لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن

مکانیسم اثر دستگاه کویتیشن Cavitation

دستگاه کویتیشن با تولید امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند، در بافت چربی لرزش ایجاد می‌نماید و با ایجاد فشار در این بافت حباب‌هایی در بین سلول‌های چربی ایجاد می‌کند. فشار ناشی از حباب‌های ایجاد شده و نیز لرزش، باعث پاره شدن غشای سلول‌های چربی شده و نهایتاً منجر می‌شود که چربی آزاد شده از سلول‌های چربی وارد رگ‌های لنفاوی و نهایتاً عروق خونی شوند.
آب درون سلولی به وسیله سیستم درناژ لنفاوی تخلیه و در کلیه ها به شکل ادرار دفع می شود. از این رو یکی دو روز بعد از انجام کویتیشن دفعات ادرار افزایش می یابد. تغییر رنگ و بوی ادرار هم در بعضی بیماران چاق دیده شده است .
چربی درون سلولی ( تری گلیسرید ) که با کویتیشن آزاد شده ، بوسیلۀ آنزیم ها به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تجزیه می شود. گلیسرول نوعی چربی محلول در آب است که پس از کویتیشن وارد گردش خون می شود و هر سلولی که نیاز به انرژی دارد آن را از خون دریافت کرده به مصرف سوخت و ساز ( متابولیسم ) می رساند. اسیدهای چرب (غیرمحلول در آب ) بوسیلۀ سیستم گردش لنفاوی به کبد برده می شوند و در آنجا به مولکول های دیگری تبدیل می شوند و مثل گلیسرول در سلولها به سوخت و ساز می رسند.

ذرات چربی که از بافت چربی آزاد می‌شوند، در بدن به گردش در می‌آیند و می‌توانند وارد جریان خون شوند و سطح چربی‌های خون را بالا برند و اگر آزمایش خونی بعد از استفاده از این دستگاه‌ها انجام دهید خواهید دید که چربی خون شما شامل تری‌گلیسرید و کلسترول افزایش پیدا کرده است.

چه کسانی مجاز به استفاده از دستگاه کویتیشن نیستید؟

1- اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید، یا تحت درمان با داروهای ناباروری می‌باشید.
2- اگر تازه زایمان کرده‌اید، یا در دوران شیردهی قرار دارید.
3- در صورت ابتلا به هرگونه بیماری قلبی عروقی و وجود پیس‌میکری (ضربان ساز) در بدن یا هر وسیله الکترونیکی در داخل بدن.
4- اگر از بیماری‌های پوستی مانند کهیر، اگزما، عفونت پوستی، پسوریازیس و… رنج می‌برید، یا دارای تاتو در بدن، بافت کلوئیدی (گوشت اضافه روی پوست) یا لکه‌های پوستی می‌باشید.
5- اگر مبتلا به سطح کلسترول بالا (بالاتر از 300)، تری گلیسرید بالا یا فشارخون بیشتر از حد نرمال هستید.
6- اگر مبتلا به بیماری‌های کبدی، کلیوی یا دیابت می‌باشید.
7- در صورتی که فعالیت بدنی کمی دارید و بیشتر کارهایتان به صورت نشسته می‌باشد.
8- در صورتی که در داخل بدنتان فلزی وجود دارد مانند وجود ایمپلنت و پروتزهای فلزی یا آی یو دی و…
9- اگر مبتلا به کبد چرب، سنگ کیسه صفرا و سندرم روده تحریک‌پذیر هستید.
10- در صورت ابتلا به سرطان یا دارا بودن تومور در بدنتان.
11- در صورت ابتلا به افسردگی یا تحت درمان بودن با داروهای روانی.
12- در صورت ابتلا به تب بالا، سل، ایدز، هپاتیت، صرع، فتق شکمی، آسم، استئوپروز (پوکی استخوان)، فیبرومیالژی، سابقه لخته‌خون، مشکلات انعقادخون، آمبولی و ناهنجاری‌های فیزیکی.
13- در صورت مصرف طولانی مدت آسپرین و مسکن‌ها و داروهای ضدالتهاب.
14- در صورتی که زیر 20سال و بالای 55 سال سن دارید.

cavition(1)

نکاتی که در طی درمان با دستگاه کویتیشن حتماً باید رعایت نمایید

1. حین انجام کار باید تمام وسایل فلزی و الکترونیکی (موبایل) را از بدن دور کنید، چرا که احتمال آسیب به بدن یا دستگاه الکترونیکی وجود دارد.
2. مثل سایر روش‌های لاغری موضعی، اساس درمان موفق بر پایه رژیم درست غذایی شامل رژیم کم‌کالری و کم‌چربی و ورزش است و بدون این‌ها احتمال عدم موفقیت یا برگشت سریع چاقی بسیار بالاست.
3. قبل از جلسه درمانی حداقل 1 و نیم لیتر آب و بعد از این جلسه حداقل 3 لیتر آب بنوشید؛ زیرا این روش به شدت آب بدن شما را تبخیر می‌کند؛ و عدم رعایت این توصیه شما را با کم‌آبی مواجه می‌نماید.
4. در صورتی که تمایل داشتید تحت درمان با این روش‌ها قرار گیرید، فقط به مراکز درمانی مجاز در رابطه با این دستگاه‌ها مراجعه نمایید تا اگر با مشکلات ناشی از کم‌آبی بدن، سوختگی موضعی، افزایش فشارخون یا چربی‌خون و … مواجه شدید. تیم درمانی به شما در رابطه با رفع مشکل کمک نمایند.
قبل از جلسه درمانی حداقل 1 و نیم لیتر آب و بعد از این جلسه حداقل 3 لیتر آب بنوشید؛ زیرا این روش به شدت آب بدن شما را تبخیر می‌کند؛ و عدم رعایت این توصیه شما را با کم‌آبی مواجه می‌نماید.

خطرات و نکات منفی استفاده از دستگاه کویتیشن چیست؟

این روش بسیار جدید و نوپا است، اکثر مراکزی که این دستگاه‌ها را به منظور لاغری موضعی معرفی می‌نمایند، برای تبلیغ این دستگاه‌ها آن را روشی امن و بی‌خطر معرفی می‌کنند؛ درحالی‌که کسی نمی‌داند این امواج قوی که سلول‌های چربی بدن را در هم می‌شکنند، چه تأثیراتی می‌تواند بر اعضای داخلی بدن داشته باشد. کما اینکه مطالعات نشان می‌دهد که این امواج علاوه بر بافت چربی؛ بافت عروقی، ماهیچه‌ای و عصبی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. از طرفی دیگر، ذرات چربی که از بافت چربی آزاد می‌شوند، در بدن به گردش در می‌آیند و می‌توانند وارد جریان خون شوند و سطح چربی‌های خون را بالا برند و اگر آزمایش خونی بعد از استفاده از این دستگاه‌ ها انجام دهید خواهید دید که پروفایل چربی خون شما شامل تری‌گلیسرید و کلسترول افزایش نشان می‌دهد؛ و همان طور که مطلع هستید افزایش چربی خون، فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی، گرفتگی عروق، فشارخون بالا، چربی خون بالا، دیابت و … می‌نماید. همچنین چربی اضافه‌ای که وارد جریان خون شده است، باید به نحوی از بدن خارج شود و مکانیسم خروج این چربی از راه تصفیه توأم کبدی و کلیوی می‌باشد. افزایش چربی خون که با استفاده از این دستگاه‌ها ایجاد می‌شود، بار اضافی زیادی را بر کبد و کلیه‌ها وارد می‌آورد و ریسک ابتلا به کبد چرب و سیروز کبدی، نارسایی کلیوی، دفع خون از ادرار و … را افزایش می‌دهد.
از عوارض دیگر استفاده از این دستگاه‌ها مشکلات پوستی ناشی از ثابت بودن پروب کویتیشن و بی‌توجهی تیم درمانی می‌باشد که منجر به سوختگی پوستی، التهاب و اسکار در ناحیه تحت امواج می‌شود.
در کلینیک‌های زیبایی، استفاده از دستگاه کویتیشن که برای کاهش چربی‌های موضعی در نواحی خاصی از بدن استفاده می‌شود، به افراد دارای اضافه‌وزن و چاقی که هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای ندارند، توصیه می‌شود؛ اما در همین افراد هم استفاده از این روش کاملا ایمن و بی‌خطر نمی‌باشد و بهتر است با احتیاط بیشتری به این دستگاه‌ها نزدیک شد.

در هر جلسه کویتیشن , تعدادی از سلولهای چربی از بین میروند و چون تکثیر آنها غیر ممکن است ، پس درمان با کویتیشن ماندگار و همیشگی است. درواقع بدون جراحی و کاملاً ایمن توانسته ایم با کمک کویتیشن سلول های چربی را از بین ببریم. اثر کویتیشن تا 3 ماه در بافت چربی ادامه دارد و همین طور بهتر می شود. فاصله بین جلسات ، به ازای هر 1 ساعت کویتیشن ، 7 الی 15 روز است و کل درمان در 5 تا 20 جلسه انجام می گردد.

کلینیک نارنجستان واقع در پاسداران دارای دستگاه کویتیشن می باشد که توسط متخصصین زیبایی و لاغری انجام می شود، همچنین شما می توانید با گرفتن وقت قبلی از مشاوره رایگان دکتر جامعی بهره مند شوید.

منبع : کلینیک نارنجستان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲ پاسخ

  1. afsane گفت:

    هزینه این کار برای هر جلسه چقدر هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics