از بین بردن خشکی و زبری پوست دست

شاید گاهی اوقات به علت توجه زیاد به پوست صورتمان، از پوست حساس دستانمان غافل شویم. اما همه می‌دانیم که نرمی و شفافیت پوست دست در زیبایی ما تأثیر زیادی دارد.
پوست دست بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و با انجام کار زیاد، استفاده از مواد شوینده در تماس مستقیم با پوست و… زیبایی و لطافت را از آن می‌گیرد. به طوری که این خشکی و زبری پوست دست یکی از دغدغه‌های خانم‌ها حتی در دوران جوانی است.
در این قسمت قصد داریم با چند آموزش ساده از خشکی و زبری پوست دست جلوگیری کنیم و حتی آن‌را از بین ببریم.

همانطور که می‌دانید امروزه مواد شیمیایی زیادی وارد بازار شده است و روزانه چندین بار به طور مستقیم با پوست ما در تماس است. اولین قدم برای جلوگیری از خشکی و زبری پوست، استفاده از دستکش برای انجام کارهای خانگی است. استفاده از دستکش علاوه بر حفظ نرمی و لطافت پوست دست، از ناخن‌ها هم محافظت می‌کند. در نظر داشته باشید که استفاده مرتب از کِرِم‌ها و لوسیون‌ها بعد از شستن دست‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

اما اگر دچار خشکی پوست شده‌ایم، چه راه حلی برای درمان آن وجود دارد؟
ماسک‌های زیر در رفع خشکی پوست و نرمی پوست بسیار مفید هستند.

روغن بادام به همراه تخم مرغ و گلاب
دو عدد زرده تخم مرغ، دو قاشق چای‌خوری روغن بادام و مقدار کمی گلاب را با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از اینکه این مخلوط را به شکل خمیر در آوردید، یک لایه نازک روی پوستتان بزنید.
(بهتر است قبل از خواب این‌کار را انجام دهید و دستکش به دست کنید. صبح روز بعد دستتان را با آب ولرم بشویید)

گلیسیرین، گلاب و آرد
2 الی 4 قاشق غذاخوری گلیسیرین (قبل از مصرف کمی حرارت دهید) را با مقدار کمی گلاب مخلوط کنید. سپس 2 قاشق آرد ذرت را به آن بیافزایید. در صورتی که مخلوط بیش از حد غلیظ بود، می‌توانید مقداری بیشتر گلاب استفاده کنید.
مخلوط به دست آمده را به شکل کِرم روی دستتان بمالید و پس از 1 ساعت آن‌را بشویید.

جودوسر
جو دوسر برای نرم کردن پوست و از بین بردن سرخی پوست به کار می‌رود. آرد جو دوسر را با مقداری کمی آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس به مدت 25 دقیقه روی پوستتان بگذارید. اگر این کار را چند روز در هفته انجام دهید، تأثیر آن‌را خواهید دید.

کره کاکائو
برای ساخت این ماسک مقداری روغن بادام و کاکائو را در ظرفی بریزید. (برای تأثیر بیشتر مقداری حرارت دهید و صبر کنید دوباره سرد شود) یک لایه از آن‌را روی پوستتان بزنید و پس از چند دقیقه تا یک ساعت آن‌را بشویید.

آب سیب‌زمینی
اگر جز افرادی هستید که مشاغل سخت دارند یک سیب‌زمینی را رنده کرده و آب آن‌را بگیرید. مقدار کمی گلیسیرین و آب‌لیمو به آن اضافه کنید و روی دستتان بمالید.

تخم‌مرغ و عسل
یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین، مقداری عسل و پودر جو را با هم ترکیب کنید. مخلوط بدست آمده را برای یک یا دو ساعت روی دستتان بگذارید و پس از آن با آب ولرم بشویید.

کف دریا و ماست
برای داشتی پوستی شفاف و روشن استفاده از این مخلوط توصیه می‌شود. ماسک کف دریا برای از بین بردن جوش‌های صورت نیز کاربرد دارد.
مقداری پودر کف دریا را با ماست مخلوط کنید و به هم بزنید. سپس مخلوط را روی پوستتان بگذارید و اجازه دهید خشک شود. سپس حدود 20 الی 30 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید. (استفاده از لیف و مواد لایه بردار بعد از استفاده از این ماسک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود) معجزه شفافیت پوست استفاده از این مخلوط است اما بهتر است به مقدار زیاد استفاده نشود. (چند بار در ماه کافیست)

برای دریافت خلاصه مطالب سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید…

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Statistics