم مقایسه کنید.


4. افتادگی پوست بعد از لاغری و کاهش وزن
یکی از مشکلات و دغدغه‌هایی که در مورد لاغری و کاهش وزن وجود دارد، همین موضوع افتادگی پوست است که البته مقدار آن به ژنتیک و نوع پوست شما بستگی دارد و برای همه یکسان نیست.
برخی از افراد با جراحی پوست اضافی را برمی‌دارند و برخی دیگر با این وضعیت کنار می‌آیند و به همین شکل زندگی می‌کنند.

کلینیک لاغری نارنجستان با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرو لاغری در جهان، از این مشکلات جلوگیری می‌کند و شما را به اندام دلخواهتان می‌رساند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics