تزریق ژل،چربی و بوتاکس

 

تزریق ژل،چربی، و بوتاکس

 

تزریق ژل

 

در این روش از فرآورده های صناعی مختلف که با بافتهای بدن سازگاری داشته وعوارضی ندارند به عنوان پرکننده و حجم دهنده استفاده می شود. از ژل جهت افزایش حجم لبها وهمچنین پر کردن چین وچروکهای صورت و پیشانی استفاده می شود. تمام این مواد قابل جذب می باشد وطول اثر آنها حدود 2-1 سال می باشد.

تزریق ژل برای از بیـن بردن خط اخم، صــاف کردن چین های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب است و در حال حاضر بهـترین روش در سراسر دنیا تزریق ژل های هیالورونیک است . ماندگاری این ژل ها معمـولاً 6 تا 9 ماه بـوده و سپـس جذب می شوند. مختـصری قـرمـزی و تورم در محـل تزریق تا چند روز باقی خواهد ماند . این ژل ها نیـازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی کننـد، همچنین در زیر پوست حرکت و ریزش ندارند.

تزریق ژل

عکس تزریق چربی به صورت

 

 تزریق چربی:                                                                     Lipotransfer

 

تزریق چربی(لیپوترانسفر)

عکس تزریق چربی به صورت

 

از دست دادن حجم صورت یا سایر مناطق بدن به علت کاهش چربی بافتی یکی از اثرات افزایش سن می باشد. پرکننده ها یا فیلرها یک راه برای پر کردن این مناطق تحلیل رفته می باشد.در این روش چربی دور ناف، پهلوها و پا استخراج شده و درترکیب با پی آر پی (PRP) به مناطق مورد نیاز تزریق شده تا به حجم مورد لزوم برسد. البته با توجه به افت چربی در بعضی مناطق جهت پر کردن کامل به 3-2 نوبت تزریق نیاز می باشد.

تزریق چربی فن آوری های پیشرفته محسوب می شود، ولی سابقه پیوند چربی به یک قرن پیش برمی گردد. با وجودی که فن آوری تزریق چربی در سال های اخیر پیشرفت کرده است، اما هدف همان هدف قبلی است. منحصر به فرد بودن لیپوترانسفر به این واقعیت بر می گردد که ماده پر کننده، در نتیجه چربی مورد استفاده در لیپوترانسفر، نرم و قابل انعطاف است در نتیجه شکل دادن به آن توسط پزشک (در صورت نیاز) آسان می شود. چند در ارتباط با این روش وجود دارد، و مهمترین آن این است که هیچ ماده خارجی در بدن قرار نمی گیرد و هیچ نگرانی در مورد پس زدن ماده توسط بدن و یا واکنش منفی وجود ندارد.

هنگامی که صورت یک فرد شروع به کاهش حجم و افتادگی می کند برخی از مردم جراحی کشیدن صورت ( لیفتینگ صورت با جراحی پلاستیک ) را انتخاب می کنند که این روش تهاجمی است، در صورتی که لیپوترانسفر یا تزریق چربی برای آنها گزینه کمتر تهاجمی می باشد.

بهبودی در بیمارانی که تحت عمل لیپو ترانسفر قرار می گیرند نسبتا سریع است بسته به نوع و محل تزریق چربی ممکن است میزانی از تورم و کبودی را موضع عمل داشته باشد که پس از حدود 7 روز شروع به فروکش کرده و عمل کردن دقیق به دستورات پزشک توسط بیمار مهم است تا احتمال ایجاد عوارض کاهش یابد.

عوارض جانبی:

Lipotransfer یا تزریق چربی عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. عوارض مرتبط با این روش شامل: عدم تقارن و جذب چربی توسط بدن است و در مجموع می توان گفت که عوارض جانبی قابل توجهی ندارد.

 چربی تزریق شده در صورت چه می شود ؟

چربی تزریق شده نوعی پیوند سلولی می باشد که از جایی از بدن به جای دیگر بدن انجام می شود و بطور متوسط 50 درصد از سلول های پیوندی بطور موفقیت آمیز زنده مانده و جزو بافت های صورت می شوند. 50 درصد جذب و مانده و بطور دائم در صورت باقی می مانند. پس از آنجایی که حدود 50 درصد سلول های پیوند شده، نمی گیرد و از بین می روند( که این روند طی حدود 12 هفته رخ میدهد) معمولاً بعد از 6 ماه تا یک سال تزریق چربی تکمیلی برای دومین بار ممکن است نیاز باشد تا میزان بزرگ شدن و پرشدن مورد نظر به میزان دلخواه برسد.

 مزیت چربی نسبت به سایر فیلرها چیست ؟

معمولاً فیلرهای موجود در بازار انواع ژل های تزریقی می باشند که هرکدام معایب خود را دارند، مثلاً موقتی هستند، جسم خارجی هستند و ممکن است باعث ایجاد آلرژی شوند، در حجم زیاد بسیار گران بوده و مقرون به صرفه نمی باشند و ژلهای طولانی اثر یا دائم مشکل جابجا شدن و حرکت زیرپوست را به همراه دارند. در مقایسه چربی از بافت بدن خود فرد می باشد و باعث عکس العمل یا آلرژی نمی شود، جابجا نمی شود و 50 درصد آن که در بدن زنده می مانند دائمی می شوند. همچنین در حجم زیاد در دسترس می باشند و برای پرکردن کل صورت ( حدود 50 تا 100 سی سی ) و مناطق نیز وسیع مشکلی ندارد.

تزریق بوتاکس

 

امروزه در کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودی در این باره وجود دارد. به اختصار باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

ترکیبات فلج کننده؛ که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دور چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می کنند و مانع از انقباض عضلات می شوند، بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابروها می شوند و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه می باشد.

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. يک روش سريع و نسبتاً غير تهاجمی است.

برای درمان چروکهای پیشانی و کنار چشم ها و در مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست میتوان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروکها جلوگیری شود.

هم اکنون بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنرپیشه های هالیوودی بیشترین مصرف کنندگان این ماده هستند.

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارندو در فاز حاد هستند و يا زنان باردارو شيرده نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند،مضاف بر اين كه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی دال بر حساسيت  ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

انواع چروک صورت

 

چروک‌های صورت دو نوع‌اند:

  1. نوع ديناميک كه بر اثر حركت مكرر عضلات.صورت در طی سال‌ها ايجاد می‌شوند.
  2. نوع استاتيک كه در اثر كاهش كشساني پوست به علل متفاوتی ازجمله جاذبه زمين به وجود مي‌آيند.

سال‌ها تنها راه درمان چروک‌های استاتيک ليفتينگ صورت و ابرو بود كه البته چروک‌های ديناميك را درمان نمی‌كرد

بعضی از افراد لبخندی تحت عنوان(لبخند موناليزا) دارند كه گوشه‌های دهان در حالت طبيعی به طرف پايين لب فوقانی كشيده می‌شود. تزريق بوتاكس می تواند اين حالت را از بين ببرد.

بوتاکس

بوتاکس و زیبایی صورت

 

بوتاکس جهت زیبایی چگونه عمل می کند؟ 

بوتاکس از طریق بلوک ایمپالس عصبی عمل می کند و باعث کاهش حرکت عضلات می شود. با کاهش حرکت، سطح پوست به تدریج صاف می شود و خطوط متوسط تا شدید شروع به ناپدید شدن می نمایند.

پروسه تزريق بوتاكس پروسه چندان پيچيده اي نيست، در گام بعدي مي بايست به ماهيچه هاي ايجاد چين و چروك و يا اخم ها بوتاكس تزريق گردد . درمان خيلي سريع صورت مي پذيرد اما در مقايسه با استفاده از ژل بوتاكس كه فقط می بايست برای صورت استفاده شود هنوز درد ناشي از تزريق بوتاكس را تحت پوشش قرار نمي دهد. در پروسه تزريق بوتاكس به منظور سر كردن درد نيازي به بيهوشی نيست مگر اينكه خود بيمار درخواست كند. پس از تزريق بوتاكس پروسه انسداد فرستنده هاي عصبي بين 2 تا 10 روز طول می كشد. اما با استفاده از بولوتونيوم بوتاكس نوع A اين مشكل بی حسی بوجود نخواهد آمد .

يك هفته قبل از درمان بوتاكس استفاده از هر گونه مشروبات الكلی قدغن می باشد. بوتاكس معمولا برای رفع يا كاهش چروكها پيشنهاد مي گردد از اثرات جانبی تزريق بوتاكس كبودی اندک می باشد پس از تزريق بوتاكس از مصرف آسپرين و داروهای مشابه خوداری نماييد چرا كه به رفع كبوديتان كمكی نمی كند.

کاربرد بوتاکس در موارد غیر زیبایی

 

کاربرد بوتاکس در موارد غیر زیبایی چیست؟

موقعيت هاي مختلفي وجود دارند كه در آن از تزريق بوتاكس استفاده مي شود و تزريق بوتاكس منحصر به زيباسازي نيست كه از آن ميان مي توان به درمان اسپاسم ماهيچه صورت يا ديگر قسمتها، پرش پلک، اسپاسم ماهيچه های گردن، انقباض و تیک گردن، لوچی شديد چشم ها اشاره كرد.

بوتاکس

 

آیا بوتاکس مورد تایید FDA می باشد؟

بوتاکس تنها موردی از انواع آن است که توسط این سازمانتایید شده است.این درمان، درمانی است غیر جراحی با کمترین میزان تهاجم. همچنين معمولا نیازی به زمان ترمیم ندارد و میزان نارضایتی هم کم است.

شما چه نتایجی را می توانید انتظار داشته باشید؟

شما می توانید نتایج درمانی خود را در طی چند روز بینید. طی یک هفته وضعیت خطوط شما بهتر خواهد شد. نتایج قابل مشاهده برای مدت 4-6 ماه باقی خواهد ماند. نتایج خود شما می تواند متغییر باشد.

اگر شما از ادامه درمان منصرف شوید چه اتفاقی می افتد؟ اگر شما درمان را ادامه ندهید تمامی نواحی درمان شده به تدریج به وضعیت اولیه قبل از درمان برمی گردد.

 

 آدرس:پاسداران- پایین تراز چهارراه فرمانیه- نرسیده به میدان نوبنیاد- کلینیک تخصصی نارنجستان– طبقه 5

تلفن: 22825273 – 22295048

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید.در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد در مورد هر یک از مطالب، از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics