فواید روغن آرگان

روغن آرگان درون میوه‌ای کوچک با مغزی کوچک است و خواص زیادی دارد و به شدت مُغذی است. بومیان جنگل آرگان در مراکش سال‌هاست روغن ارزشمند از مغزها را استخراج می‌کنند. این درختان به دلایل خواص زیادی که داشتند به عنوان یکی از ذخایر بیوسفر توسط سازمان یونسکو به رسمیت شناخته شدند.

با ما همراه باشید تا کاربردهای روغن آرگان را بررسی کنیم…

مردم سراسر دنیا از روغن آرگان برای درمان عفونت و مشکلات پوستی، نیش حشرات و به عنوان مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست و مو استفاده می‌کنند. روغن آرگان سرشار از ویتامین A و ویتامین E است و به مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب امگا 6 و اسید لینولئیک دارد. اگر این روغن روی پوست استعمال شود، باعث کاهش التهاب شده و در عین حال رطوبت‌رسانی می‌کند.
روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E، به افزایش تولید سلول (توکوفرول ویتامین E) و سلامت پوست‌ومو کمک می‌کند. به همین علت در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، مرطوب‌کننده‌ها، محصولات ضد پیری و… استفاده می‌شود.

فواید روغن آرگان برای پوست

1.روغن آرگان برای داشتن پوستی شفاف و درخشان بسیار مفید است
این روغن به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و اسیدهای چرب، ترمیم‌کننده بسیار مناسبی است. قبل از خواب مقداری از آن‌را روی پوستتان بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. صبح روز بعد با آب ولرم بشویید.

2. روند پیری را متوقف کنید
همان‌طور که می‌دانید آلودگی هوا و اشعه‌های خورشید، برای پوست مضر است و آسیب‌های زیادی را به آن وارد می‌کند و منجر به پر شدن سطح پوست از رادیکال‌های آزاد می‌شود که رطوبت پوست را به شدت کاهش می‌دهد. کاهش رطوبت و خشک شدن پوست از دلایل پیری زودرس هستند. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E، مانع آسیب‌های ناشی از این رادیکال‌ها می‌شود. علاوه بر آن، ساپونین باعث افزایش رطوبت پوست، کشسانی و شفافیت آن می‌شود که به مقدار زیادی در روغن آرگان وجود دارد.
برای آب‌رسانی پوست، 3 الی 4 قطره روغن آرگان را روی پوست صورت و گردنتان پخش کنید و با حرکت مدور، به سمت بالا با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.

3. غذای پوست‌های حساس است
داشتن پوست حساس نیاز به برنامه‌ای دقیق برای حفظ سلامت و زیبایی پوست نیاز دارد که روغن آرگان بهترین ماده برای تغذیه پوست است.
قبل از خواب مقداری از آن‌را به آرامی روی پوستتان بمالید و ماساژ دهید. در صورت عدم دسترسی به روغن آرگان، می‌توانید از پاک‌کننده‌هایی که دارای این روغن هستند نیز استفاده کنید.

4. داروی طبیعی لب
برای داشتن لب‌هایی زیبا کافیست 3-4 قطره روغن آرگان را به همراه شکر قهوه‌ای و وانیل مخلوط کنید. این ترکیب سلول‌های مرده روی پوست لب را از بین می‌برد و درخشش خیره‌کننده‌ای به آن می‌بخشد.

5. درمان آکنه
همان‌طور که گفته شد این روغن سرشار از ویتامین E است و به دلیل خاصیت ضد التهابی‌اش، آکنه و التهابات پوستی را کم‌کم از بین می‌برد.

6. ناخن‌های صاف و درخشان با روغن آرگان
داشتن ناخن‌های صاف و درخشان زیبایی زیادی به دستانتان هدیه می‌دهد.
برای داشتن ناخن‌های زیبا کافیست،قبل از خواب یک قاشق چایخوری روغن آرگان را در یک ظرف کوچک بریزید و با انگشتتان، روی ناخن‌هایتان بمالید.

7. کرم اصلاح
صرف هزینه‌های زیاد برای خریدن کِرم‌های گران‌قیمت را فراموش کنید!
روغن آرگان یک کِرم اصلاح طبیعیست که می‌توانید قبل و بعد از اصلاح از آن استفاده کنید و پوست خود را نرم نگه دارید.

8. خداحافظی با ترک پاشنه
ترک پاشنه علاوه‌بر دردناک و آزاردهنده بودن، ظاهر زشتی به پاهای شما می‌دهد. برای رهایی از شر این ترک‌ها کافیست چند قطره از این روغن‌را قبل از خواب کف پاهایتان بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود. بهتر است یک جوراب روی آن بپوشید. پس از چند روز این ترک‌ها از بین رفته و پوستی نرم جای آن‌را می‌گیرد.

9. مرهم جای بریدگی
اگر بعد از اصلاح صورت ویا بدن دچار جراحت شدید، یکی از بهترین راه‌های درمان سوزش و رفع جراحت، استفاده از روغن آرگان است.

10. روشن‌کننده پوست
اگر می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، ماسک روغن آرگان را امتحان کنید…
طرز ساخت این ماسک بسیار ساده است. 5 قطره روغن آرگان را با یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری آب‌لیمو تازه مخلوط کنید و برای 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. بعد از چند بار استفاده از این ماسک تأثیر آن‌را می‌بینید. علاوه برآن روغن آرگان باعث نرم شدن پوست می‌شود و ضد چروک است.

فواید روغن آرگان برای مو

11. حفظ سلامت مو و ضخیم‌تر شدن آن، خداحافظی با موخوره
اگر می‌خواهید برای همیشه با موخوره‌ها خداحافظی کنید، باید از روغن آرگان استفاده کنید. البته برای تأثیر بیشتر از شامپوها و نرم‌کننده‌هایی که حاوی این ترکیب هستند، استفاده کنید.

12. موهای فر
روغن آرگان سرشار از امگا 9 و اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E است و مناسب برای موهای فر است. فقط با چند قطره روغن آرگان شما می‌توانید موهایتان را صاف و براق کنید و پس از مدتی با مرطوب کردن موها، آن‌ها را تحت کنترل و حالت‌پذیر درآورید.

13. ترمیم و تقویت مو
استفاده بیش‌از اندازه از مواد شیمیایی باعث از دست رفتن درخشندگی و سلامت مو می‌شود و به آن آسیب می‌رساند. استفاده از روغن آرگان با تقویت مو از فولیکول تا نوک مو، کمک می‌کند تا آسیب‌دیدگی‌ها برطرف شود و کشسانی و ضخامت از دست رفته به موهایتان بازگردد.
هم‌چنین شما می‌توانید برای بازگرداندن درخشش طبیعی و نرمی مو، با استفاده از این روغن موهایتان را چند دقیقه ماساژ دهید و پس از 1 ساعت آن‌را بشویید.

14. اگر رشد موهایتان کم است بخوانید!
روغن آرگان با خواصی که دارد به راحتی به داخل پوست سر و ریشه مو نفوذ می‌کند و از ریشه موها را تقویت می‌کند که باعث افزایش مقاومت مو شده و درنهایت جلوی ریزش مو را می‌گیرد و در رشد مو نیز تأثیر زیادی دارد. هم‌چنین با آب‌رسانی قوی به مو باعث حفظ سلامت مو نیز می‌شود.

طریقه نگهداری از روغن آرگان

این روغن را در یک محل تاریک و خنک، به دور از نور خورشید نگه دارید.
از یک ظرف شیشه‌ای استفاده کنید. ظروف پلاستیکی یا فلزی ممکن است تأثیر منفی روی روغن بگذارد.

برای دریافت مطالب به صورت خلاصه، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید…

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics